ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

مرد فرانسوی به جرم بازدید سایت های حامی داعش به دو سال زندان محکوم شد

مردی در فرانسه به خاطر بازدید مکرر از وب سایت های حامی گروهک تروریستی داعش به دو سال زندان محکوم شد، اگرچه هیچ نشانه ای مبنی بر دخالت او در برنامه های تروریستی وجود نداشت. ...

حمید مقدسی
نوشته شده توسط حمید مقدسی | ۱۶ آذر ۱۳۹۵ | ۱۷:۳۰

مردی در فرانسه به خاطر بازدید مکرر از وب سایت های حامی گروهک تروریستی داعش به دو سال زندان محکوم شد، اگرچه هیچ نشانه ای مبنی بر دخالت او در برنامه های تروریستی وجود نداشت. دادگاه این فرد 32 ساله که نامش مشخص نیست، در شهر آردش برگزار شد.

به گفته رسانه های فرانسوی، پلیس پس از حمله به منزل این فرد از طریق سابقه بازدید مرورگرش متوجه شد که او بارها به وب سایت های مذکور سر زده، ضمن اینکه تصاویری از این گروه تروریستی و ویدیوهای مربوط به اجرای حکم های اعدام وحشیانه آنها در موبایل و کامپیوترش وجود داشت.

همچنین تصویری از پرچم داعش در پس زمینه کامپیوترش نقش بسته و رمز عبور سیستم او نیز 13novembrehaha بود، یعنی همان روز تلخ در فرانسه که به کشته شدن 130 شهروند در حملات پاریس انجامید. پلیس می گوید اینگونه فعالیت ها به مدت 2 سال انجام می شده.

متهم در دادگاه اعلام کرد هدفش از اقدامات فوق صرفاً کنجکاوی بوده و می خواسته دلیل واقعی انجام این رفتار وحشیانه را درک کند. البته اعضای خانواده اش می گویند اخیراً رفتار و ظاهر او عوض شده بود، اما پلیس اعتراف کرد هیچگونه سند و مدرکی مبنی بر مشارکت یا برنامه احتمالی این فرد برای اجرای حملات تروریستی به دست نیامده. با این حال این شهروند فرانسوی علاوه بر دو سال زندان به پرداخت 30000 یورو نیز محکوم شده.

گفتنیست اقدام فوق، تازه ترین نمونه از اعمال قانون بحث برانگیز اخیر کشور فرانسه است که به موجب آن هرگونه بازدید مداوم از وب سایت های حامی تروریسم، جرم تلقی می شود. البته قانونگذاران این کشور برای افرادی که به منظور انجام تحقیقات، اطلاع رسانی عمومی یا دیگر موارد مشابه دست به چنین کاری می زنند، استثناء قائل می شود.

دیگر کشورهای اتحادیه اروپا نیز رویکرد مشابهی را در زمینه مبارزه با تروریسم به کار بسته اند، اما گروه های مدافع حقوق شهروندی نسبت به اینگونه تصمیمات اعتراض دارند و می گویند قوانین در این حوزه بسیار مبهم هستند.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (4 مورد)
  • Rza.H
    Rza.H | ۱۶ آذر ۱۳۹۵

    بابا عجب کاری می کرد باید اعدامش میکرد، ۲ سااااال من این همه که به دیجی کالا و سایتش از ۲ سال پیش تا الان سر زدم رو هم ۳۰ روز نشده، چه خبببببببررررررره ۲ سال یه سره بره تا سایت داعش، بقول رفیقمون بفرستید سوریه، تا آدم بشه

  • RΞζA Ahmadi
    RΞζA Ahmadi | ۱۶ آذر ۱۳۹۵

    ? ?

  • CATer
    CATer | ۱۶ آذر ۱۳۹۵

    زندان چیه؟ بفرستنش سوریه دو سال بجنگه بلکه آدم بشه از این پسوردا نذاره مردک خررررر

    • Rza.H
      Rza.H | ۱۶ آذر ۱۳۹۵

      آقا توهین نکن داداش

مطالب پیشنهادی