ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

نخستین آزمایشات نسل پنجم شبکه موبایل توسط اپراتور AT&T آغاز شد

اگر به خاطر داشته باشید در جریان کنگره موبایل جهانی 2016 که اسفند ماه سال گذشته برگزار شد، کمپانی اینتل اعلام کرد که قصد دارد با همکاری شرکایی مانند هوآوی، اریکسون و AT&T به توسعه و ...

حسین آدینه
نوشته شده توسط حسین آدینه | ۱۷ آذر ۱۳۹۵ | ۰۹:۰۰

اگر به خاطر داشته باشید در جریان کنگره موبایل جهانی 2016 که اسفند ماه سال گذشته برگزار شد، کمپانی اینتل اعلام کرد که قصد دارد با همکاری شرکایی مانند هوآوی، اریکسون و AT&T به توسعه و آزمایش فناوری مخابراتی 5G بپردازد.

اگرچه AT&T در این زمینه از ورایزن که چند ماه پیش همکاری خود با سامسونگ را آغاز کرد عقب مانده است، اما این مسئله موجب نشده تا تلاش های کمپانی آمریکایی برای توسعه این بستر پرسرعت کاهش یابد.

اکنون اپراتور مخابراتی مورد بحث در بلاگ رسمی خود خبر داد که نخستین آزمایشات پهنای باند این تکنولوژی با همکاری اریکسون و اینتل، در محیط غیر آزمایشگاهی آغاز شده اند.

گفتنی است فناوری مورد استفاده در این شبکه از نوع ارسال موج میلی متری بوده و تقریباً بین 10 الی 100 برابر سریع تر از شبکه های فعلی 4G LTE هستند.

att-follows-verizon-into-5g-technologyr-w600

AT&T برای سنجش پتانسیل پهنای باند 5G از استریم زنده ویدیوی 4K، انتقال صدای تحت شبکه و مجموعه ای از ارتباطات یکپارچه استفاده می کند، اما در درجه نخست تصاویر 4K چالش اصلی این تکنولوژی هستند.

البته ناگفته نماند که آزمایشات فعلی اپراتورهای مختلف به این معنا نیست که تکنولوژی 5G در آینده نزدیک به صورت عمومی در اختیار مردم قرار خواهد گرفت. این فناوری هنوز استانداردهای لازم برای بهره مندی از برخی فاکتورهای شبکه ای IEEE را دریافت نکرده و احتمال دارد همچون 4G دچار کش و قوس های فراوانی گردد. نزدیک ترین تاریخ پیش بینی شده برای راه اندازی سرویس های مرتبط با تکنولوژی 5G به شکل تجاری، سال 2018 میلادی است.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (3 مورد)
  • Soroosh Kamandi
    Soroosh Kamandi | ۱۷ آذر ۱۳۹۵

    تو شیراز اصلا 4g هم وجود نداره من خودم تو هیچ نقطه از شهر ندیدم 4g باشه مثلا شیراز جزشهرهای بزرگ ایرانه کلاه بردار بزرگ همراه اول تو سایت بیشتر شهر و تو منطقه تحت پوشش قرار داه.

  • امین
    امین | ۱۷ آذر ۱۳۹۵

    اونوت ما هنوز4G+ هم نداریم حالا اون که پیشکش 4G درست حسابی هم نداریم?? ای کاش پای اپراتور های بزرگ به ایران باز بشه

    • آریا
      آریا | ۱۷ آذر ۱۳۹۵

      اصلن ما سرعت نخواستیم.پیشکش.
      قیمتهای مسخره رو کاهش بدن. اخه اینترنت حجمی چه معنی میده؟. مگه نفت و گازه که حجمی میفروشن تا تموم نشه!!!!

مطالب پیشنهادی