ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

تصاویر جدید از پیشرفت قابل توجه پروژه ساخت مقر اپل حکایت دارند

اپل به تازگی تعداد تصاویر جدید و اطلاعاتی را در مورد سفینه فضایی اش منتشر ساخته که از سوی وب سایت فرانسوی MacGeneration به اشتراک گذاشته شده است. در این عکس ها می توان جزئیاتی ...

حمید مقدسی
نوشته شده توسط حمید مقدسی | ۲۲ آذر ۱۳۹۵ | ۰۱:۰۰

اپل به تازگی تعداد تصاویر جدید و اطلاعاتی را در مورد سفینه فضایی اش منتشر ساخته که از سوی وب سایت فرانسوی MacGeneration به اشتراک گذاشته شده است. در این عکس ها می توان جزئیاتی در مورد نمای خارجی ساختمان را مشاهده کرد، ضمن اینکه این بار شاهد نمای داخلی این سازه نیز هستیم.

applecampusexterior

همان طور که می دانید بیش از دو سال از شروع عملیات احداث مقر دوم اپل می گذرد و به تدریج به بازگشایی آن نزدیک می شویم. تا به امروز ویدیوهای متعددی برای نمایش پیشرفت پروژه منتشر شده، و اکنون می دانیم ساختمان مدور اصلی تقریباً کامل شده، و اپل مشغول محوطه سازی است.

applecampus-4

به تازگی اهالی کوپرتینو مراحل نصب پنل های شیشه ای را برای راهروهای داخلی به پایان رسانده اند، که بخشی از آن به عنوان کافه تریا برای کارکنان استفاده خواهد شد. در این قسمت، فضای غذاخوری وسیعی تعبیه شده که پوشش گیاهی طبیعی ایالت کالیفرنیا را در خود دارد.

applecampusatrium

درب های تمام قد این بخش که از کف تا سقف امتداد یافته اند، هرکدام از 10 قطعه شیشه تشکیل شده اند و شبیه درب های شیشه ای عظیم به کار رفته در اپل استور سان فرانسیسکو به نظر می رسند. این درب ها به طور کامل یک ضلع ساختمان را باز می کنند تا نور و هوای کافی وارد محوطه شده و حس کار کردن در محیط بیرون را ایجاد نماید.

applecampusglassdoors

برای نصب درب ها، اپل از کرین های مجهز به بادکش استفاده می کند.

applecampus-2

سقف ساختمان اصلی که حالتی گرد دارد، با پنجره های سقفی متعددی پوشانده شده که نور طبیعی را وارد فضای داخل می کنند، ضمن اینکه بریدگی های تعبیه شده در دیوارهای مرمری نیز محل قرار گرفتن بلندگوها هستند.

applecampus-3

در این ساختمان به کوچک ترین جزئیات، توجه ویژه ای معطوف شده و اپل می گوید فقط در مورد یکی از راهروهای دسترسی، بیش از 60 کارگر به مدت 5 ماه مشغول نصب کاشی های کوچک روی دیواره منحنی آن بوده اند.

applecampus-6

applecampuswindows

خارج از ساختمان، درخت های بزرگی نصب می شوند. گفتنیست اپل در محلی جداگانه اقدام به کاشت و پرورش این درخت ها کرده و می گوید بیش از 3000 گونه درخت، از جمله انواع میوه دار، در این مقر وجود خواهند داشت.

applecampus-5

applecampustrees

گفتنیست اپل وعده داده ساخت این مجموعه در سه ماهه اول سال 2017 به پایان خواهد رسید، اگرچه محوطه سازی و توسعه فضای سبز اطراف به سه ماهه دوم کشیده خواهد شد.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (6 مورد)
  • Rooz5eh
    Rooz5eh | ۲۳ آذر ۱۳۹۵

    به به .. به جز اينكه ساختمونه فوق العاديه اينكه توو اين زمان كم دارن بهره برداريش ميكنن اونم با اين امكانات و خاص بودن خودش جاى شگفتى داره .. ببينيم چه محصولاتى از اين مقر مياد بيرون ?

  • امیرحسین زنگنه
    امیرحسین زنگنه | ۲۲ آذر ۱۳۹۵

    عجب چیزیه لامصب. ادم بتونه تو چنین ساختمونی کار کنه خیلی لذت بخشه. اصن فکرشم ادمو به هیجان میاره. خوش به حال اونایی که قراره اینجا کار کنن. فکر کن یه دفتر داشته باشی اونجا چی میشه.

  • ‌?‌?‌?‌?‌? _‌?‌?‌?
    ‌?‌?‌?‌?‌? _‌?‌?‌? | ۲۲ آذر ۱۳۹۵

    حالا ایران بود 3000 نوع درخت قطع میکرد?

  • CATer
    CATer | ۲۲ آذر ۱۳۹۵

    یعنی انقدر من ذوق دارم این لعنتی تکمیل بشه که انگار سرمایه گذارش بابامه، یه طبقش هم به من میرسه?اونم منه سامسونگی... خعلی عالیه؛من خودم کارم طراحی و اجرای دکوراسیون داخلیه، چند وقت پیش یه کلیپ دیدم از اجرای دکوراسیون داخلیش؛ رفته بودم زیر تخت قایم شده بودم تقریباً تا یک هفته نور بهم میخورد جیغ میزدم???بس که خوفناک و شگفت انگیز داشتن اجرا میکردن!!!

    • amirmahdi_k
      amirmahdi_k | ۲۲ آذر ۱۳۹۵

      خیلی باحالی

  • amir
    amir | ۲۲ آذر ۱۳۹۵

    واقعا فوق العادس روحت شاد استیو جابز ایشالا یکی مثل خودت تو این مقر پیدا بشه در اینده

مطالب پیشنهادی