ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

رونمایی از نقشه دیجیتالی بومی کشور با امکاناتی بهتر از گوگل مپس در الکامپ 95

گوگل مپس را بی تردید می توان بهترین سرویس نقشه ارائه شده در دنیا دانست که تاکنون رقیبی هم برای آن پیدا نشده. حالا براساس اعلام دبیر شورای راهبری طرح جویشگر بومی سرویس نقشه دیجیتال بومی ...

Maryam Mousavi
نوشته شده توسط Maryam Mousavi | ۲۲ آذر ۱۳۹۵ | ۱۱:۰۰

گوگل مپس را بی تردید می توان بهترین سرویس نقشه ارائه شده در دنیا دانست که تاکنون رقیبی هم برای آن پیدا نشده.

حالا براساس اعلام دبیر شورای راهبری طرح جویشگر بومی سرویس نقشه دیجیتال بومی که امکاناتی مشابه سرویس خارجی گوگل مپس دارد به زودی عرضه می گردد و قرار است که فاز نخست این پروژه در نمایشگاه الکامپ رونمایی گردد.

علیرضا یاری در مورد جزئیات چهل و پنجمین نشست شورای راهبری طرح جویشگر بومی اظهار داشت: در این نشست، طرح نقشه دیجیتال بومی کشور توسط بخش خصوصی ارائه و مقرر شد با حمایت شورای راهبری طرح جویشگر بومی، این سرویس به سایر پروژه های این طرح ملی، متصل شود.

به گفته آقای یاری، با استناد به برآوردهای اولیه «نقشه دیجیتالی بومی کشور» در مورادی از نظر دقت حتی سرویس گوگل را نیز پشت سر می گذارد و از آنجایی که سورس اطلاعات این نقشه در داخل کشور قرار دارد انتظار می رود که جزئیات بیشتری را در اختیار کاربر قرار دهد.

وی اضافه کرد: این سرویس می تواند جایگزین سرویس «گوگل مپ» برای کاربران باشد و حتی اطلاعات ترافیکی شهری مانند تهران نیز به سرعت اطلاعات این نقشه به روز خواهد شد.

طبق اعلام آقای یاری، سطح پوشش این نقشه کل کشور است و اطلاعات مورد استفاده در آن توسط متخصصان داخلی و به روش برداشت میدانی و فتوگرامتری جمع آوری شده است.

وی گفت: نقشه دیجیتال بومی، شامل تقسیمات کشوری، شهرها و روستاها، معابر بین‌شهری و داخل شهری، نقاط مهم خدماتی، پوشش گیاهی و آبی، مناطق گشت پستی و لایه‌های متفاوتی از اطلاعات موردعلاقه کاربران بوده و امکان خدمات جستجو در نقشه، مسیریابی، تولید آدرس و مشخصات برای هر نقطه در این نقشه دیده شده است.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (32 مورد)
  • eimanarenji
    eimanarenji | ۲۶ آذر ۱۳۹۵

    گوگل مپ ترافيكش كاملا انلاينه و دقيق

  • Farzin Farzini
    Farzin Farzini | ۲۴ آذر ۱۳۹۵

    ما که ناامید نیستیم منم مثه بقیه برنامه نویس هستم اتفاقا نخبه تو کشور زیاااد داریم که گوگل رو براحتی پشت سر بزاریم، منتهی از این اداها و حرف‌های و متوهم گونه بدم میاد هنوز مدیریت درست حسابی وجود نداره شما برو بگو یه طرح یا ایده دارم که تو کل جهان نمونه نداره ببین کدوم وزارت خانه کدوم بخش دولتی کدوم بخش خصوصی حمایت میکنن. گوگل اگه به این حد رسیده صرفا علم الکترونیک دیجیتالش که نیستش که، اون کلهم مدیریت تمام شرکتها و زیر مجموعه هاش رو بدرستی انجام داده که حالا با استفاده از زیرساختهای مناسب و آینده نگری درست، بیاد و گوگل مپ رو تکمیل کنه. بقول معروف از سوراخ سوزن رد میشیم از در دروازه رد نمیشیم. شما نمیخواد بزنی رو دست گوگل فقط علی الحساب یه موتور جستجوی پیشرفته بومی که ساده تر از نقشه‌یابیست رو درست کن یا از متخصصانش حمایت کن بقیه اش پیشکش. والا

    • alex
      alex | ۲ اسفند ۱۳۹۵

      نقشه تهران به این میگن
      https://www.naroon.com/?content=map

  • maryaaam
    maryaaam | ۲۳ آذر ۱۳۹۵

    چقدر زود با خوندن ٤خط خبر اينطور همديگرو قضاوت ميكنيم! كارشناس نداريم كه فرق كاغذ رو از كار درست تشخيص بدن؟ اسرار داريم، بجاي اصرار كه حرف ما درسته. بابا بگذاريد بياد اگر حرفش حرف نبود بعد تير بارون كنيد. بعد پيشرفت مي خوايم؟ با يه خبر كه هيچ جزيياتي نداده تهمت زديم متهم كرديم مسخره ام كرديم. همه جا بايد سر لوحه باشيم؟
    منم اميدوارم موفق بشه چون خيلي فرصت اشتغال زايي مي تونه درست كنه اينطوري شايد سرمون گرم شد انقدر منفي نبوديم

  • maryaaam
    maryaaam | ۲۲ آذر ۱۳۹۵

    منم اميدوارم كه موفقيت آميز باشه چون از نيرو و تخصص خيليا مي تونه بهره بگيره. قضاوتشم با خدا
    صبر مي كنم تا معلوم شه نه از حالا منفي فك كنم

نمایش سایر نظرات و دیدگاه‌ها
مطالب پیشنهادی