ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

اولین پرواز پهپاد اینترنتی فیسبوک به سقوط منجر شد

فیسبوک به تازگی اولین پرواز موفقیت آمیز Aquila، پهپاد اینترنتی خود را جشن گرفت؛ اما همه چیز برای این پهپاد اینترنتی که انرژی خود را از خورشید تامین می کند، به خوبی پیش نرفت و ...

نیما فرشین
نوشته شده توسط نیما فرشین | ۲۷ آذر ۱۳۹۵ | ۲۰:۳۰

فیسبوک به تازگی اولین پرواز موفقیت آمیز Aquila، پهپاد اینترنتی خود را جشن گرفت؛ اما همه چیز برای این پهپاد اینترنتی که انرژی خود را از خورشید تامین می کند، به خوبی پیش نرفت و پرواز آکیلا با سقوطی ناخوشایند به پایان رسید.

با وجود آنکه پهپاد توسعه یافته توسط فیسبوک، توانست ۹۶ دقیقه در آسمان شهر یوما واقع در ایالت آریزونا به پرواز درآید، اما در پایان به گفته وزارت ملی امنیت حمل و نقل، به دلیل مشکلات ساختاری در بال سمت راست، سقوط کرده است.

ناگفته نماند که Aquila تنها به وسیله سیستم فرود خودکار قادر به فرود روی سطح زمین است. این سیستم به طور پیش فرض، اطلاعاتی مانند سرعت باد و دما را اندازه گیری می کند و با انجام محاسبات و تنظیمات مناسب، فرودی آرام و نرم را برای پهپاد رقم می زند.

در جریان انجام آزمایش و قبل از زمان فرود، اپراتور میزان سرعت باد را ۷ گره اعلام کرده بود؛ با این وجود، زمانی که Aquila قصد انجام اعملیات فرود را داشته، سرعت باد به ۱۸ گره افزایش یافته است. همین عامل باعث شده تا سیستم فرود خودکار، دماغه را به سمت پایین سوق داده و سرعت پهپاد از حد مجاز ۲۵ مایل بر ساعت عبور کند. همین عامل باعث کشیدگی بال سمت راست شده که دلیل اصلی سقوط نیز به همین موضوع باز می گردد.

به گفته فیسبوک، سیستم فرود خودکار پهپاد نمی تواند به صورت همزمان، سرعت حرکت هوایی و مکان یابی را به انجام رساند. علاوه بر این، اولویت فعالیت های سیستم فرود خودکار نیز با جهت یابی است و به همین دلیل پهپاد نتوانسته در زمان تغییر سرعت باد، تنظیمات خود را به روز نگه دارد.

به همین منظور، فیسبوک با در نظر گرفتن تغییراتی خاص در طراحی و نرم افزار پهپاد خود، می خواهد بر این مشکلات غلبه کند. اولین کاری که فیسبوک در لیست وظایف خود قرار داده، ساخت دستگاهی است که پهپاد به واسطه آن بتواند از افزایش سرعت به هنگام فرود جلو گیری کند.

علاوه بر این، فیسبوک قصد دارد با تکمیل نرم افزار پهپاد خود بر مشکل اولویت های این درون، هنگام فرود فائق آید. محققین این شرکت نیز در حال حاضر روی دومین نسخه Aquila کار می کنند و امیدوارند در آینده ای نه چندان دور، اینترنت را به تمامی نقاط جهان ارسال کنند.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (2 مورد)
  • CATer
    CATer | ۲۷ آذر ۱۳۹۵

    صدبار هم اگه سقوط کنه، باز هم خسته نمیشن و ادامه میدن...
    چرا؟! چون هدف دارن... کاری ندارم هدفشون رسوندن اینترنت به همه دنیاست یا کسب منفعت مالی، این مهمه که با یه شکست همه چی رو نمیذارن کنار...
    دمتون گرم آدمای بلادِ کفر

  • M. Hosein Najafi
    M. Hosein Najafi | ۲۷ آذر ۱۳۹۵

    خیلی شیک و مجلسی اول کار .. :|

مطالب پیشنهادی