ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

ویجیاتو - بازی

توان پردازشگر گرافیکی کنسول سوییچ در حالت قابل حمل کاهش می یابد

اگرچه کمتر از یک ماه دیگر مراسم معرفی کامل کنسول مورد انتظار نینتندو سوییچ برگزار می شود و احتمالاً با جزئی ترین مشخصات سخت افزاری آن به طور کامل آشنا خواهیم شد، اما حالا بعضی از ...

حسین آدینه
نوشته شده توسط حسین آدینه | ۳۰ آذر ۱۳۹۵ | ۱۰:۴۵

اگرچه کمتر از یک ماه دیگر مراسم معرفی کامل کنسول مورد انتظار نینتندو سوییچ برگزار می شود و احتمالاً با جزئی ترین مشخصات سخت افزاری آن به طور کامل آشنا خواهیم شد، اما حالا بعضی از منابع خبری نزدیک به نینتندو، برخی از مشخصات سخت افزاری احتمالی این کنسول را فاش ساخته اند.

بنابر گزارش دیجیتال فاندری، توان پردازنده اصلی این کنسول چه در حالت داک و چه در حالت قابل حمل یکسان بوده و سرعت 1020 مگاهرتز را ارائه می کند. این مسئله از نظر منطقی تجربه گیمینگ مشابهی در هر دو حالت ممکن سوییچ برای کاربر به ارمغان می آورد.

اما در سوی مقابل سرعت رم داخلی به کار رفته در این دستگاه، در حالت خانگی 1600 مگاهرتز بوده، ولی با جداسازی از داک تا 1331 مگاهرتز تنزل می یابد. در نتیجه به توسعه دهندگان توصیه می شود که محصولات خود را تا حد امکان انعطاف پذیر بسازند.

با همه این تفاسیر نکته ای که یقیناً موجبات حاشیه سازی فراوانی را فراهم می کند، سرعت کلاک پردازشگر گرافیکی کنسول نینتندو سوییچ است؛ دیجیتال فاندری مدعی است حداکثر توان رندر گرافیکی این محصول در حالت خانگی بیشتر از 768 مگاهرتز نخواهد بود (مقداری حتی کمتر از تلویزیون اندرویدی انویدیا شیلد).

first-look-at-nintendo-switch00013510still013jpg-fe1d80_765w-w600

به علاوه در صورت جداسازی از داک و حالت قابل حمل، این توان به 307.2 مگاهرتز می رسد که تقریباً یعنی حدود 40 درصد از توان پردازش گرافیکی کل کنسول؛ با این وجود به نظر می رسد نینتندو چنین کاری را برای افزایش عمر باتری و حفظ حرارت آن انجام داده است.

ناگفته نماند گزارش ها نشان می دهند تجهیز این کنسول به چیپست های کم مصرف تگرا X1 انویدیا عملاً توان پردازشی کمتر از 1 ترافلاپس را به ارمغان خواهند آورد که در قیاس با کنسول های میان نسلی اسکورپیو (6 ترافلاپس) و پلی استیشن 4 پرو (4.2 ترافلاپس) بسیار کم به نظر می رسد.

مراسم معرفی و ارائه مشخصات دقیق سخت افزاری کنسول نینتندو سوییچ، راس ساعت 7:30 صبح روز جمعه 24 دی ماه برگزار می شود و در حال حاضر تاریخ مارس 2017 برای عرضه آن به بازارهای بین المللی در نظر گرفته شده است.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی