ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

پایگاه آموزش آنلاین «لیندا» مورد حمله هکرها قرار گرفت

پایگاه آموزش آنلاین Lynda.com که زیرمجموعه لینکدین به شمار می رود، به تازگی ایمیلی را برای کاربرانش ارسال کرد و اعلام نمود به خاطر نفوذ هکرها، احتمالاً اطلاعات شخصی آنها در معرض خطر قرار گرفته. این ...

حمید مقدسی
نوشته شده توسط حمید مقدسی | ۲۹ آذر ۱۳۹۵ | ۱۱:۰۰

پایگاه آموزش آنلاین Lynda.com که زیرمجموعه لینکدین به شمار می رود، به تازگی ایمیلی را برای کاربرانش ارسال کرد و اعلام نمود به خاطر نفوذ هکرها، احتمالاً اطلاعات شخصی آنها در معرض خطر قرار گرفته. این ایمیل به دست حدود 9.5 میلیون کاربر رسیده، و پایگاه داده مورد حمله مهاجمین شامل اطلاعات تماس و دوره های گذرانده شده توسط کاربران بوده است.

اگرچه اکثر رمزهای عبور در این پایگاه داده قرار نداشته، اما سخنگوی لینکدین به VentureBeat گفته پسورد درصد ناچیزی از اعضای سایت در اختیار هکرها قرار گرفته، که تعداد آنها به حدود 55 هزار نفر می رسد. البته وب سایت مورد بحث اقدام به بازنشانی این رمزها نموده و تغییر آن را به کاربران اطلاع داده است.

lyndadotcom

سخنگوی لینکدین افزود: «هیچ نشانه ای مبنی بر انتشار عمومی این اطلاعات شخصی به دست نیامده، و ما اقدامات لازم را برای محافظت بیشتر از حساب های کاربری Lynda.com صورت داده ایم.»

البته زمان بندی این حمله با افشای رسوایی یاهو و هک بیش از یک میلیارد حساب کاربری این شرکت، شائبه ارتباط بین این دو موضوع را در ذهن عموم ایجاد کرده، اما لینکدین می گوید این دو، هیچ ارتباطی با یکدیگر ندارند.

لیندا تمام تلاش خود را برای رفع نگرانی اعضایش به کار بسته و در ایمیل ارسالی به آنها تصریح می کند:

لطفاً توجه کنید که هیچ مدرکی مبنی بر دسترسی به رمزهای عبور شما وجود ندارد، ضمن اینکه مشخص نیست حساب کاربری شخص شما مستقیماً مورد حمله هکرها قرار گرفته باشد، یا اطلاعات به دست آمده به صورت عمومی انتشار یابد. این پیام فقط به منظور آگاهی شما ارسال شده.

به هر حال، هک شدن یک وب سایت نگرانی های زیادی را بین کاربران آن ایجاد می کند، به خصوص اینکه اکثر افراد از پسوردهای مشابهی برای حساب های کاربری در پایگاه های مختلف بهره می گیرند.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی