ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

نمایشگر گلکسی S8: وفادار به رزولوشن 2K اما با کیفیت بالاتر

طی ماه های گذشته بهره مندی نمایشگر موبایل گلکسی S8 از رزولوشن 4K بارها توسط رسانه های مختلف تایید و تکذیب شد. اکنون SamMobile خبر می دهد بنابر گزارش برخی از منابع آگاه نزدیک به سامسونگ، ...

حسین آدینه
نوشته شده توسط حسین آدینه | ۱۶ آذر ۱۳۹۵ | ۱۸:۴۵

طی ماه های گذشته بهره مندی نمایشگر موبایل گلکسی S8 از رزولوشن 4K بارها توسط رسانه های مختلف تایید و تکذیب شد.

اکنون SamMobile خبر می دهد بنابر گزارش برخی از منابع آگاه نزدیک به سامسونگ، گلکسی S8 به رزولوشن 2K یا همان QHD پرچمداران قبلی وفادار باقی می ماند، اما به موجب تغییر فناوری به کار رفته از کیفیت بالاتری برخوردار خواهد بود.

بر اساس آزمایشات انجام شده، قالب چینش پیکسل های جایگذاری شده در نمایشگر موبایل گلکسی S7 Edge از الگوی «پنتایل ماتریکس» پیروی می کند و حدود 7 میلیون پیکسل را در مقابل دیدگان کاربر قرار می دهد. این فناوری دقیقاً با الگوی استفاده شده در گلکسی S6 Edge یکسان است.

اما به نظر می رسد سامسونگ ماتریکس چینش پیکسل های نمایشگر پرچمدار آینده اش را تغییر داده و با استفاده از الگوی چیدمان RGB، با حفظ رزولوشن قبلی ترکیبی از 11 میلیون پیکسل را به نمایش خواهد گذاشت.

samsung-galaxy-S8

نتیجه ی این تغییر فناوری، ارتقای کیفیت و وضوح به مراتب بالاتری را به ارمغان می آورد و در دنیای واقعیت مجازی نیز شاهد پیشرفت چشم گیری خواهیم بود. به علاوه این الگوریتم انرژی مصرفی بسیار کمتری را طلب می کند و در نتیجه عمر باتری موبایل نیز به اندازه قابل توجهی افزایش خواهد داشت.

با این تفاسیر سامسونگ بهره مندی از رزولوشن 4K که الگویی پرمصرف و گران قیمت محسوب می شود را ضروری ندانسته و قصد دارد به جای بازی کردن با آمار و ارقام، به ارتقای کیفیت واقعی پرچمدار جدیدش بپردازد.

ناگفته نماند منابع مذکور، حذف شدن درگاه 3.5 میلی متری هدفون و همینطور دکمه هوم، درج سیستم تشخیص اثر انگشت اپتیکال درون نمایشگر و حاشیه بسیار کم بدنه رویی موبایل را مجدداً تایید نموده اند.

گلکسی S8 احتمالاً در جریان کنگره موبایل 2017 معرفی خواهد شد و بعد از مدت کوتاهی روانه بازارهای بین المللی می شود.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (17 مورد)
  • reza.m
    reza.m | ۲۵ آذر ۱۳۹۵

    سام سونگ خود شو مصخر کرد چون اپل صفحه اش تا نرسید به کیو اچ دی صفحه سام سونگ نمایششو 4k نمی کنه دربینش 16بود اورد 12کرد الان می دونم مردم میگنه 24ولی دروغ اگه دوال دوربینه بود این 24حساب میشود حالا کار ندارم ولی در کل سام سونگ دستشو به اپل بسته ولی اگه حساب کنیم صفحه 4kهم مصرف باتری زیادی دار و هم خیلی گرونه خودشم تا حالا هیچ شرکتی صفحه نمایش 4kنزده بقیر از z5premio اونم میگن که فقط تو گالری کار می کنه اونم اگه فیلمتون 4kباشه در کل کاش سام سونگ صفحشو ۴k می کرد

  • | ۱۸ آذر ۱۳۹۵

    ینی میخواد حذف جک 3.5 رو هم تقلید کنه؟ :/

    • الهام
      الهام | ۲۰ آذر ۱۳۹۵


      به نظرم خیلی خوب است

نمایش سایر نظرات و دیدگاه‌ها
مطالب پیشنهادی