ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

تأمین نمایشگر آیفون 8 عرضه پنل های خمیده OLED را تا 135 درصد افزایش می دهد

مؤسسه تحلیل بازار IHS گزارش می دهد با افزایش استفاده از فناوری نمایشگرهای خمیده توسط تولیدکنندگان موبایل، عرضه این نوع پنل ها در سال 2017 به حدود 139 میلیون قطعه خواهد رسید که در مقایسه ...

حمید مقدسی
نوشته شده توسط حمید مقدسی | ۲۴ آذر ۱۳۹۵ | ۱۸:۴۵

مؤسسه تحلیل بازار IHS گزارش می دهد با افزایش استفاده از فناوری نمایشگرهای خمیده توسط تولیدکنندگان موبایل، عرضه این نوع پنل ها در سال 2017 به حدود 139 میلیون قطعه خواهد رسید که در مقایسه با سال جاری میلادی، رشد 135 درصدی را نشان می دهد.

این مؤسسه می گوید پنل های خمیده 3.8% کل نمایشگرهای عرضه شده در سال 2017 را تشکیل می دهند. طی سال جاری، ویوو و شیائومی برای اولین بار به عرضه اسمارت فون های مجهز به پنل های امولد خمیده دست زدند، و بسیاری دیگر نیز قصد دارند نمونه های تاشو، انعطاف پذیر یا مجهز به دو لبه خمیده را تولید نمایند.

در این میان، اپل نیز می خواهد نمایشگرهای OLED خمیده را حداقل در یکی از نمونه های آیفون 8 به کار بگیرد، و همین امر کافیست تا تقاضا برای این نوع پنل ها افزایش قابل توجهی پیدا کند. به گفته IHS صفحات امولد خمیده حدود 20 درصد از کل سفارشات پنل های OLED سال 2017 را تشکیل خواهند داد.

samsung-flexible-amoled-bendy-display-01

«جری کانگ» تحلیلگر مؤسسه IHS در این رابطه می گوید:

در سال 2016 بسیاری از تولیدکنندگان تلفن همراه، سازندگان صفحات نمایش را تحت فشار گذاشتند تا بتوانند به نمایشگرهای امولد انعطاف پذیر برای طراحی نوین اسمارت فون برسند، اما به خاطر محدودیت ظرفیت تولید، تعداد کمی از آنها موفق به این کار شدند.

اما این وضعیت در سال 2017 تغییر خواهد کرد، زیرا سامسونگ، ال جی و بسیاری از شرکت های دیگر سرمایه گذاری عظیمی را روی تولید این پنل ها انجام داده اند و به نظر می رسد شاهد نمونه های بیشتری از این محصولات در بازار آینده باشیم.

طبق اظهارات کانگ، اسمارت فون ها حدود 76 درصد کل نمایشگرهای خمیده را در سال جاری میلادی به خود اختصاص دادند و مابقی آنها نیز در ساعت های هوشمند به کار رفته. پیش بینی این مؤسسه نشان می دهد استفاده از پنل های انعطاف پذیر در تبلت ها، دیوایس های واقعیت مجازی، نمایشگرهای خودرو و تلویزیون های اولد تا سال 2023 تغییر قابل توجهی نخواهد داشت.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (4 مورد)
  • Samsung Galaxy note 8
    Samsung Galaxy note 8 | ۲۵ آذر ۱۳۹۵

    دیزاینش کپ سامی جونه اگه مثل این باشه فقط اسکی رفته????????????????

    • YAS...
      YAS... | ۲۵ آذر ۱۳۹۵

      نمیری حالا هه بدبخت

  • Samsung Galaxy note 8
    Samsung Galaxy note 8 | ۲۴ آذر ۱۳۹۵

    رشتی بالای صفحه را دقت کن سنسور داره کجا اپل تو گوشیاش سنسور گذاشته

  • YAS...
    YAS... | ۲۴ آذر ۱۳۹۵

    حالا خودمونیما
    ولی اگه آیفون ۸ شکلش مثل اونی که اینجا هس باشه واقعا فوق العادس

مطالب پیشنهادی