ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

رهبری
کسب و کار

چگونه اداره شرکت خود را به دست بگیریم؟

اگر هیچ برنامه ای برای شرکت تان نداشته باشید، آنگاه اولویت هایتان را براساس پیشامدها تنظیم خواهید کرد و در این صورت شرکت شما مبتلا به هرج و مرج می شود. جیم جوزف استاد علوم بازاریابی ...

لیلا حیدری
نوشته شده توسط لیلا حیدری | ۱۵ آذر ۱۳۹۵ | ۱۵:۰۰

اگر هیچ برنامه ای برای شرکت تان نداشته باشید، آنگاه اولویت هایتان را براساس پیشامدها تنظیم خواهید کرد و در این صورت شرکت شما مبتلا به هرج و مرج می شود.

جیم جوزف استاد علوم بازاریابی در دانشگاه نیویورک، می گوید:

سالها پیش از رئیسم پرسیدم: چه اتفاقی برای کسی که قبلا در این منصب بوده، افتاده است؟ او جواب من را با جمله ای داد که تا به حال آن را از یاد نبردم: «به جای اینکه او اداره ی شرکت را بدست بگیرد، شرکت اداره ی او را به دست گرفت.

در آن زمان شرکت در هرج و مرج کامل بود. نه تنها لیست اولویت بندی وظایف وجود نداشت بلکه زمان بسیار کمی برای انجام کارها در اختیار داشتیم. از آنجایی که هیچ جدول کاری نبود و زمان تحویل سفارشات به سر رسیده بود؛ فشار روانی زیادی بر ما حاکم بود.»

رئیس من با این نصیحتش همه ی آنچه که برای 30، 60 و 90 روز اول لازم داشتم را به من داد.

من باید کارهای گروهی را اولویت بندی و برنامه ریزی می کردم و چند دستور کاری برای به جریان افتادن سفارشات می دادم. به دلیل نصیحتی که رئیس به من داده بود، متوجه شدم که نباید خود را تنها درگیر درخواست ها و سفارشات شرکت کنم وگرنه مانند لوکوموتیورانی می شدم که کنترل قطار را از دست داده است.

پس نباید اجازه دهید حجم زیاد سفارشات و امور شما را از برنامه ای که دارید عقب بیاندازد، در غیر این صورت هرگز نمی توانید کنترل شرکت را به دست بگیرید و شرکت شما را اداره خواهد کرد.

حالا سوال این است که چگونه از بروز این اشتباه جلوگیری کنید؟

برخی کارهارا به دیگران محول کنید

کار

ماهیت کار تیمی این است که مدیر همه ی کارها را به گردن نگیرد. باید به تیم تان اجازه دهید به سفارشات و کارهای ضرب الاجل رسیدگی کند و شما روی اهداف بزرگ تر شرکت متمرکز شوید. در واقع نقش مشاور تیم را بر عهده بگیرید و کارها را به دیگران محول کنید.

نقاط عطف شرکت را تعیین کنید

شناسایی نقاط عطف شرکت برای اهدافی که در سر دارید از اهمیت بالایی برخوردار است. از این رو هرگز به درخواست های روزانه اجازه ندهید که شما را از جدول زمان بندی تان عقب بیاندازد.

وقت بگذارید

به عنوان یک مدیر باید ساعاتی از روز را به انجام کارهای خودتان اختصاص دهید، منظور در واقع اموری است که باید برای اداره شرکت یا سازمان انجام دهید. این ساعات برای هرکس متفاوت است، پس زمان مناسب خود را بیابید. برای برخی ممکن است این زمان ابتدای صبح باشد و برای برخی دیگر ساعات پایانی روز.

این کارها البته آنطور که به نظر می رسد ساده نیست اما بسیار راحت تر از آن است که شرکت اداره ی شما را به دست بگیرید. با به کار گرفتن این نصیحت شما نیز نتیجه ی شگفت انگیزی خواهید گرفت.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (1 مورد)
  • abbas_habibi
    abbas_habibi | ۱۸ آذر ۱۳۹۵

    تشکر بابت مطالبتون

مطالب پیشنهادی