ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

هدست واقعیت ترکیبی مجیک لیپ هنوز با واقعیت فاصله دارد

در طی چند سال گذشته اخبار و شنیده ها در خصوص فناوری خاص واقعیت افزوده مجیک لیپ فراوان بوده، اما واقعیت آن است که خروجی عملی آن چندان چمشگیر نبوده است. در سال ۲۰۱۴ چندین نام ...

محمد مافی‌ها
نوشته شده توسط محمد مافی‌ها | ۱۹ آذر ۱۳۹۵ | ۱۴:۰۰

در طی چند سال گذشته اخبار و شنیده ها در خصوص فناوری خاص واقعیت افزوده مجیک لیپ فراوان بوده، اما واقعیت آن است که خروجی عملی آن چندان چمشگیر نبوده است. در سال ۲۰۱۴ چندین نام بزرگ همچون گوگل، سرمایه ای ۵۰۰ میلیون دلاری را برای توسعه فناوری مجیک لیپ روی هم گذاشتند، اما گزارش های تازه نشان می دهد که وضعیت پیشرفت این پروژه چندان مطلوب نبوده است.

پیش نمایش ویدیویی که سال قبل از عملکرد نهایی مجیک لیپ منتشر شد بسیار هیجان انگیز بود و نشان می داد که در محیط های کاری چگونه می توان از فناوری واقعیت ترکیبی استفاده نمود، یا آنجا را به یک میدان نبرد تمام عیار تبدیل کرد.

گزارش تازه وبسایت «The Information» نشان می دهد بازی به نمایش در آمده در دموی بالا به هیچ وجه وجود خارجی نداشته و انیمیشن های آن به طور کامل ساخته استودیوی توانای وتا است. هدست فعلی مجیک لیپ هنوز هم نمی تواند این بازی را حتی به صورت ابتدایی در اختیار کاربر خود قرار دهد.

خبر نگران کننده آن است که ظاهراً پتنت این شرکت در خصوص تکنولوژی فیبر-اپتیک، در هدست ها کارایی مطلوبی از خود بر جای نگذاشته و فعلاً کار روی توسعه آن متوقف شده است. بنابراین مهندسین کمپانی ناچار شده اند به جای آن از یک تکنولوژی اعلام نشده برای انتقال تجربه مطلوب از هدست اولیه به عینک واقعیت افزوده نهایی استفاده کنند.

هدست کوچکتر «PEQ» که چندی پیش «رونی آبوویتز» (Rony Abovitz) آن را در معرض دید عموم قرار داد نیز در حال کار دیده نشده و حتی معلوم نیست که اصلاً روشن بشود.

هنوز هیچ کس به درستی نمی داند که محصول نهایی در نهایت چه ویژگی ها و توانایی هایی خواهد داشت. فعلاً نمی توان با قاطعیت گفت که مجیک لیپ می تواند چیزی فراتر از آنچه در حال حاضر هولولنز ارائه می دهد را با خود به ارمغان بیارود یا نه.

فعلاً می بایست به انتظار اولین نمایش زنده این تکنولوژی نشست تا بتوان در خصوص آینده آن و میزان پیشرفتش اظهار نظر کرد. البته دمویی که ماه آوریل امسال منتشر شده است نیز - بنابر ادعای کمپانی - به طور کامل از روی هدست ضبط شده و شبیه سازی رایانه ای در کار نبوده است. در ادامه می توانید این دمو را تماشا کنید.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی