ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

ارتباط
کسب و کار

5 راه پیشنهادی به مدیران برای بهبود ارتباطشان با کارکنان

درست است که کارمندان از داشتن غذای مجانی روزانه، باشگاه و یا میز تنیس خوشحال می شوند، اما عاملی که باعث انگیزه آن ها می شود، رابطه ی مدیر-کارمندی است. اوائل سال گروه ویرجین (سازمان های ...

لیلا حیدری
نوشته شده توسط لیلا حیدری | ۲۴ آذر ۱۳۹۵ | ۱۳:۰۰

درست است که کارمندان از داشتن غذای مجانی روزانه، باشگاه و یا میز تنیس خوشحال می شوند، اما عاملی که باعث انگیزه آن ها می شود، رابطه ی مدیر-کارمندی است.

اوائل سال گروه ویرجین (سازمان های خوشه ای بریتانیایی و چند تابعیتی بازرگانی) عواملی که باعث علاقمندی کارکنان به کارشان می شود را اعلام کرد که موثرترین آن ها، ارتباط مدیر-کارمند است. از میان 1000 کارمند تمام وقت، در واقع 60% رابطه ی خوب با مدیر را موثر بر متمرکز شدن و افزایش بهره وری شان دانستند و 40% نیز تاثیر مثبت آن را بر کاهش استرس شان تایید نمودند.

در تحقیق دیگری که گالوپ (شرکت مشاوره ی مدیریتی است که بیش تر برای نظرسنجی های معتبرش معروف است) در این باره انجام داده، نارضایتی از مدیر  دلیل استعفای 50% بزرگسالان از کارشان بوده؛ از این رو زمان بازبینی رابطه ی میان مدیر و کارکنان است.

در این جا چند راهکار برای ساختن این ارتباط به شما پیشنهاد داده می شود:

  1. ارتباطات آزاد (صحبت دو طرف بدون نگرانی از عواقب)

کلید هر رابطه ی خوب، ارتباط دو طرفه است. متاسفانه کارکنان فکر می کنند که رؤسا خیلی به آن ها گوش نمی دهند. بر اساس تحقیقی که توسط 15Five ( شرکتی که ایده هایی برای بهتر شدن رابطه ی مدیر-کارمند ارائه می کند) انجام است؛ در میان بیش از 1000 کارمند آمریکایی، تنها 15% از آنها از ارتباطات موجود در محل کارشان راضی بودند. 81% از همین افراد ترجیح می دهند در سازمانی کار کنند که ارتباطات آزاد در آن باشد تا اینکه پول بیش تری بدهد.

برای این منظور، می توانید یک سایت اینترنتی یا صفحه ی اجتماعی برای ارتباط با کارکنان ایجاد کنید. طبق تحقیق 15Five هفتاد درصد کارکنان علاقمندند که اطلاعاتی را از طریق این گونه صفحات با مدیر در جریان بگذارند.

  1. راهنمایی و حمایت

کمک

برای رسیدن به اهداف کاری، یک رهبر باید راهنمایی های لازم را به کارکنانش بدهد تا کارکنان اهداف را بشناسند و کارشان را به خوبی انجام دهند.

بر اساس تحقیق گالوپ، 12% کارکنان به شدت علاقمندند که مدیر در اولویت بندی کارها به آن ها کمک کند و 13% با کمک مدیر در تعیین اهداف اجرایی موافقند.

به کارکنانی که به حمایت نیاز دارند کمک کنید، مرتبا با آنها ملاقات داشته باشید، درمورد اهداف بحث کنید و آن ها را اولویت بندی کنید. این کار باعث می شود آن ها با اهداف سازمان آشنا و درگیر شوند.

  1. فرصت ها و سرمایه ها

مزایای داشتن رابطه ی خوب مدیر-کارمندی برای مدیر این است که کارکنان به محل کارشان علاقمند می شوند و از نقش شان در شرکت رضایت دارند. یک محیط موثر و کارامد برای کار مفید است.

برای کارکنان، مزایای رابطه باید فراتر از حقوق باشد و شامل آموزش فردی شود.

کارکنان را به همایش ها و رویدادهای آموزشی بفرستید و یا از مدیران شرکت دعوت کنید که ماهانه در زمان نهار برای آن ها صحبت کنند. فرصت های رشد و یادگیری را برای آن ها مهیا کنید. نهایتا بدانید سرمایه گذاری روی کارکنان، مانند سرمایه گذاری برای شرکت تان است.

  1. قدردانی و تقدیر

082a0fa

این در ذات انسان هاست که برای انجام کار خوب، تقدیر شوند. قدردانی سوخت لازم برای ادامه ی کار خوب است.

در گزارش شناخت کارمند Globoforce and SHRM نشان داده شده که 86% متخصصان منابع انسانی گفته اند کارکنان از تقدیری خوشحال می شوند که بر اساس ارزش ها باشد. پس همیشه از آن ها تشکر کنید. کارکنان، قدرشناس خواهند بود و رابطه ی میان مدیر و کارمند به طرز اعجاب برانگیزی بهبود خواهد یافت.

  1. علاقمندی به ارتباط خارج از کار

رابطه ی مدیر-کارمندی باید حرفه ای باشد اما به این معنی نیست که کارکنان نباید با شخصیت غیر کاری مدیر آشنا شوند. با کارکنان مانند مردم رفتار کنید نه زنبورهای کارگر. کلید این کار آشنا شدن با زندگی غیر کاری آن هاست. سوال هایی از این قبیل در شناخت کارمندان به مدیران کمک می کند و رابطه ی بین هر دو را استحکام می بخشد:

اهداف حرفه ای و شخصی کارمندان چیست؟ دوست دارند در 5 سال آینده کجا باشند؟ آیا خانواده دارند؟ دوست دارند بعد از اتمام کارشان، به چه فعالیتی بپردازند؟

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی