ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

تیم کوک در مورد ملاقات با ترامپ: «با فریاد زدن هیچ چیز تغییر نمی کند»

ملاقات سران کسب و کارهای بزرگ ایالات متحده با رئیس جمهور منتخب این کشور، روالی کاملاً عادیست؛ اما زمانی که در یک سو با ساکنین لیبرال سیلیکون ولی روبرو باشیم و در سمت دیگر نیز ...

حمید مقدسی
نوشته شده توسط حمید مقدسی | ۳۰ آذر ۱۳۹۵ | ۱۴:۰۰

ملاقات سران کسب و کارهای بزرگ ایالات متحده با رئیس جمهور منتخب این کشور، روالی کاملاً عادیست؛ اما زمانی که در یک سو با ساکنین لیبرال سیلیکون ولی روبرو باشیم و در سمت دیگر نیز دانلد ترامپ جمهوریخواه قرار گرفته باشد، داستان رنگ و بویی متفاوت به خود می گیرد.

حال پس از گذشت چند روز از نشست مورد بحث، تیم کوک لب به سخن گشوده و در پاسخ به «میزان اهمیت گفتگو با دولت» برای اپل، می گوید «شخصاً عقیده دارم به حاشیه رفتن و میدان را خالی کردن، هیچ نتیجه خوبی را در پی نخواهد داشت.»

کوک در این رابطه می گوید:

اگر بخواهیم تأثیرگذاری خود را ادامه دهیم، باید سنگر را حفظ کنیم؛ در کشور خودمان، در اتحادیه اروپا، چین، آمریکای جنوبی و هر جای دیگر دنیا، همواره نقش فعالی داشته ایم و این روند را چه در زمان موافقت و چه در اوج مخالفت، ادامه می دهیم.

sub-buzz-7730-1481750621-7

مدیرعامل اپل می گوید آنها به آرمان های خود وفادار خواهند بود و به آنچه اعتقاد دارند، پایبند خواهند ماند:

دولت می تواند بر توانایی انجام کار ما تأثیر بگذارد. حال این تأثیر می تواند مثبت باشد، یا کمی ما را با مشکل مواجه سازد. این شرکت به سیاست های خود در زمینه حریم شخصی، امنیت و آموزش، کاملاً متعهد است. ما به حقوق انسانی همه افراد احترام می گذاریم، محیط زیست و اقلیم را ارج می نهیم، و قصد داریم به طور کامل از منابع انرژی تجدیدپذیر استفاده کنیم، و همواره از این ارزش ها دفاع خواهیم کرد.

کوک در ادامه می گوید روش اجرای این کار بسیار مهم است، چون نمی توان با فریاد کشیدن و جنجال، حرف خود را به کرسی نشاند. باید با استدلال کافی نشان دهیم چرا روش ما بهتر است، و ایده های خود را با دیگران در میان بگذاریم.

البته با وجود این صحبت های آرمانگرایانه، باید دید رابطه نه چندان حسنه بین سران تکنولوژی آمریکا و دانلد ترامپ به کجا ختم می شود، به خصوص اینکه موضع رئیس جمهور منتخب آمریکا در مورد مهاجرین کاملاً چالش برانگیز است.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (3 مورد)
  • N. Pourmohammadi
    N. Pourmohammadi | ۳۰ آذر ۱۳۹۵

    واقعا اینطوری هست و با شعار دادن چیزی درست نمیشه!

  • 68peyman
    68peyman | ۳۰ آذر ۱۳۹۵

    در مقایسه با شخصیت استیو جابز تیم کوک یک شخص ترسو و بدون ایده است استیو جابز راحت تر با ترامپ کنار میومد تیم کوک حاشیه میره حرف ترامپ اینه که جنس آمریکایی تو آمریکا تولید شه اگه مالیات چین پایینه ما هم از تو مالیات کمتری میگیریم اگه دستمزد بالاست یک مقدار از سودت چشمپوشی کن مگه سود بالا تو جیب سهامدارای شرکت اپل نمیرن؟ این سهامدارا خیلی هاشون آمریکایی نیستن

    • amir
      amir | ۳۰ آذر ۱۳۹۵

      خب دیگه چیا گفتن شما به عنوان کدوم مدیرعامل اونجا بودی و حرفاشونو شنیدی!؟
      همین متنم خونده باشی از حرفا خوده تیم کوکم مشخصه ک مشکل این نیس ک کجا تولید کنن یا سود کم زیاد بشه

مطالب پیشنهادی