ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

گزارش ماهانه گوگل از سهم بازار نسخه های مختلف اندروید منتشر شد

گوگل هر ماه گزارشی را در مورد سهم نسخه های مختلف اندروید از بازار منتشر می کند و اخیرا نیز با به روز رسانی اطلاعاتش در این حوزه، گزارش تازه را منتشر نموده که در ...

Maryam Mousavi
نوشته شده توسط Maryam Mousavi | ۱۶ آذر ۱۳۹۵ | ۱۲:۰۰

گوگل هر ماه گزارشی را در مورد سهم نسخه های مختلف اندروید از بازار منتشر می کند و اخیرا نیز با به روز رسانی اطلاعاتش در این حوزه، گزارش تازه را منتشر نموده که در ادامه به آن خواهیم پرداخت.

قبل از پرداختن به این موضوع لازم است اشاره کنیم دیتای منتشر شده توسط غول جستجو در بازه زمانی هفت روزه منتهی به 15 آذر ماه گردآوری شده و براساس آن استفاده از تمامی نسخه های اندروید (به غیر از سه به روز رسانی جدید آن و البته اندروید 2.2 فرویو که با در اختیار داشتن 0.1 درصد از سهم بازار هنوز به حیاتش ادامه می دهد) روندی نزولی داشته است و نکته دیگر آنکه آخرین نسخه از این سیستم عامل نیز ظاهرا در بازه زمانی مذکور رشد اندکی را تجربه نموده.

از زمانی که گوگل اندروید 7.0 را منتشر کرد تا به امروز حدودا سه ماه و نیم می گذرد و بعد از این اتفاق شماری از اعضای خانواده نکسوس و البته پیکسل های گوگل آن را دریافت نمودند. گفتنی است پیکسل و پیکسل اکس ال حتی نسخه جدیدتر 7.1 را هم دریافت نموده اند.

اما باز گردیم به گزارش؛ یک ماه پیش اندروید 7.0 (و نسخه 7.1 آن) روی تنها 0.3 درصد از دستگاه های پشتیبانی کننده بازار نصب گردید و از آن زمان تاکنون این میزان تنها 0.1 درصد افزایش پیدا کرد (یعنی به رقم 0.4 درصد رسید). این داده ها نشان می دهند که سرعت مهاجرت کاربران به نوقا به مراتب کمتر از استقبال به عمل آمده از اندروید 6.0 مارشملو در سال قبل است؛ اگر خاطرتان باشد، ششمین به روز رسانی عمده اندروید در بازه زمانی سه ماهه بعد از انتشار روی 0.7 درصد از موبایل های پشتیبانی کننده نصب گردید.

البته از یاد نبریم که حتی پیشرفت مارشملو در این سه ماه هم به اعتقاد خیلی ها اندک بود اما اینکه تازه ترین نسخه از سیستم عامل مذکور حتی از ورژن قبلی اش نیز ضعیف تر عمل می کند، چندان امیدوار کننده نیست.

با این همه، این مساله چندان هم عجیب نیست زیرا تولیدکنندگانی نظیر ال جی و سونی شمار معدودی از محصولاتشان را به نوقا آپدیت کرده اند و دیگرانی نظیر سامسونگ و وان پلاس هم به صورت جسته و گریخته تست بتای آپدیت های اندروید 7.0 را شروع کرده اند.

جالب است بدانید که حتی برخی شرکت ها نظیر هوآوی تا سال آینده نیز این به روز رسانی را آغاز نخواهند کرد و این در حالی است که گوگل فرایند انتشار اندروید 7.1.1 را شروع کرده است.

android

همانطور که گفته شد، با وجود مشکلاتی که نوقا برای جذب کاربران با آنها روبروست، مارشملو اوضاع خوبی دارد و سهم آن از بازار موبایل های اندرویدی نسبت به ماه قبل حدود 2.3 درصد افزایش یافته. در هر صورت، این نسخه از اندروید با در اختیار داشتن 26.3 درصد از سهم بازار حالا پرکاربردترین بیلد از اندروید به شمار می رود و حتی توانسته اندروید 4.4 کیت کت را که سه سالی از عمرش می گذرد به جایگاه دوم براند.

جایگاه سوم این جدول نیز در اختیار اندروید 5.1 آبنبات چوبی است که با در اختیار داشتن 23.2 درصد از سهم بازار در جایگاه سوم است و نسخه 5.0 آن در نیز در جایگاه چهارم این جدول قرار دارد.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (3 مورد)
  • soheil abbasi
    soheil abbasi | ۱۶ آذر ۱۳۹۵

    هه یادش بخیر 4.4

  • amir
    amir | ۱۶ آذر ۱۳۹۵

    چند وقت دیگ 8هم میاد ولی خیلیا 7هنوز ندادن

  • H A M E D
    H A M E D | ۱۶ آذر ۱۳۹۵

    پیکسل ها به مرور زمان بهتر میکنن وضعیت رو...
    امیدی به بهبودش توسط سامسونگ و غیره نیست

مطالب پیشنهادی