ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

ایلان ماسک می خواهد شرکت حفر تونل تأسیس کند

ایلان ماسک که مدیرعامل چند شرکت مطرح و آینده ساز از جمله تسلا و اسپیس اکس به شمار می رود، در جدیدترین پیام توییتری خود اعلام کرد از وضعیت ترافیک به ستوه آمده و قصد ...

حمید مقدسی
نوشته شده توسط حمید مقدسی | ۲۸ آذر ۱۳۹۵ | ۱۱:۳۰

ایلان ماسک که مدیرعامل چند شرکت مطرح و آینده ساز از جمله تسلا و اسپیس اکس به شمار می رود، در جدیدترین پیام توییتری خود اعلام کرد از وضعیت ترافیک به ستوه آمده و قصد دارد کمپانی دیگری را به راه اندازد، و از همین حالا نام بامسمایی را نیز برایش انتخاب کرده.

ماسک در اولین پیامش در ساعت 4:05 صبح می گوید: «ترافیک کلافه ام کرده. می خواهم دستگاه حفاری تونل بسازم و شروع به کندن زمین کنم.» و حدود یک ساعت بعد ادامه می دهد: «نام این شرکت را Boring Company می گذارم.» و چند دقیقه بعد می گوید «Boring، همان کاری که همیشه انجام می دهیم.»

musk-boring-company

البته کارشناسان در تفسیر کلمه Boring دچار اختلاف نظر هستند. برخی معتقدند همان معنای «حفاری» را باید در نظر گرفت، اما دیگران می گویند شاید دیدار خصوصی «ماسک» با رئیس جمهور منتخب آمریکا چندان مثبت نبوده و ترامپ، فعالیت شرکت های تحت هدایت ماسک را «خسته کننده و کسالت بار» نامیده، که معنای دیگر واژه Boring به شمار می رود.

به هر حال در شوخ طبعی مدیرعامل تسلا شکی نیست، اما او هیچوقت اینقدر واضح فعالیت های خودش را زیر سؤال نبرده بود. او قسمت توضیحات حساب کاربری توییترش را نیز تغییر داده و در کنار تسلا، اسپیس اکس و OpenAI، عبارت «تونل، بله، تونل!» را نیز افزوده.

نکته دیگری که در مورد این توییت ها مطرح شده، این است که هر فرد کم سن و سالی با سطح هوشی نه چندان بالا، در مواجهه با ترافیک سنگین به یکی از این دو راهکار می رسد: ماشین های پرنده بسازد، یا زیر خیابان ها تونل حفر کند. بنابراین ایده پردازی «ماسک» کار چندان شاقی نبوده.

اما با توجه به سابقه خوب مدیرعامل اسپیس اکس در عملی کردن پروژه ها و ارائه راهکارهای خلاقانه، شاید به زودی شاهد اخبار خوشحال کننده ای در این زمینه باشیم.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (2 مورد)
  • etore
    etore | ۲۸ آذر ۱۳۹۵

    واقعاً محققین میشینن توئیتای این بشر رو تحلیل می کنند تا به معنای واقعی کلمه Boring پی ببرند؟
    چقدر بیکار!!

  • آریا
    آریا | ۲۸ آذر ۱۳۹۵

    این بشر عین منه. با این تفاوت که اون همه کاری میتونه بکنه. من هیچ غلطی نمیتونم بکنم?

مطالب پیشنهادی