ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

گزارش جدید IDC از وضعیت ابزارهای پوشیدنی، مدیر عامل اپل را به پاسخ واداشت

شب گذشته موسسه IDC در گزارش تازه ای خبر داد که اپل واچ در سه ماهه سوم ۲۰۱۶ با سهم ۴۰ درصدی اش از بازار ساعت های هوشمند همچنان در این دسته بندی پیشتازی می کند ...

امیر مستکین
نوشته شده توسط امیر مستکین | ۱۶ آذر ۱۳۹۵ | ۱۰:۱۵

شب گذشته موسسه IDC در گزارش تازه ای خبر داد که اپل واچ در سه ماهه سوم ۲۰۱۶ با سهم ۴۰ درصدی اش از بازار ساعت های هوشمند همچنان در این دسته بندی پیشتازی می کند و اپل موفق به فروش ۱.۱ میلیون واحد از این گجت شده اما زمانی که به جدول بزرگتری به نام «پوشیدنی های هوشمند» نگاه کنیم، اپل چندان موفق عمل نکرده است.

در سه ماهه گذشته، دستبندهای سلامتی فروش بالایی داشته اند و شرکت هایی مانند فیت بیت، شیائومی و گارمین از لحاظ تعداد فروش بالاتر از اپل ایستاده اند و شرکت کالیفرنیایی در رده چهارم قرار گرفته است. همانگونه که می دانید اپل به شکل رسمی آمار فروش اپل واچ را ارائه نمی دهد ولی موسسه IDC گمانه زنی می کند که فروش این ساعت هوشمند در سه ماهه گذشته، ۷۱ درصد کمتر از دوره مشابه در سال ۲۰۱۵ بوده است.

screen-shot-2016-12-05-at-15-44-17-w700

همانگونه که می دانید اپل واچ سری ۲ در کنار آیفون ۷ معرفی شد و طراحی مشابهی با نسل اولیه اش داشت. پردازنده سریع تر، چیپ GPS و همچنین ویژگی ضدآب اپل واچ تازه از راه رسیده، تنها مزیت های متمایز کننده اش بودند. از طرفی اپل آن را در پایان ماه سپتامبر عرضه کرد و همین موضوع احتمالاً در معادلات IDC تاثیر داشته است.

screen-shot-2016-12-05-at-15-07-59-w700

با این حال خبرگذاری رویترز به سراغ تیم کوک، مدیر عامل اپل می رود و از طریق ایمیل، در خصوص این گزارش از او سوال می کند. تیم کوک هم در پاسخ به ایمیل رویترز می نویسد:

تیم کوک

تیم کوک

«داده های ما نشان می دهد که اپل واچ فروشی فوق العاده دارد و در حال تبدیل شدن به یکی از محبوب ترین هدیه هایی است که مردم در فصل تعطیلات پایان سال به هم می دهند. رشد فروش در چارت ما بسیار بالاست. در حقیقت، در اولین هفته از فصل تعطیلات، فروش اپل واچ به بالاترین حد خود از تاریخ عرضه اش رسید. همانگونه که انتظار داریم، در این فصل سه ماهه بهترین فروش برای اپل واچ رقم خواهد خورد.»

رویترز می نویسد که آقای کوک، به درخواستش برای اعلام رقم دقیق فروش گجت مورد بحث پاسخی نداده است، که البته طبیعی به نظر می رسد چرا که اپل در دو سال اخیر ارقامی دقیق از تعداد ساعت هایی که به فروش رسانده، به میان نیاورده است.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (1 مورد)
  • CATer
    CATer | ۱۶ آذر ۱۳۹۵

    قطعاً داره خوب میفروشه
    اما دوس داشتنی نیست این ساعت،مثل خیلی از ساعتای دیگه?

مطالب پیشنهادی