ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

راهنمای خرید

بهترین ابزارهای پوشیدنی سال ۲۰۱۶ به انتخاب دیجیاتو

ابزارهای پوشیدنی در مدت کوتاهی که از آغاز توسعه و عرضه ی آنها گذشته، پیشرفت های چشمگیری داشته و آرام آرام در حال جلب توجه کاربران به سوی خود هستند. موسسه IDC که به بررسی ...

سینا گلستانه
نوشته شده توسط سینا گلستانه | ۲۵ آذر ۱۳۹۵ | ۲۲:۰۰

ابزارهای پوشیدنی در مدت کوتاهی که از آغاز توسعه و عرضه ی آنها گذشته، پیشرفت های چشمگیری داشته و آرام آرام در حال جلب توجه کاربران به سوی خود هستند.

موسسه IDC که به بررسی و تحلیل بازار اشتغال دارد می گوید تا سه ماهه ی سوم سال جاری میلادی، 23 میلیون ابزار پوشیدنی به فروش رسیده که 85 درصد از آن را دستبندهای ردگیر سلامتی تشکیل داده اند.

بسیاری اعتقاد دارند همین آمار نشان می دهد ساعت های هوشمند، بر خلاف پیشبینی ها از مرکز توجه خارج شده و حالا دیگر این دستبندهای سلامتی هستند که بازار ابزارهای پوشیدنی را به سمت جلو حرکت می دهند.

یکی از مقامات این موسسه می گوید عملکرد و استفاده از دستبند های سلامتی ساده تر است و همین موضوع استقبال بیشتری از آنها رقم زده است، تا حدی است که 4 شرکت از 5 شرکت اصلی تولید کننده ابزارهای پوشیدنی روی ساخت دستبند های سلامتی تمرکز کرده اند.

بر همین اساس ما هم هنگام انتخاب بهترین ابزار پوشیدنی سال 2016، این موضوع را در نظر گرفتیم و اولویت بالاتری برای یافتن بهترین دستبندهای سلامتی بازار قائل شدیم.

اما اگر می پرسید برای شما کدام یک مناسب تر است، ابتدا باید نیازهای اصلی خود را در نظر بگیرید.

برای مثال کاربری که تمایل داشته باشد فعالیت های ورزشی خود را بیرون از منزل با ابزار پوشیدنی ثبت کند، به یک دستبند سلامتی مجهز به GPS داخلی احتیاج خواهد داشت.

اما اگر استفاده ی شما در حد ثبت تعداد قدم ها، نظارت بر کیفیت خواب و محاسبه ی کالری سوزانده شده در هر روز باشد، حتی ارزان ترین مدل ها هم چنین عملکردهایی را انجام می دهند و نیازی به صرف هزینه های بالاتر وجود ندارد.

علاوه بر این باید توجه داشته باشید که ساعت های هوشمند عموماً به نمایشگر با کیفیت و قابلیت های متنوع تری مجهز هستند اما همین موضوع عمر باتری آنها را به شکل قابل توجهی کاهش داده و عملاً هر روز یا یک روز در میان باید ساعت خود را شارژ کنید.

این در حالی است که یک دستبند سلامتی به راحتی می تواند با هر شارژ تا چندین هفته شما را همراهی کند، هرچند در ازای نمایشگر کوچکتر (یا عدم وجود نمایشگر) و قابلیت های محدود تر نسبت به ساعت های هوشمند (مثل عدم نمایش نوتیفیکیشن های موبایل).

البته لازم است توجه داشته باشید که ابزار پوشیدنی لزوماً به معنای ساعت و دستبند هوشمند نیست و انواع محصولات دیگر را هم شامل می شود، خصوصاً هدست های واقعیت مجازی که در سال جاری به یکی از مورد توجه ترین فناوری های جدید تبدیل شده اند و تولید کنندگان بزرگی را به سوی خود جلب کرده اند.

HTC Vive

htc-vive-social

قیمت: 800 دلار

اگر یک کامپیوتر قدرتمند داشته باشید، هدست های واقعیت مجازی بهترین ابزار پوشیدنی هستند که می توانند تجربه جدید و جذابی برای شما فراهم آورند. در حال حاضر Oculus Rift و HTC Vive عمده ترین رقیب هایی هستند که در این بازار نوظهور با یکدیگر رقابت می کنند و هر یک مزیت های خود را دارند.

اما چند موضوع کوچک وجود دارد که HTC Vive را به انتخاب بهتری برای اکثر کاربران تبدیل می کنند، از جمله اینکه بیشتر بازی های پلتفرم رقیب با محصول اچ تی سی قابل انجام هستند.

این محصول آنقدر سبک ساخته شده که حتی برای استفاده طولانی مدت هم آزار دهنده نباشد و کنترل بازی ها با دسته های بی سیم انجام می شود تا کاربر محدودیتی در تحرک دستانش نداشته باشد.

البته پس از استفاده لازم است HTC Vive را به یک کامپیوتر قدرتمند متصل کنید که از توان پردازشی کافی برای رندر کردن دنیای مجازی مورد نظر شما برخوردار باشد.

هدست اچ تی سی برای به نمایش درآوردن تصاویر به دو نمایشگر مجهز است که هر یک 1200 در 2160 پیکسل رزولوشن دارند. نسبت تصویر 16:9 در نظر گرفته شده و نرخ پخش 90 هرتز است که هرچند با آکلیس ریفت برابری می کند، اما انتظار می رود در نسل های آینده به 120 هرتز افزایش یابد.

HTC Vive پس از مدتها انتظار، سرانجام با قیمت 800 دلار به بازار عرضه شده است، رقمی که هرچند برای یک هدست تا حدی گران به نظر می رسد، اما یک تجربه کاربری عالی و کامل برای شما فراهم می کند و لذت انجام بازی ها را افزایش می دهد.

اما با این حال اگر یک کامپیوتر قدرتمند برای راه اندازی HTC Vive در اختیار ندارید، می توانید تهیه گزینه بعدی را به عنوان جایگزین در نظر داشته باشید.

PlayStation VR

landscape-1458133143-playstation-vr-woman-holding-controls

قیمت: 400 دلار

هرجا قدرت پردازش بالایی وجود داشته باشد، هدست های واقعیت مجازی هم ظاهر می شوند، از جمله PlayStation VR که یکی از آخرین نمونه ها به حساب می آید و به پلی استیشن 4 متصل می شود..

البته این هدست در حال حاضر به تازگی وارد بازار شده و تنوع بازی هایش به هیچ عنوان با کنسول پلی استیشن 4 قابل مقایسه نیست.

علاوه بر این باید توجه داشت که قدرت سخت افزاری این کنسول برای واقعیت مجازی چندان کافی به نظر نمی رسد و انتظار می رود با فراگیر شدن نسخه Pro از پلی استیشن 4، دست تولید کنندگان بازی هم برای افزایش گرافیک و کیفیت بازی ها باز تر شود.

اما در هر حال باید بدانید که بر اساس اعلام سونی بیش از 230 توسعه دهنده سرگرم ساخت بازی برای این هدست هستند و انتظار می رود تا پیش از آغاز سال 2017 حداقل 50 عنوان بازی برای پلی استیشن VR در بازار موجود باشد.

این هدست یک نمایشگر 5.7 اینچی OLED با رزولوشن 1920 در 1080 دارد (معادل 960 در 1080 برای هر چشم) که از کیفیت چشم نوازی برخوردار است و هیجان انجام بازی های واقعیت مجازی را افزایش می دهد.

در مجموع می توان گفت سونی در نخستین قدم به خوبی موفق شده یک محصول جذاب در حوزه واقعیت مجازی خلق کند، اما هنوز کمبودهایی وجود دارد که لازم است برای بهبود تجربه کاربری مرتفع گردند، از جمله سیم های متعدد که کاربر را در محل خود میخکوب کرده و اجازه ی حرکت زیادی را نمی دهند.

در پایان لازم است اشاره کنیم که قیمت هدست جدید سونی نسبت به رقبایی مثل آکلیس ریفت 600 دلاری و اچ تی سی وایو 800 دلاری مناسب تر به نظر می رسد، اما برای دستیابی به بهترین تجربه کاربری، علاوه بر کنسول پلی استیشن 4 و هدست 400 دلاری سونی، بهتر است کنترلرهای حرکتی Move را هم تهیه کنید که حدود 100 دلار دیگر هزینه روی دست شما باقی خواهد گذاشت.

Apple Watch 2

apple-watch-2-waterproof

قیمت: 370 دلار

عمر باتری: 18 ساعت

اگر محدودیت بودجه نداشته باشید، اپل واچ سری 2 یکی از بهترین ساعت های هوشمند موجود در بازار است که می توانید تهیه کنید.

اپل در نسل دوم نه تنها قابلیت های دستگاه را افزایش داده است، بلکه بهبودهای سخت افزاری متنوعی نیز در اپل واچ ایجاد کرده که استفاده از این محصول را در موقعیت های بیشتری ممکن می کند.

اپل واچ سری 2 حالا در برابر آب مقاوم است و حتی هنگام شنا کردن می توانید آن را همراه داشته باشید و اطلاعات مربوط به فعالیت خود را ثبت کنید.

نسل دوم ساعت اپل قادر است با هر شارژ کامل تا 8 ساعت به شکل مداوم با تمرینات ورزشی کاربر همراه باشد و عمر باتری دستگاه برای انجام امور روزمره تا 18 ساعت کفایت می کند، در نتیجه لازم است هر روز اپل واچ را شارژ کنید.

وجود GPS داخلی یک ویژگی مهم دیگر است که شما را از تلفن هوشمند مستقل می کند، در نتیجه می توانید بدون نیاز به همراه داشتن موبایل، اطلاعات مربوط به فعالیت های خود مثل دویدن را با اپل واچ 2 ثبت کنید.

سازنده در این میان نرم افزار دستگاه را هم از یاد نبرده و تقریباً بار دیگر آن را از ابتدا طراحی کرده و نحوه ی تعامل با کاربر را تغییر داده است، در نتیجه اپل واچ سری 2 حالا به لطف WatchOS 3 تجربه کاربری بسیار بهتری برای شما رقم می زند.

البته باید توجه داشته باشید که اپل واچ به طور کلی از تلفن های هوشمند مبتنی بر اندروید و ویندوز 10 موبایل پشتیبانی نمی کند، اما اگر آیفون داشته باشید، بدون تردید ساعت هوشمند اپل قادر است نظر شما را تامین کند و نیازهایتان را به شکل مناسبی مرتفع نماید.

Samsung Gear S3

samsung-gear-s3-ny-61

قیمت: 350 دلار

عمر باتری: تا 4 روز

اگر آیفون ندارید، سومین نسل از ساعت هوشمند سامسونگ یکی از بهترین محصولاتی است که می توانید خرید آن را در نظر داشته باشید.

البته باید توجه داشته باشید که گیر اس 3 به اندروید پوشیدنی مجهز نیست و سازنده سیستم عامل اختصاصی خود به نام تایزن را برای دستگاه در نظر گرفته است، اما امکان استفاده از محصول با تمام موبایل های مبتنی بر اندروید وجود دارد.

سامسونگ بهترین تولید کننده نمایشگرهای امولد به حساب می آید و بر همین اساس گیر اس 3 به یک نمایشگر 1.3 اینچی Super AMOLED مجهز شده که کیفیت کاملاً چشم نوازی دارد.

عمر باتری دستگاه نیز تا 4 روز می رسد که با توجه به کیفیت بالای نمایشگر رقم قابل توجهی است و از اپل واچ سری 2 بیشتر به حساب می آید.

ناوبری در محیط سیستم عامل دستگاه نیز مزیت دیگری محصول سامسونگ نسبت به ساعت اپل است، چرا که ناوبری در محیط سیستم گیر اس 3 با چرخاندن حلقه دایره شکل اطراف نمایشگر انجام می شود؛ روشی که از نظر ارگونومی و راحتی استفاده نسبت به دکمه ی کناری اپل واچ مناسب تر است.

اما در عین حال باید توجه داشته باشید که به دلیل سیستم عامل اختصاصی این محصول، تنوع اپلیکیشن ها به هیچ عنوان با WatchOS اپل و اندروید Wear قابل مقایسه به حساب نمی آید و به پلتفرم شرکت کره ای محدود است.

علاوه بر این باید بدانید که بدنه گیر اس 3 در مقابل آب مقاوم است و امکان استفاده از آن زیر باران وجود دارد، اما این محصول بر خلاف اپل واچ سری 2 برای شنا مناسب نیست و به توصیه سازنده نباید آن را هنگام شنا همراه داشته باشید.

گیر اس 3 ضمناً به GPS داخلی مجهز است، در نتیجه می توان آن را ترکیبی عالی از دستبندهای سلامتی و ساعت هوشمند به حساب آورد که بخشی از مزیت های هر دو گروه را در خود دارد.

Fitbit Blaze

simple-b-cssdisabled-jpg-hd6afc2afa75c6041b9c2784904272b58-pack

قیمت: 200 دلار

عمر باتری: تا 5 روز

بر اساس گزارش IDC فیت بیت بزرگترین تولید کننده ابزارهای پوشیدنی به حساب می آید و تقریباً یک چهارم از فروش بازار را در اختیار خود دارد. اما این شرکت تاکنون دستبندهای سلامتی تولید می کرد و حالا با محصولی به نام Blaze تلاش می کند شانس خود را در بازار تلفن های هوشمند هم مورد آزمایش قرار دهد.

اولین ساعت هوشمند فیت بیت به لطف نمایشگر بزرگ و با کیفیت OLED قادر است اطلاعات مربوط به فعالیت های ورزشی را در کنار نوتیفیکیشن های دریافتی از تلفن هوشمند شما نمایش دهد.

این محصول از طراحی زیبایی برخوردار است و در تمام طول روز ضربان قلب شما را تحت نظر می گیرد. اما چیزی که بیشتر از همه برای کاربران لذت بخش است، رابط کاربری ساده و چشم نواز دستگاه است.

دستبند فیت بیت به لطف نرم افزار FitStar تمرینات ورزشی متنوعی در اختیار شما قرار می دهد و هنگام انجام آنها شما را همراهی می کند. حسگرهای دستگاه نیز عملکرد دقیقی دارند، خصوصاً شتاب سنج که بر خلاف بسیاری از رقبا حتی می تواند تمرینات روی دوچرخه ثابت را نیز تشخیص دهد و به شکل خودکار ثبت نماید.

در نهایت لازم است به عمر باتری محصول اشاره کنیم که تا 5 روز می رسد و با توجه به اندازه و کیفیت نمایشگر، رقم کاملاً قابل قبولی به حساب می آید.

+Garmin Vivosmart HR

garmin_vivosmart_hr_review_1

قیمت: 200 دلار

عمر باتری: تا 5 روز

هرچند ظاهر +Vivosmart HR به زیبایی رقبای دیگر نیست، اما این محصول از امکانات مناسبی برخوردار است که آن را به یکی از بهترین گزینه های قابل خرید در سال 2016 تبدیل می کند.

گارمین از یکی از اولین تولید کنندگانی بود که در سال 2003 دستبند Forerunner 201 را با GPS داخلی به بازار عرضه کرد و حالا چندین سال سابقه ی بهبود و تکامل چنین محصولاتی را در پرونده ی خود دارد.

این شرکت سال گذشته Vivosmart HR را به بازار عرضه کرد که نخستین دستبند مجهز به حسگر نوری ضربان قلب ساخت این شرکت بود و حالا در نسل جدید که +Vivosmart HR نام دارد GPS داخلی را هم به محصول خود افزوده است.

این دستبند به لطف فناوری Move IQ به شکل خودکار نوع تمرین ورزشی که در حال انجام آن هستید را تشخیص می دهد و ثبت می کند؛ فعالیت های متنوعی که می تواند از گلف تا دویدن را شامل شود.

عمر باتری دستگاه نیز تا 5 روز می رسد که قابل قبول است اما اندکی نسبت به یک هفته در نسل قبلی کاهش نشان می دهد. البته باید توجه داشته باشید که در صورت فعال نگاه داشتن همیشگی GPS داخلی دستگاه، عمر باتری به تنها 8 ساعت کاهش خواهد یافت.

در پایان لازم است اشاره کنیم که با حدود 50 دلار هزینه ی بالاتر می توانید مدل Vivoactive HR را از همین سازنده تهیه کنید که به نمایشگر رنگی مجهز است و برای ورزشکاران حرفه ای امکانات بیشتری دارد.

Samsung Gear Fit 2

maxresdefault

قیمت: 180 دلار

عمر باتری: تا 3 روز

گیر فیت 2 (بررسی دیجیاتو) با وجود اینکه در باطن دستبند سلامتی به حساب می آید، اما به اندازه ساعت های هوشمند چشمگیر و زیبا طراحی شده و از یک صفحه نمایش 1.5 اینچی AMOLED با کیفیت بهره می برد؛ یعنی درست مطابق همان چیزی که از سامسونگ انتظار می رود.

با استفاده از این نمایشگر علاوه بر مشاهده جزئیات مربوط به فعالیت های ورزشی، نوتیفیکیشن های تلفن هوشمند خود را دریافت می کنید و حتی می توانید آنها را با کمک پیام های از پیش ذخیره شده پاسخ دهید.

دقت این دستبند سلامتی در ثبت فعالیت های کاربر کاملاً مناسب است و از قابلیت های کامل و قابل قبولی بهره می برد، از جمله GPS برای استقلال هرچه بیشتر از تلفن هوشمند، شمارش ضربان قلب و بدنه ی مقاوم در برابر آب.

دستبند سامسونگ علاوه بر این به 4 گیگابایت حافظه داخلی برای ذخیره کردن موسیقی مجهز شده و از اتصال به حساب اسپاتیفای پشتیبانی می کند، هرچند متاسفانه این قابلیت در ایران قابل استفاده نیست.

در نهایت باید اشاره کنیم که هرچند نمایشگر چشم نواز، زیبایی گیر فیت 2 را نسبت به رقبا افزایش داده است، اما در عین حال باعث شده باتری دستگاه با هر شارژ حداکثر 2 یا 3 روز با شما همراه باشد، در نتیجه لازم است هنگام انتخاب و خرید این موضوع را در نظر داشته باشید.

Withings Activité Steel

withings-steel-1200-80

قیمت: 150 دلار

عمر باتری: تا 8 ماه (باتری معمولی ساعت)

مشکل محدودیت عمر باتری که سالهاست به پاشنه ی آشیل در تلفن های هوشمند تبدیل شده، حالا به شکل پر رنگ تری در ساعت های هوشمند هم به چشم می خورد، چرا که این ابزارها به مراتب کوچک تر هستند و باز و بسته کردن آنها برای انجام شارژ هم نسبت به موبایل ها دشوار تر است.

شرکت فرانسوی Withings که مدتی پیش توسط نوکیا خریداری شد، برای حل این مشکل یک ساعت نیمه هوشمند طراحی کرده که ظاهری مشابه ساعت های کلاسیک و معمولی دارد، اما قادر است برخی عملکردهای مربوط به دستبندهای سلامتی را هم انجام دهد.

Activité Steel همانطور که از نامش هم بر می آید از فولاد ساخته شده است. انرژی دستگاه نیز از همان باتری های دایره شکل معمول ساعت های عادی تامین می شود که پس از هر بار تعویض تا 8 ماه عمر می کند.

این ساعت هوشمند علاوه بر نمایش زمان و شمارش تعداد قدم ها، به شکل خودکار به خواب رفتن کاربر را تشخیص می دهد و کیفیت آن را تخمین می زند. دستگاه علاوه بر این به آلارم لرزشی مجهز است که می تواند صبح ها شما را بدون سر و صدا بیدار کند.

Activité Steel مثل اپل واچ سری 2 ضد آب ساخته شده تا امکان همراه داشتن آن در شرایط بارانی یا ثبت فعالیت ها هنگام شنا وجود داشته باشد.

البته باید توجه داشته باشید که این محصول نمایشگر ندارد و اطلاعات را در اپلیکیشن موبایل خود به شما نمایش می دهد، اما خوشبختانه امکان نصب این اپلیکیشن روی موبایل های هر دو پلتفرم اندروید و iOS وجود دارد.

روی صفحه ی ساعت تنها یک عقربه ی اضافی به چشم می خورد که قادر است نشان دهد فعالیت فیزیکی شما با هدف چه مقدار فاصله دارد، البته پس از اینکه هدف مورد نظر خود را درون اپلیکیشن دستگاه وارد کردید.

در پایان لازم است اشاره کنیم که یک نسخه به نام Steel HR هم از این محصول تولید شده که یک نمایشگر کوچک دارد و قادر است ضربان قلب کاربر را هم شمارش کند، البته در ازای پرداخت 30 دلار بیشتر.

Fitbit Charge 2

fitbit-charge-2-family
قیمت: 150 دلارعمر باتری: تا 5 روز

سال گذشته Fitbit Charge HR یکی از بهترین دستبندهای ردگیر سلامتی بود و در لیست انتخاب های دیجیاتو هم حضور داشت، محصولی که حالا سازنده نسخه ی بهبود یافته از آن را با نام Charge 2 به بازار عرضه کرده است.

در این نسل نمایشگر OLED چندین برابر بزرگتر شده و بخش اعظم نمای روبروی دستگاه را در بر گرفته است، در نتیجه مشاهده ی نوتیفیکیشن های موبایل (از جمله پیام و تماس های دریافتی) و اطلاعات دیگر بسیار راحت تر انجام می شود.

دستبند جدید فیت بیت GPS داخلی ندارد و اطلاعات مربوط به موقعیت مکانی کاربر را از تلفن هوشمند دریافت می کند، اما می تواند به شکل مستمر ضربان قلب کاربر را تحت نظر گرفته و آمار آن را ارائه کند، از جمله تعیین Cardio Fitness Level که با همین روش انجام می شود و برای تشخیص کیفیت فعالیت ورزشکاران مفید است.

Charge 2 در مجموع امکانات کاملی در حوزه ی سلامتی دارد که برای بیشتر کاربران جذاب و کاربردی خواهد بود، از جمله آموزش تمرینات تنفسی به کاربر برای ایجاد آرامش بیشتر.

همین موضوع است که استقبال بسیار زیاد کاربران از Charge 2 را رقم زده و آن را به پرفروش ترین دستبند سلامتی در برخی بازارها از جمله کشور آمریکا تبدیل کرده است.

Misfit Ray

4-c22d549e6b727936e9ed6f40e1828f28

قیمت: 100 دلار

عمر باتری: تا 6 ماه (باتری قلمی)

یک مزیت دستبندهای ردگیر سلامتی نسبت به ساعت های هوشمند این است که دست سازنده در فرم محصول باز تر است و می تواند ابزار خود را با طراحی های متنوع تری به بازار عرضه کند.

Misfit Ray یکی از بهترین نمونه های این موضوع به حساب می آید که می توانید آن را به عنوان دستبند زینتی استفاده کنید یا حتی به شکل گردنبند مورد استفاده قرار دهید.

محصول میسفیت البته برای رسیدن به این هدف نمایشگر ندارد، اما در عین حال قادر است وظایف ابتدایی مربوط به دستبندهای ردگیر سلامتی را انجام دهد.

دستبند زیبای Ray فعالیت فیزیکی شما را زیر نظر می گیرد و ثبت می کند، هنگام دریافت تماس یا پیام با لرزش و چراغ LED این موضوع را اعلام می کند و قادر است کیفیت خواب کاربر را تحت نظر داشته باشد.

به دلیل مقاومت در برابر آب حتی امکان استفاده و ثبت میزان فعالیت کاربر هنگام شنا هم وجود دارد، اما باید توجه داشته باشید که دستگاه همه ی فعالیت ها را به شکل کلی ثبت می کند و برای دسته بندی آنها لازم است در اپلیکیشن مشخص کنید هر فعالیتی که قبلاً ثبت شده، مربوط به چه نوع ورزشی بوده است.

هرچند عملکردهای Misfit Ray تا حدی ابتدایی هستند، اما این محصول حداقل از نظر ظاهری نسبت به بسیاری از رقبا متمایز است، در نتیجه اگر به ظاهر دستگاه اهمیت زیادی می دهید قیمت بالاتر این ابزار نسبت به رقیبی مثل می بند 2 شیائومی برای شما توجیه پذیر خواهد بود.

اما مهم ترین تفاوت این است که نیازی به شارژ باتری Ray وجود ندارد، چرا که این محصول با یک باتری قلمی عادی کار می کند و تا 6 ماه نیازی به تعویض آن وجود نخواهد داشت.

بر همین اساس می توان گفت Misfit Ray یک ابزار پوشیدنی زیبا و جذاب است که میزان فعالیت فیزیکی شما را ثبت می کند، با لرزش دریافت نوتیفیکیشن یا تماس روی تلفن هوشمند را اطلاع می دهد و نیازی هم به شارژ دائم باتری ندارد.

سازنده علاوه بر این مجموعه متنوعی از بندهای زیبا برای محصول خود تدارک دیده که می توانید با تهیه هریک از آنها Misfit Ray را به مچ دست ببندید یا بر گردن خود آویزان کنید.

Google Daydream View

screen-shot-2016-10-04-at-3-01-19-pm

قیمت: 80 دلار

هرچند در حال حاضر انواع هدست های واقعیت مجازی با قیمت و قابلیت های گوناگون در بازار وجود دارند، اما به شکل محدود مورد استفاده قرار می گیرند و بسیاری از کاربران هنوز فناوری واقعیت مجازی را امتحان نکرده اند.

Daydream VR همان محصولی است که آمده تا واقعیت مجازی را بین کاربران گسترش داده و استفاده از این فناوری نوظهور را فراگیر کند.

هدست جدید گوگل مثل مدل های پیشین و بسیاری از رقبا نمایشگر ندارد و مثل بسیاری از رقبا لازم است برای مشاهده ی تصویر تلفن هوشمند خود را درونش قرار دهید.

این محصول بر خلاف هدست Gear VR سامسونگ بدنه نرمی دارد که با پارچه پوشانده شده است، بر همین اساس هنگام استفاده حس بهتری دارد و به شکل قابل توجهی راحت تر است.

هدست گوگل ضمناً یک کنترلر هم دارد که با استفاده از آن می توانید با جهان مجازی که مقابل چشمان خود میبینید تعامل کنید.

اما لازم است بدانید Daydream VR در حال حاضر تنها از دو موبایل پیکسل (بررسی دیجیاتو) پشتیبانی می کند و لازم است مدت بیشتری را منتظر بمانیم تا تعداد چنین محصولاتی بیشتر شوند.

زمانی که این اتفاق رخ دهد، هدست زیبا و جذاب گوگل می تواند به لطف قیمت ارزان و پشتیبانی این غول حوزه ی تکنولوژی به راحتی با موفقیت به هدف خود دست پیدا کرده و کاربران زیادی را با واقعیت مجازی آشنا نماید.

Moov Now

optimized-running

قیمت: 60 دلار

عمر باتری: تا 6 ماه (باتری معمولی ساعت)

Moov Now یک ردگیر سلامتی کوچک و ارزان قیمت است و نمایشگر هم ندارد، اما در عوض کاری را انجام می دهد که محصولات گران قیمتی مثل اپل واچ قادر به انجامش نیستند.

اگر این ردگیر سلامتی را هنگام تمرینات ورزشی به مچ پا یا دست خود ببندید، Moov Now از طریق اپلیکیشن موبایل فعالیت فیزیکی شما را زیر نظر می گیرد و در نقش یک مربی حرفه ای، برنامه تمرینی در اختیار شما قرار می دهد.

Moov Now برای این منظور به یک حسگر 9 محوره مجهز است، قابلیتی که عموماً در ساخت سیستم ناوبری موشک ها کاربرد دارد و باعث می شود دستگاه قادر باشد جزئی ترین حرکات کاربر را به شکل سه بعدی تحت نظر گیرد.

تمرینات ورزشی روی اپلیکیشن موبایل و با یک رابط کاربری مشابه بازی گیتار هیرو در اختیار شما قرار می گیرند که دنبال کردن آنها جذاب، راحت و لذت بخش است.

سطح تمرینات نیز قابل تغییر است و می توانید آن را بر اساس توانایی های خود تنظیم نمایید، تمرینات متنوعی که از بوکس و شنا گرفته تا دوچرخه سواری و دویدن را شامل می شوند.

نسل قبلی این محصول یک باتری داخلی مجهز بود که روزی یکبار لازم بود شارژ شود، اما سازنده در نسل دوم باتری معمولی ساعت را مورد استفاده قرار داده که پس از هر تعویض تا 6 ماه کار می کند و نیازی به شارژ کردن ممتد ندارد.

بر همین اساس باید بگوییم اگر یک ورزشکار حرفه ای یا کاربری با فعالیت فیزیکی جدی و منظم هستید، Moov Now یکی از بهترین ابزارهایی است که قادر است با کمترین هزینه، میزان تاثیر تمرینات شما را بهبود دهد و انگیزه بیشتری برای ادامه ی تمرینات ایجاد نماید.

Xiaomi Mi Band 2

mi-band-2-5-1

قیمت: 35 دلار

عمر باتری: تا 20 روز

قیمت، قیمت و قیمت. این همه ی چیزی است که شیائومی در ساخت دستبند هوشمند خود روی آن تمرکز داشته است، در نتیجه اگر بالاترین اولویت را برای قیمت دستگاه قائل هستید، Mi Band 2 مناسب ترین محصول برای شما به حساب می آید.

این محصول با وجود قیمت اقتصادی نه تنها تعداد قدم ها و میزان کالری سوزانده شده توسط شما را زیر نظر می گیرد، بلکه کیفیت خواب شما را هم بررسی می کند و از قابلیت شمارش تعداد ضربان قلب بهره می برد.

سازنده علاوه بر این در نسل دوم یک نمایشگر OLED هم به دستگاه اضافه کرده که با استفاده از آن می توانید ساعت و برخی اطلاعات محدود مربوط به فعالیت های خود را نیز مشاهده نمایید.

اگر مدت زیادی در جای خود ثابت بمانید می بند 2 به شما یادآوری می کند زمان فعالیت است، محصولی که تا حدی در مقابل پاشیدن آب مقاوم شده و در نتیجه مشکلی برای استفاده از آن در روز های بارانی خارج از منزل وجود نخواهد داشت.

اما چشمگیر ترین ویژگی دستبند جدید این است که با هر شارژ می تواند تا 20 روز شما را همراهی کند. عمده ترین نقطه ضعف دستگاه نیز اپلیکیشن موبایل آن است که طراحی چندان دلچسبی ندارد و انتظار می رود توسط سازنده بهتر شود.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (7 مورد)
  • Asgari
    Asgari | ۲۷ آذر ۱۳۹۵

    جالبه تو این لیست اسمی از Asus ZenWatch 3 نمیبینم ?

نمایش سایر نظرات و دیدگاه‌ها
مطالب پیشنهادی