ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

شرکت اریکسون با فناوری نوین 5G به نمایشگاه CES 2017 می آید

پایان سال 2016 میلادی نزدیک است و کمتر از یک ماه به برگزاری بزرگ ترین رویداد محصولات الکترونیکی مصرفی یعنی CES 2017 باقی مانده، جایی که غول های صنعتی به نمایش آخرین دستاوردهای خود می ...

حمید مقدسی
نوشته شده توسط حمید مقدسی | ۲۰ آذر ۱۳۹۵ | ۱۹:۳۰

پایان سال 2016 میلادی نزدیک است و کمتر از یک ماه به برگزاری بزرگ ترین رویداد محصولات الکترونیکی مصرفی یعنی CES 2017 باقی مانده، جایی که غول های صنعتی به نمایش آخرین دستاوردهای خود می پردازند. طبق اخبار موجود، کمپانی اریکسون نیز قصد دارد فناوری نوین 5G خود را در این رویداد به نمایش بگذارد.

چند روز قبل، اریکسون درخواستی را به FCC ارائه کرده تا «مجوز اجرای آزمایشی LTE» را در نمایشگاه CES 2017 دریافت دارد. طبق این درخواست «کاربردهای موردی اینترنت اشیاء در قالب شبکه با دسترسی رادیویی و همچنین حوزه های کلاود» به اجرا در خواهد آمد.

در همین رابطه، این کمپانی «اجرای آزمایشی ایستگاه پایه 5G همراه با یک دیوایس عمومی 5G» را نیز به نمایش خواهد گذاشت، آزمایشاتی که پیش تر در CES 2016 و CTIA 2015 و همچنین در مجمع 5G ورایزن نیز از سوی اریکسون مشاهده کردیم.

گفتنیست اوایل سال جاری میلادی، اریکسون در CES امکان کنترل یک دستگاه حفاری واقع در تگزاس از راه دور و به صورت مستقیم از طریق هدست واقعیت مجازی را بر بستر شبکه مخابراتی 5G برای کاربران ممکن ساخت.

فناوری شبکه 5G در حال حاضر از سوی شرکت های متعددی در دست توسعه است و همه تلاش دارند تا بنیانی قوی را برای اینترنت اشیاء فراهم ساخته، ضمن اینکه زیرساخت های مخابراتی قوی تری را برای تسهیل روند توسعه دیگر حوزه ها از جمله ماشین های خودران ایجاد نمایند.

حال از آنجا که اریکسون نیز یکی از بزرگ ترین کمپانی های مخابراتی دنیا به شمار می رود، چندان عجیب نیست که در CES 2017 شاهد پیشرفت های قابل توجهی از این شرکت سوئدی باشیم، ضمن اینکه قطعاً دیگر رقبا نیز بیکار ننشسته و با دست پر به این رویداد خواهند آمد.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی