ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

محققین روش درمانی جدیدی را برای مبارزه با بیماری آلزایمر ابداع کردند

چراغ های چشمک زن فقط برای زیبایی به کار نمی روند، بلکه اگر در فرکانس مشخصی عمل کنند، قادر به درمان بیماری آلزایمر نیز خواهند بود. گروهی از محققین، اثربخشی فلاشر LED با فرکانس 40 ...

حمید مقدسی
نوشته شده توسط حمید مقدسی | ۲۱ آذر ۱۳۹۵ | ۱۷:۰۰

چراغ های چشمک زن فقط برای زیبایی به کار نمی روند، بلکه اگر در فرکانس مشخصی عمل کنند، قادر به درمان بیماری آلزایمر نیز خواهند بود. گروهی از محققین، اثربخشی فلاشر LED با فرکانس 40 هرتز را برای درمان بیماری آلزایمر روی موش هایی که با دستکاری ژنتیکی به این عارضه دچار شده بودند، بررسی کردند.

نتایج این پژوهش نشان داد برای موش هایی که در مراحل اولیه این اختلال به سر می برند، قرار گرفتن یک ساعته در شرایط فوق می تواند تا حد زیادی سطح پروتئین بتا آمیلوید را در مغز آنها کاهش دهد. انباشت بتا آمیلوید باعث تشکیل پلاک هایی در مغز می شود که عملکرد عادی آن را مختل می سازد.

همچنین استفاده از فرایند فوق به مدت هفت روز برای موش هایی که در مراحل پیشرفته تر بیماری قرار داشتند، باعث کاهش قابل توجه در میزان پلاک های مغزی شد.

طبق اظهارات این تیم تحقیقاتی، نور چشمک زن باعث تحریک نوسان گامای مغز می شود، که در بیماران دچار آلزایمر، این عملکرد مختل شده است. نوسان گاما به تبدیل سلول های ایمنی موسوم به میکروگلیا منجر می گردد که در بیماری مورد بحث به حالتی التهابی درآمده و مواد شیمیایی سمی را در مغز تولید می کنند.

بنابراین با تحریک نوسان گاما و بازگرداندن میکروگلیا به وضعیت عادی یعنی انجام عملیات حذف آمیلویدها از مغز، می توان از تشکیل پلاک ها جلوگیری نمود.

alzheimers-disease

البته علی رغم این یافته ها، تیم تحقیقاتی هنوز نمی دانند آیا تکنیک ابداعی آنها روی بیماران واقعی آلزایمر عمل می کند یا خیر. برای اطمینان از موضوع هنوز به تست های بیشتری نیاز است و این امر مستلزم گذر زمان خواهد بود.

با این حال از آنجا که بیماری نورودژنراتیو مذکور فعلاً هیچ درمانی ندارد، چنین تحقیقاتی می تواند بارقه ای از امید را به زندگی افراد مبتلا به آن بتاباند.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی