ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

سرمایه گذاری ۷ میلیارد دلاری فاکسکان در آمریکا؛ آیا آیفون در وطن تولید می شود؟

کمپانی فاکسکان، یکی از شرکای مهم کمپانی اپل به تازگی از برنامه های خود در قبال گسترش فعالیت هایش در خاک ایالات متحده خبر داده است. به نظر می رسد که فاکسکان برنامه دارد سرمایه ...

شایان ضیایی
نوشته شده توسط شایان ضیایی | ۱۸ آذر ۱۳۹۵ | ۲۰:۳۰

کمپانی فاکسکان، یکی از شرکای مهم کمپانی اپل به تازگی از برنامه های خود در قبال گسترش فعالیت هایش در خاک ایالات متحده خبر داده است. به نظر می رسد که فاکسکان برنامه دارد سرمایه ای 7 میلیارد دلاری روی افزایش فعالیت های خود در آمریکا داشته باشد که به اشتغال زایی برای 50 هزار نفر منجر خواهد شد.

گزارش های اخیر، در ابتدا روی سرمایه گذاری 50 میلیارد دلاری کمپانی ژاپنی SoftBank و اشتغال زایی برای 50 هزار نفر در آمریکا متمرکز بودند اما در تصاویر منتشر شده، لوگوی فاکسکان نیز به چشم می خورد که به نظر می رسید در حال دنبال کردن اهداف مشابهی با ژاپنی ها است. فاکسکان اندکی بعد از انتشار این گزارش ها، خبر را طی بیانیه ای تایید کرد اما صحبتی درباره آمار و ارقام به میان نیاورد. در بخشی از این بیانیه آمده:

اگرچه ابعاد این سرمایه گذاری احتمالی هنوز مشخص نشده است، ما جزییات مربوط به برنامه ریزی هایی که بعد از صحبت با رهبران کشور و مقامات مربوطه آمریکایی صورت می گیرد را منتشر خواهیم کرد.

Foxconn-AH-e1398422106417

گفتنی است که فاکسکان در حال حاضر تاسیساتی در ایالت های ویرجینیا و ایندیانا دارد و عملیات هایی را در کالیفرنیا و تگزاس نیز دنبال می کند. ضمناً «ماسایوشی سان»، مدیر SoftBank و موسس فاکسکان، «تری گو» تا به امروز همکاری نزدیکی با یکدیگر داشته اند و مشترکاً به سرمایه گذاری در حوزه های مختلف پرداخته اند.

ناگفته نماند که پیش از انتخابات ریاست جمهوری ایالات متحده، رییس جمهور منتخب فعلی، دونالد ترامپ از برنامه هایش برای اجبار کمپانی هایی همچون اپل به تولید محصولات شان در خاک این کشور خبر داد؛ هرچند که به شدت از سوی تیم کوک و سایر فعالان سیلیکون ولی مورد انتقاد قرار گرفت. حالا مشخص نیست که آیا برنامه های فاکسکان برای سرمایه گذاری در آمریکا ارتباطی به تولید محصولات اپل دارد یا خیر.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (3 مورد)
  • آریا
    آریا | ۲۰ آذر ۱۳۹۵

    خیلی عالی میشه اگه به جای Made in China رو محصولات مصرفی یه کمی هم Made in USA باشه ? ? ?

  • CATer
    CATer | ۱۸ آذر ۱۳۹۵

    ممنوع شدنش به کنار؛ قیمتشو بگو...
    یکی این ترامپ احمقو از برق بکشه???

  • hamid_hk
    hamid_hk | ۱۸ آذر ۱۳۹۵

    به به اگه همه آیفونها تو آمریکا تولید بشه ورودش به ایران ممنوع میشه و باز هم داستانهای قدیم? ?

مطالب پیشنهادی