ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

نرم افزار و اپلیکیشن

معرفی اپلیکیشن تسکوک؛ راهی متفاوت برای برنامه ریزی

برنامه ریزی کارها و استفاده از تقویم دو مقوله جدا از هم هستند، اما چه خوب می شود اگر به هر دو از یک اپلیکیشن دسترسی داشته باشیم. توسعه دهندگان تسکوک در اپلیکیشن خود همین ...

امین بیگ‌زاده
نوشته شده توسط امین بیگ‌زاده | ۲۵ آذر ۱۳۹۵ | ۱۶:۰۰

برنامه ریزی کارها و استفاده از تقویم دو مقوله جدا از هم هستند، اما چه خوب می شود اگر به هر دو از یک اپلیکیشن دسترسی داشته باشیم. توسعه دهندگان تسکوک در اپلیکیشن خود همین ایده را پیاده سازی کرده اند؛ ترکیبی از یک تقویم شمسی اذان گو و ابزار مدیریت زمان که تلاش کرده با شیوه ای متفاوت احتیاجات کاربران برای برنامه ریزی امور را برآورده کند.

مکانیزم متفاوتی که از آن صحبت می کنیم، برنامه ریزی روی عقربه های ساعت است. تسکوک برای آن که 24 ساعت روزتان را به انجام کارهای مختلف اختصاص دهید، به شما اجازه داده که تقسیم بندی امور را دور یک ساعت عقربه ای انجام بدهید.

مثلا عقربه را از ۱۲ ظهر تا یک بعد از ظهر بکشید و قسمت انتخاب شده را با رنگی مشخص برای «کار» انتخاب کنید. ساعت های دیگر روز هم به همین منوال، خرید خانه و کارهای عقب مانده و تفریح و درس و ... را هم می توانید به شکل قطعه های رنگی مختلف دور ساعت گذاشته تا در نهایت یک نمودار دایره ای شکل از کارهایتان در روز داشته باشید.

111-w600

ایده متفاوت و خلاقانه ای است، اما گاهی اوقات گیج کننده می شود، خصوصا وقتی برای یک برهه زمانی کوتاه چندین کار را به فهرست برنامه هایتان اضافه می کنید. رابط کاربری شلوغ و پر از آیتم  تسکوک هم کار با آن را مشکل تر کرده، طوری که حداقل باید ده بیست دقیقه با اپلیکیشن سر و کله بزنید تا شیوه کارش به خوبی دست تان بیاید.

به غیر از این ترکیب نه چندان خوب رنگ های قهوه ای مایل به طوسی، خاکستری و سفید در رابط کاربری هم باعث شده که تسکوک حداقل از نظر بصری محصول جذابی نباشد. اما از طرف دیگر قابلیت های مفیدی مثل تلاوت اذان و همگام سازی با تقویم گوگل را در اپلیکیشن می بینیم که جزو نقاط قوت تسکوک به شمار می آیند.

تسکوک به خوبی با تقویم گوگل همگام سازی می شود، راحت می توان از کارها نسخه پشتیبان گرفت و حتی به امور اضافه شده به تقویم توضیح صوتی و زنگ هشدار و یادداشت اضافه کرد.

222-w600

تقویم شمسی/میلادی/قمری اپلیکیشن نیز به خوبی مناسبت های مهم را پوشش داده و ویجت اپلیکیشن در نوار اعلان ها هم برای انداختن نگاهی سریع به تاریخ مفید و کاربردی ظاهر می شود.

یکی از خصوصیات منحصر به فرد این تقویم نیز اسطرلاب است که با آن می توانید سریع تر از سایر روش ها به تاریخی مشخص در تقویم برسید. در مجموع تسکوک برای دسترسی به تقویم و مدیریت امور اپلیکیشن بدی نیست، اما شلوغی رابط کاربری و مکانیزم نه چندان ساده اش برای زمان بندی کارها نگذاشته که تجربه روان و لذت بخشی از کار با آن داشته باشید.

با این حال معتقدیم که در به روز رسانی های بعدی در صورت پرداخت بیشتر به رابط کاربری و تسهیل کار با اپلیکیشن، افراد بیشتری به آن جذب خواهند شد. اپلیکیشن تسکوک را می توانید همین حالا از کافه بازار دریافت کنید.

تقویم تسکوک + برنامه ریزی

تقویم تسکوک + برنامه ریزی

سازنده: تسکوک قیمت: 0 دسته بندی:
سیستم عامل: اندروید حجم: 4.9 مگابایت زبان:
دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (2 مورد)
  • امیر حسین دوستی
    امیر حسین دوستی | ۳ دی ۱۳۹۵

    واقعا برنامه عالی است ممنون ویجاتو

  • mahdiable
    mahdiable | ۳۰ آذر ۱۳۹۵

    تسکوک را دیدم و نصب کردم
    هنوز دهنم بازه که این برنامه رو واقعا ایرانیا نوشتن؟
    واقعا دمشون گرم
    گرچه گرافیکش جای بهبود داره، ولی همین که دور ساعت برنامه ریزی کردم، حس فوق العاده ای دارم

    ممنون دیجیاتو

مطالب پیشنهادی