ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

خودرو

سخت گیری بیشتر در آزمون گواهینامه رانندگی

انتقاد از صدور آسان گواهینامه رانندگی یکی از نکاتی است که معمولا توسط کارشناسان در رابطه با ضعف فرهنگ رانندگی و حوادث ترافیکی مطرح می شود اما تاکنون تحولی در این رابطه از سوی مسئولان ...

سپهر زنگنه
نوشته شده توسط سپهر زنگنه | ۲۱ آذر ۱۳۹۵ | ۱۳:۴۵

انتقاد از صدور آسان گواهینامه رانندگی یکی از نکاتی است که معمولا توسط کارشناسان در رابطه با ضعف فرهنگ رانندگی و حوادث ترافیکی مطرح می شود اما تاکنون تحولی در این رابطه از سوی مسئولان امر ایجاد نشده است.

با این حال براساس گفته های سرهنگ هویدا تزار، رییس مرکز صدور گواهینامه پلیس راهور ناجا، قرار است شیوه برگزار کردن آزمون تئوری گواهینامه دچار تغییر و تحولاتی شود.

ظاهرا اخیرا گمانه زنی هایی در مورد امکان تقلب در شیوه فعلی آزمون گواهینامه مطرح شده است از این رو در متد جدید، قرار است تا بعد از پایان دوره آموزشی، ارتباط هنرجوی رانندگی با آموزشگاه قطع شود و آزمون تئوری به شکل کامپیوتری مبتنی بر وب برگزار شود.

در راستای جلوگیری از بروز خطا و تقلب، دیگر نیروی انسانی در نتیجه آزمون دخل و تصرفی نخواهد داشت و سیستم قبولی یا مردودی متقاضی را اعلام می‌کند.

gov-1

همچنین نرم افزار مربوطه برای هر متقاضی سوالات متفاوتی به صورت رندوم تولید می کند و متقاضی ٢٠ دقیقه برای پاسخگویی سوالات، زمان خواهد داشت.

این تغییرات هم اکنون فاز آزمایشی خود را می گذراند و قرار است به زودی اجرایی شوند، اما ظاهرا قرار نیست تحولی در زمینه شیوه برگزاری آزمون های عملی ایجاد شود.

به گفته سرهنگ هویدا، با این شیوه جدید امکان تقلب به حداقل ممکن می‌رسد. البته اگر کسی آمادگی داشته باشد و مطالعه کافی انجام دهد، نباید نگران باشد چرا که تمام سوالات از کتاب آیین نامه طراحی شده‌اند.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (14 مورد)
  • molavy
    molavy | ۲۲ آذر ۱۳۹۵

    سرهنگ هویدا تزار, پدرش رومی بوده

  • علی اصغر امینی
    علی اصغر امینی | ۲۲ آذر ۱۳۹۵

    چقدر مسخره...واقعا مسخره هس...فقط دتبال پول کندن از ملت هستن...هرچند درست خوندن آیین نامه واسه خودمون خوبه...ولی این سخت گیری اصلا دزست نیس..همش کلک پوله

  • FARDIN.?
    FARDIN.? | ۲۲ آذر ۱۳۹۵

    باز ایران داره بر عکس میره
    اخه با تقلب گیری وضیعت رانندگی فرق میکنه
    پ.ن میدونم تاثیر داره در حد ... ولی بیان رو رانندگی تمرکز کنند ببینند ک از هزار نفر یک نفر واقعا بلده ؟؟؟
    یارو بلد تو لاین خودش حرکت کنه ماشین دستشه یک ملتو علاف میکنه خوو

  • kasra_sh
    kasra_sh | ۲۱ آذر ۱۳۹۵

    ما نحوه آموزشمون از پایه ایراد داره بابا،اونو درست کنین

نمایش سایر نظرات و دیدگاه‌ها
مطالب پیشنهادی