ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

نرم افزار و اپلیکیشن

ایستگاه نوستالژی؛ بهترین بازی های سگا جنسیس که می توانید روی موبایل انجام دهید

شاید این روزها کمپانی سگا درخشش گذشته را با صنعت گیمینگ نداشته باشد ولی آن ها دو دهه پیش کنسولی را ساختند که خیلی ها را شیفته بازی های ویدیویی کرد؛ 1988 ژاپنی ها با ...

محمد کریمی
نوشته شده توسط محمد کریمی | ۲۲ آذر ۱۳۹۵ | ۱۹:۰۰

شاید این روزها کمپانی سگا درخشش گذشته را با صنعت گیمینگ نداشته باشد ولی آن ها دو دهه پیش کنسولی را ساختند که خیلی ها را شیفته بازی های ویدیویی کرد؛ 1988 ژاپنی ها با مگا درایو که به اسم سگا جنسیس هم معروف بود به رقابت با نینتندو رفتند. جنگی که از دیدگاه بعضی ها شکست را برای سگا به ارمغان می آورد اما این کمپانی با بازی های گوناگون و رنگارنگش توانست به موفقیت دست پیدا کند.

ممکن است دهه ها از آن لحظه های شیرین گذشته باشد ولی توسعه دهندگان با ساخت شبیه سازهای گوناگون، این امکان را فراهم نموده اند تا شما بتوانید این خاطرات را دوباره بازیابی نمایید. با مقاله این هفته هم تصمیم گرفتیم روی همین مسئله دست بگذاریم و با معرفی بهترین عناوین سگا جنسیس، طعم نوستالژی را بچشیم. اگر خواهان آشنایی با بعضی از تاثیرگذارترین بازی های صنعت گیمینگ هستید، سری مقالات «ایستگاه نوستالژی» را از دست ندهید.

GENPlusDroid

62-w600

همان طور که می دانید، برای تجربه عناوین پلتفرم های قدیمی روی اسمارت فون ها نیازمند یک شبیه ساز هستید. برنامه GENPlusDroid هم آمده تا همین مسئولیت را برای شما ایفا کند. اپلیکیشنی که با پشتیبانی از ورژن های مختلف اندروید و قابلیت های گوناگونش همانند مولتی تاچ محبوب ترین امولاتور این دیوایس برای تلفن های هوشمند است. به یاد داشته باشید برای انجام بازی ها ابتدا باید فایل آن ها را دانلود نمایید. برای این کار هم کافیست تا به وب سایت CoolROM رفته و عنوانی که به دنبالش هستید را بگیرید.

GENPlusDroid

GENPlusDroid

سازنده: Halsafar قیمت: رایگان دسته بندی:
سیستم عامل: اندروید حجم: 2.19 مگابایت زبان:

Comix Zone

11-w600

نه فقط یکی از فراموش نشدنی ترین عناوین سگا جنسیس، Comix Zone را می توانیم از بهترین بازی های کامیک بوکی که تاکنون ساخته شده بنامیم. به گونه ای که پیش از عرضه بتمن های راک استدی، خیلی ها ساخته سگا را پادشاه این سبک می دانستند. جالب اینجاست بدانید Comix Zone از کامیکی الهام نگرفته و توسعه دهنده داستان خود را با همین عنوان روایت نمود. بدین معنی که پس از اتفاقات عجیب، یک نویسنده به درون کامیکش کشیده شده و باید از خطر احتمالی نابودی جهان توسط دشمنان جلوگیری کند. Comix Zone را می توانید از اینجا دانلود نمایید.

Sonic the Hedgehog

22-w600

محبوب ترین خارپشت جهان که امسال بیست و پنجمین سالگردش را جشن گرفت. نمی دانیم قسمت های ابتدایی را بازی کرده اید یا نه اما تجربه یک پلتفرمر سرعتی با مکانیزم های جذاب گیم پلی و مرحله های رنگارنگ چیزی نبود که دهه نود میلادی عرف باشد. همین المان ها هم موجب شدند تا سگا دورانی که رقیب قدرتمندش با ماریو می تاخت طعم موفقیت را بچشد. شاید این روزها سونیک درخشش گذشته اش را نداشته ولی همچنان عناوین نخستش سرگرم کننده هستند. Sonic the Hedgehog را می توانید از اینجا دانلود نمایید.

Mortal Kombat II

mortal-kombat-625x440-w600

صدای شکستن استخوان کاراکترهای مورتال کمبت هنگام انجام فیتالیتی ها خیلی بلند بود. فریادها به گوش سناتورها هم رسید و این که می بینید سیستم رده بندی سنی بازی های ویدیویی به وجود آمد، بیشترش به واسطه خشونت عجیب همین مورتال کمبت بود. ولی این اعتراضات هم موجب نشدند تا توسعه دهنده دست از ساخت قسمت دوم این سری محبوب بکشد؛ عنوانی که با تغییرات مثبت توانست نامش را جاودانه کند. Mortal Kombat II را می توانید از اینجا دانلود نمایید.

Super Street Fighter II

sf2thdremix51-w600

شاید کپکام با قسمت ابتدایی استریت فایتر توانست بعضی المان های پایه سبک مبارزه ای را به صنعت گیمینگ معرفی کند اما آن ها با استریت فایتر 2 بود که انقلاب به پا کردند. گسترش بازی ها [همان آپدیت برای عناوین کنونی] جای ساخت چندین ادامه، قابلیت رقابت بازیکن ها با هم و انجام کمبوهای؛ تمام این مکانیزم ها را مدیون ساخته کپکام هستیم. موفقیت های استریت فایتر 2 موجب شد تا توسعه دهندگان زیادی دست به ساخت عناوین مشابه بزنند و جالب اینجاست که می توانیم مورتال کمبت را هم یکی از همین عناوین بنامیم. Super Street Fighter II را می توانید از اینجا دانلود کنید.

Streets of Rage II

3dsor3-w600

بیست و دو سال گذشت. انگار همین دیروز بود که با انتخاب شخصیت خود به جنگ با شورشیان خیابانی می رفتیم. دورانی که عناوین Beat 'em up طراوت گذشته را نداشتند و با انتشار Street Fighter II هم کم کم محبوبیت همیشگی را از دست می دادند، سگا با Streets of Rage توانست طعم دلنشین مشت های این سبک را به بازیکن ها هدیه بدهد. عنوانی که تمام بخش هایش بالاترین استانداردهای ممکن را داشتند و از دیدگاه منتقدین یکی از بهترین بازی های صنعت گیمینگ است. Streets of Rage را می توانید از اینجا دانلود کنید.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (4 مورد)
  • H@med
    H@med | ۲۳ آذر ۱۳۹۵

    یادش بخیر شورش در شهر.دلم لک زد برای دوران نوجوانی و سگا

  • Rooz5eh
    Rooz5eh | ۲۲ آذر ۱۳۹۵

    دوستان كسى نميدونه مشكله شبيه ساز ورژن مك اش چطور حل ميشه؟اگه كسى استفاده كرده راهنمايى كنه چطور بازيا رو اجرا كرده

  • CATer
    CATer | ۲۲ آذر ۱۳۹۵

    شورش در شهر...
    اخ اخ اخ، یادش بخیر
    مرحله آخر اگه میزاشتی ژنرال توی اتاق گاز خفه بشه بعدش به دادش میرسیدی، آخر بازی تغییر میکرد و میتونستی اون یارو که پرواز میکنه رو برای از اول بازی کردن آزاد کنی... یعنی ته open world بود اون زمان واسه خودش??? یادش بخیر??

  • امیرحسین زنگنه
    امیرحسین زنگنه | ۲۲ آذر ۱۳۹۵

    هیچوقت از سونیک خوشم نیومد

مطالب پیشنهادی