ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

هیلاری کلینتون: اخبار کذب جان ها را به خطر می اندازند

هیلاری کلینتون، نامزد ناکام انتخابات ریاست جمهوری اخیر آمریکا به تازگی از کنگره این کشور و فعالان سیلیکون ولی خواسته تا با «اپیدمی» اخبار کذب آنلاین مقابله کنند؛ کلینتون در حالی به صحبت در این ...

شایان ضیایی
نوشته شده توسط شایان ضیایی | ۱۹ آذر ۱۳۹۵ | ۱۲:۴۵

هیلاری کلینتون، نامزد ناکام انتخابات ریاست جمهوری اخیر آمریکا به تازگی از کنگره این کشور و فعالان سیلیکون ولی خواسته تا با «اپیدمی» اخبار کذب آنلاین مقابله کنند؛ کلینتون در حالی به صحبت در این باره پرداخته که دو روز پیش، شخصی تحت تاثیر اخبار کذب و تئوری های توطئه، در شهر واشنگتن شروع به تیراندازی کرد.

کلینتون عقیده دارد که «اخبار کذب و تقلبی طی سال اخیر شبکه های اجتماعی را فرا گرفته اند و حالا مشخص شده که این اخبار، می توانند پیامدهایی را در دنیای واقعی به همراه داشته باشند». نامزد حزب دموکرات آمریکا به این شکل سخنان خود را ادامه می دهد که «این موضوع درباره سیاست یا حمایت از یک حزب خاص نیست. جان ها در خطر هستند. جان مردمی عادی که فقط تلاش می کنند روزهایشان را پشت سر بگذارند و به جامعه خدمت کنند.»

به زعم کلینتون، زمان آن فرا رسیده تا سیلیکون ولی به مقابله با چالش و خطرات اخبار کذب بپردازد و می گوید در صورت قانون گذاری در این زمینه، دولت می تواند پاسخ های بهتری به تبلیغات سیاسی خارجی ارائه دهد. وی می گوید لازم است رهبران حوزه های بخش های خصوصی و عمومی وارد عمل شده و از جان انسان های معصوم دفاع کنند.

در نهایت باید افزود هیلاری کلینتون اولین شخصی نیست که به انتقاد از انتشار اخبار جعلی در فضای مجازی می پردازد و پیش از این، باراک اوباما، رییس جمهور آمریکا و آنگلا مرکل، صدر اعظم آلمان این موضوع را مورد نقد قرار دادند. در حال حاضر، کمپانی های فیسبوک و گوگل اعلام کرده اند که قصد دارند گام هایی را برای مقابله با مقالات و اخبار کذب بردارند.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (2 مورد)
  • مجید
    مجید | ۱۹ آذر ۱۳۹۵

    این خودش تهدیدیه برای بشریت!
    مادر داعش = هیلاری کلینتون!

  • amir
    amir | ۱۹ آذر ۱۳۹۵

    لطفا یه اپدیت برا این برنامتون بدین خیلی مشکل داره

مطالب پیشنهادی