ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

اینتل در پردازنده های آتی خود از چیپ گرافیکی AMD استفاده خواهد کرد؟

یکی از مطلعین صنعت سخت افزار خبر می دهد اینتل و AMD قراردادی را به امضا رسانده اند که بر اساس آن، از سال آینده فناوری پردازشگرهای گرافیکی رادئون AMD داخل چیپ های اینتل به ...

حمید مقدسی
نوشته شده توسط حمید مقدسی | ۱۷ آذر ۱۳۹۵ | ۱۸:۳۰

یکی از مطلعین صنعت سخت افزار خبر می دهد اینتل و AMD قراردادی را به امضا رسانده اند که بر اساس آن، از سال آینده فناوری پردازشگرهای گرافیکی رادئون AMD داخل چیپ های اینتل به کار گرفته خواهد شد.

البته این موضوع هنوز به صورت رسمی تأیید نشده، اما منبع مورد بحث سابقه خوبی در ارائه اخباری از این دست دارد، ضمن اینکه شایعات مربوط به چنین قراردادی از چندی پیش مطرح شده بود.

این قرارداد بین دو رقیب سنتی، می تواند گام مثبتی در جهت رقابت با دشمن مشترک آنها یعنی کمپانی انویدیا باشد و برای هر دو کمپانی اینتل و AMD نتیجه مثبتی را در پی خواهد داشت.

در همین رابطه «کوین کریول» از فوربز در مقاله تحلیلی خود نوشته که طی سالیان اخیر، بزرگ ترین تولید کننده چیپ دنیا یعنی اینتل، به قرارداد سال 2011 خود با انویدیا متکی بود که به آنها اجازه می داد از تکنولوژی شرکت مورد بحث در پردازنده هایش استفاده نماید.

با این حال، سال آینده این قرارداد 1.5 میلیارد دلاری خاتمه می یابد و اینتل می تواند همکاری مشابهی را با AMD آغاز نماید، ضمن اینکه احتمالاً رقم کمتری را خواهد پرداخت.

intel-7th-gen-intel-core-die

از سوی دیگر AMD نیز طی چند سال گذشته با مشکلات مالی دست به گریبان بوده و با کمال میل از تزریق پول نقد به بخش تحقیق و توسعه اش استقبال خواهد کرد.

این قرارداد حتی در ساده ترین شکل یعنی اعطای جواز مشترک استفاده از پتنت ها، می تواند پردازشگرهای گرافیکی رادئون را به چیپ های اینتل وارد سازد، که موفقیت عظیمی برای AMD محسوب می گردد.

گفتنیست گروه فناوری رادئون (RTG) که یکی از زیرمجموعه های AMD محسوب می گردد، در حال حاضر تولید سخت افزار اصلی کنسول های بازی مایکروسافت و سونی را نیز بر عهده دارد و به نظر می رسد این گروه، گزینه اصلی برای قرارداد با اینتل باشد.

در هر حال باید دید آیا این دو کمپانی توانسته اند به نتیجه ای مشترک برسند که ضمن برآورده ساختن نیازهای هر دو، استقلال آنها را به عنوان رقیبی دیرینه حفظ نماید یا خیر.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (1 مورد)
  • امیر اسکندری
    امیر اسکندری | ۱۷ آذر ۱۳۹۵

    اين واقعا عاليه چون ميشه خيلي بيشتر به گرافيك اينترنال اطمينان كرد و اينكه خيال كساني كه ميخوان سيستم متوسط ببندند از گرافيك راحت ميشه و ميتونن پولشون رو به رم بدن

مطالب پیشنهادی