ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

استعفا
کسب و کار

پیش از استعفا دادن چه نکاتی را مد نظر داشته باشیم؟

کار کمتر و زندگی بهتر، رویایی است که هر کس در این جهان آن را در سر پرورانده و صاحب نظرانی از جمله تیم فریس (نویسنده ی کتاب هفته ی کاری 4 ساعته) راه هایی ...

لیلا حیدری
نوشته شده توسط لیلا حیدری | ۲۲ آذر ۱۳۹۵ | ۱۳:۰۰

کار کمتر و زندگی بهتر، رویایی است که هر کس در این جهان آن را در سر پرورانده و صاحب نظرانی از جمله تیم فریس (نویسنده ی کتاب هفته ی کاری 4 ساعته) راه هایی برای تحققش ارائه داده اند. در ادامه سه روش کاربردی برای برای شروع زندگی رویایی تان را با شما در میان می گذاریم:

  1. مشخص کردن هدف

هدف

آنتونی رابینز نویسنده ی مشهور انگیزشی در کتاب Money: Master the Game با کسی صحبت می کند که رویایش داشتن یک میلیارد دلار است. زمانی که رابینز دلیل این رویا را می پرسد، او اقرار می کند که همیشه آرزو داشته هواپیمای شخصی خودش را داشته باشد. از این رو رابینز به او پیشنهاد می دهد که یک جت شراکتی بخرد و در این صورت دیگر به یک میلیارد دلار نیازی نخواهد داشت.

منظور از گفتن این ماجرا آن است که راه های زیادی برای تحقق رویاهای تان وجود دارد که هزینه ای کم تر از آنچه فکر می کنید؛ می طلبد. مسئله تعیین هدف تان است.

دلیل آن چه که می خواهید را مشخص کنید. اگر مبتکر باشید می توانید به راه های متعدد دیگری غیر از آن چه در لحظه در فکرتان هست، برسید.

  1. تعریف رویا

رویا

دلیل استعفا از کار و ماهیت رویای تان را مشخص کنید. درست است که نشستن و هیچ کاری نکردن به نظر خیلی عالی می آید اما سریع ترین راه برای ابتلا به افسردگی و دیگر مشکلات شخصیتی است. اگر واقعا رویای شما این است که بنشینید و هیچ فعالیتی نداشته باشید؛ برای مدتی مرخصی بگیرید و به مسافرت بروید و ببینید این کار چه حسی در شما ایجاد خواهد کرد.

اولین روزهای تعطیلات قاعدتا عالی است اما زمانی که دوستان تان را می بینید که در حال وسعت بخشیدن به کارشان هستند و شما هیچ فعالیتی نمی کنید، ناراحت و بی حوصله می شوید. زمانی را به فکر کردن درباره ی دو مساله اختصاص دهید: از زندگی چه می خواهید؟ و چگونه می توانید کارتان را به زندگی تان ربط دهید؟

علاقمندی به کار باعث رضایت مندی شما از وضعیت تان می شود و در این موقعیت فکرتان ورای کار روتین تان می رود.

  1. تشخیص اینکه کارآفرینی همان رویای دیرینه تان است

رویا

استعفا دادن از کار روتین و رسیدن به زندگی رویایی، دلیل روی آوردن بسیاری از افراد به کارآفرینی است. شاید کار آفرینی مانند مشاغل روتین نباشد اما قطعا نوعی از کار است که در آن شما همه چیز را در کنترل دارید: چه خوب، چه بد. ریسک بالایی دارد اما در عوض پاداش و رضایت مندی آن نیز بیش تر است.

اگر موارد یک و دو را به خوبی انجام داده باشید، به جایی از زندگی می رسید که در آن، کار و رویای تان باهم آمیخته می شوند. به شکلی که دیگر به حجم کار فکر نمی کنید بلکه انگیزه ی شما پیشرفت کار و وسعت دادن رویای تان می شود.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی