ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

جزئیات برنامه های گوگل برای مرورگر کروم؛ حذف فلش و هشدار محتوای نا امن

گوگل تقریباً یک سال اخیر را صرف جایگزینی فلش با HTML5 کرده و بارها از مزایای آن سخن گفته است. همانطور که احتمالاً می دانید فلش پلتفرمی سنگین، پرمصرف و البته نا امن است؛ بنابراین ...

حسین آدینه
نوشته شده توسط حسین آدینه | ۲۱ آذر ۱۳۹۵ | ۱۳:۳۰

گوگل تقریباً یک سال اخیر را صرف جایگزینی فلش با HTML5 کرده و بارها از مزایای آن سخن گفته است.

همانطور که احتمالاً می دانید فلش پلتفرمی سنگین، پرمصرف و البته نا امن است؛ بنابراین گوگل تصمیم گرفته به طور جدی آن را از مرورگر اختصاصی خود حذف کند و با HTML5 که به مراتب سبک تر است جایگزین نماید.

حتی خود شرکت ادوبی نیز چند وقت پیش پیشنهاد کرد توسعه دهندگان دست از فلش بکشند و به پلتفرم های دیگر روی بیاورند.

گوگل با به روز رسانی های اخیر مرورگر کروم، برخی از پیش زمینه های لازم برای پیاده سازی این جایگزینی را انجام داده است و همانطور که هفته گذشته خبر دادیم، با نسخه 55 کروم مرحله نخست پیاده سازی آن آغاز شد.

google-chrome

اما حالا گوگل جزئیات این به روز رسانی و همینطور برنامه های نسخه بعدی کروم را تشریح کرده است.

به گزارش وب سایت Chromium، نسخه 55 مرورگر گوگل جایگزینی مورد بحث را برای 1 درصد از کاربران عملیاتی می کند، و نسخه بتای 56 کروم نیمی از آنها را شامل می شود.

گفته می شود نسخه 56 نهایی که فوریه سال آینده میلادی منتشر می گردد، این تغییرات را تقریباً برای همه ی کاربران کروم فراهم می کند.

البته ناگفته نماند که در صورت رجوع به وب سایتی با محتوای فلش، کاربر می تواند این پلتفرم را به اختیار برای صفحه مورد نظرش فعال کرده و از آن استفاده نماید.

android-chrome-w600

گفتنی است نسخه 56 کروم در مورد وب سایت های نا امن نیز به کاربر هشدار می دهد؛ این قابلیت که از اوایل ماه آینده میلادی به نسخه بتای این مرورگر هم اضافه می شود، پیام هشداردهنده ای را در ناحیه سمت چپ آدرس صفحه به نمایش در می آورد تا کابر از شرایط امنیتی آن باخبر باشد.

علاوه بر این امکان ارتباط بلوتوثی وب سایت ها با سایر دیوایس های کاربر نیز به لطف آپدیت نسخه 56 میسر خواهد شد.

لازم به ذکر است ضمن بهبود رابط برنامه نویسی WebVR اندروید در نسخه آینده، تمام موارد فوق با تاخیر کوچکی برای مرورگر موبایلی گوگل نیز منتشر خواهند شد.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی