ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

اپلیکیشن جدید گوگل موقعیت مکانی شما را با دوستانتان به اشتراک می گذارد

زمانی که گوگل در سال 2013 سرویس Latitude را به خاطر مسائل مختلف از جمله نگرانی های امنیتی متوقف ساخت، دیگر جایگزینی برای آن ارائه نکرد. حال این کمپانی با معرفی Trusted Contacts قصد دارد ردیابی ...

حمید مقدسی
نوشته شده توسط حمید مقدسی | ۱۶ آذر ۱۳۹۵ | ۰۹:۵۳

زمانی که گوگل در سال 2013 سرویس Latitude را به خاطر مسائل مختلف از جمله نگرانی های امنیتی متوقف ساخت، دیگر جایگزینی برای آن ارائه نکرد. حال این کمپانی با معرفی Trusted Contacts قصد دارد ردیابی موقعیت مکانی را دوباره به خدمات خودش اضافه کند تا در صورت نیاز و احتمالاً شرایط اضطراری بتوانید با افراد موردنظر ارتباط برقرار کرده و از موقعیت دقیق آنها باخبر شوید.

سرویس Trusted Contacts یا «مخاطبین مورد اعتماد» (بخوانید: مخاطبین خاص) به شما اجازه می دهد افرادی که قصد دارید موقعیت مکانی خود را از طریق GPS با آنها به اشتراک بگذارید، یا آنها را از وضعیت آنلاین بودن خود مطلع سازید، انتخاب نمایید. در زمان بحران، دوستان و اعضای خانواده می توانند از سلامت و امنیت شما باخبر شوند.

google-trusted-contacts

در صورت درخواست این مخاطبین، شما می توانید موقعیت مکانی خود را برای آنها ارسال نمایید و البته امکان رد درخواست نیز وجود خواهد داشت. اما اگر ظرف مدت 5 دقیقه به درخواست این افراد پاسخ ندهید، اپلیکیشن به طور خودکار موقعیت مکانی شما را برای تمامی آنها ارسال می کند.

همچنین اگر موبایل شما به هر دلیلی خاموش باشد و مخاطبین مورد اعتماد، درخواستی برای آگاهی از وضعیت شما ارسال نمایند، گوگل به صورت خودکار آخرین موقعیت مکانی ثبت شده را برایشان می فرستد.

google-trusted-contacts-1

این اپلیکیشن را می توان به عنوان همسفری مجازی نیز به کار گرفت. مثلاً برنامه سفر خود را با دوستتان به اشتراک می گذارید تا زمانی که به مقصد نهایی برسید، او باخبر شود. پس از این کار زمانی که به مقصد رسیدید، می توانید دکمه مخصوص روی نمایشگر یا صفحه قفل را بفشارید تا اشتراک گذاری برنامه سفر خاتمه یابد.

اگرچه Trusted Contacts در ماهیت خود نوعی اپلیکیشن امنیتی شخصی و سودمند به شمار می رود، اما سوء استفاده از آن نیز به راحتی میسر است. بنابراین بهتر است مخاطبین مورد اعتماد خود را به دقت انتخاب کنید، و در مواقع عدم نیاز، از فعال نبودن برنامه در پس زمینه تلفن همراه خود مطمئن گردید.

این برنامه اندرویدی به صورت رایگان از این لینک قابل دریافت است.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (4 مورد)
  • M. Ali
    M. Ali | ۱۶ آذر ۱۳۹۵

    همه محدودیت های گوگل برای ایران میشه دور زد بجز location history به خاطر همین از این برنامه نمیشه استفاده کرد. همینطور برنامه Google Fit

  • Aureliano
    Aureliano | ۱۶ آذر ۱۳۹۵

    توی apk mirror قرار داده شده، نمیدونم چرا فعال نمیشه

    • M. Ali
      M. Ali | ۱۶ آذر ۱۳۹۵

      همه محدودیت های گوگل برای ایران میشه دور زد بجز location history به خاطر همین از این برنامه نمیشه استفاده کرد. همینطور برنامه Google Fit

  • | ۱۶ آذر ۱۳۹۵

    یه لینک دانلود کمکی هم بذارید.

مطالب پیشنهادی