ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

شکایتی از گوگل مبنی بر تشویق کارکنان برای جاسوسی از یکدیگر

به تازگی یکی از مدیران سابق پروژه های گوگل، اهالی مونتین ویو را به جرم اعمال سیاست های شدید برای محرمانه نگه داشتن اطلاعات و ترغیب کارمندان به جاسوسی از یکدیگر متهم کرده است. اگر این ادعا صحت ...

نیما فرشین
نوشته شده توسط نیما فرشین | ۱ دی ۱۳۹۵ | ۲۰:۳۰

به تازگی یکی از مدیران سابق پروژه های گوگل، اهالی مونتین ویو را به جرم اعمال سیاست های شدید برای محرمانه نگه داشتن اطلاعات و ترغیب کارمندان به جاسوسی از یکدیگر متهم کرده است. اگر این ادعا صحت داشته باشد، گوگل به نقض قوانین کار ایلات کالیفرنیا متهم می شود و باید برای رفع این اتهامات به دادگاه برود.

شکایت تنظیم شده به سه سیاست داخلی محرمانه گوگل که به منظور پنهان نگه داشتن مسائل مربوط به این شرکت وضع شده، اشاره می کند و آن ها را مغایر با قوانین کار می داند.

اولین سیاست داخلی گوگل به کارمندان صریحا هشدار می دهد که به هیچ عنوان خصوصا در مقابل وکیل خود، درباره اتفاقات غیرقانونی موجود در فعالیت های شرکت، صحبت نکنند.

علاوه بر این، گوگل صحبت کردن درباره فعالیت و اتفاقات داخلی شرکت با دیگران را برای کارکنان خود ممنوع کرده است. با توجه به متن شکایت، کارکنان اجازه ندارند بدون مجوز گوگل به نگارش متن یا داستانی در مورد آن چه گوگل روی آن کار می کند، بپردازند.

اما مهمترین بخشی که شکایت به آن اشاره دارد، مربوط به سیاستی است که گوگل به وسیله آن، کارمندان خود را برای جاسوسی از یکدیگر تشویق می کند که یکی از قربانیان این سیاست عجیب، شاکی پرونده است.

اگر سیاست های ذکر شده در متن، مغایر با قوانین کار کالیفرنیا شناخته شوند، گوگل موظف به پرداخت جریمه ۳.۸ میلیارد دلاری می شود که حدودا ۷۵٪ آن به ایالت مذکور تعلق می گیرد. به این ترتیب، ۲۵٪ باقی مانده میان کارمندان گوگل تقسیم می شود و هر یک تقریبا ۱۴.۶۰۰ دلار دریافت خواهند کرد.

گویا شعار «Don't be evil» گوگل با توجه به اتهامات وارده، در معرض بی اعتبار شدن قرار گرفته است و باید تا پایان جریان دادگاه منتظر ماند و دید که آیا گوگل به پرداخت غرامت موظف می شود یا خیر.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (4 مورد)
  • Old laptop
    Old laptop | ۲ دی ۱۳۹۵

    توی ایران که اضافه کارت رو هم نمی توانی بگیری!

  • Old laptop
    Old laptop | ۲ دی ۱۳۹۵

    قانون اول گوگل که بدتره. حتی جلوی وکیل نمی توانند درباره اتفاقات غیرقانونی حرفی بزنند! ?

  • آریا
    آریا | ۲ دی ۱۳۹۵

    آفرین به قانون کار ایلات کالیفرنیا

  • hamid_hk
    hamid_hk | ۱ دی ۱۳۹۵

    .

مطالب پیشنهادی