ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

سونی دوربین HX350 را با 50 برابر بزرگنمایی اپتیکال معرفی کرد

سونی مدل جدیدی از دوربین های سوپرزوم بریج (شبه DSLR) خود را معرفی کرد. این محصول که با نام Cyber-shot HX350 شناخته می شود، علی رغم ابعاد متوسط، توانایی بزرگنمایی اپتیکال 50 برابری را دارد، ...

حمید مقدسی
نوشته شده توسط حمید مقدسی | ۱ دی ۱۳۹۵ | ۱۹:۳۰

سونی مدل جدیدی از دوربین های سوپرزوم بریج (شبه DSLR) خود را معرفی کرد. این محصول که با نام Cyber-shot HX350 شناخته می شود، علی رغم ابعاد متوسط، توانایی بزرگنمایی اپتیکال 50 برابری را دارد، و برای افرادی مناسب است که به دوربینی کوچکتر از نمونه های حرفه ای با قدرت زوم بالا نیاز دارند.

sony-hx350-0

در این دوربین شاهد به کار گیری حسگر Exmor R از نوع CMOS و با رزولوشن مؤثر 20.4 مگاپیکسل هستیم، ضمن اینکه موتور پردازش تصویر پیشرفته BIONZ X نیز در آن به کار رفته. البته اصرار به بهره گیری از سنسور کوچک 1/2.3 اینچی تا حدودی باعث ناامیدی خریداران احتمالی خواهد شد.

در واقع HX350 را می توان چیزی مابین DSLRهای حرفه ای، که فراتر از نیاز کاربران عادی هستند، و کامپکت های کوچک که به راحتی در جیب جای می گیرند، قرار داد. این محصول از بدنه ای شبیه به دوربین های حرفه ای، منظره یاب الکترونیکی، و قابلیت تنظیمات دستی برخوردار است.

sony-hx350-1

لنز به کار رفته در SX350 ساخت کمپانی زایس و از نوع واریو-سونار *T است که بزرگنمایی نوری 50 برابری را در کنار 100 برابر زوم دیجیتال بر اساس تکنولوژی Clear Image Zoom به ارمغان می آورد. این لنز وایدترین حالت، گشودگی دیافراگم f/2.8 و در حالت تله گشودگی f/6.3 را در اختیار کاربر قرار می دهد.

نمایشگر این دستگاه نیز 3 اینچی بوده و 921000 پیکسل دارد. همچنین علاوه بر تصاویر ثابت، دوربین جدید سونی توانایی ثبت ویدیوهایی با حداکثر رزولوشن تمام اچ دی را نیز دارد. سونی می گوید حالت تصویربرداری 24p نیز برای خلق ویدیوهایی با جلوه سینمایی در این دوربین تعبیه شده.

sony-hx350-2

گفتنیست این دوربین از ابتدای سال 2017 به قیمت 450 یورو وارد بازار خواهد شد.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (2 مورد)
  • zakarya roohani
    zakarya roohani | ۲ دی ۱۳۹۵

    مدل پیشرفته hx300 هست، مدل قبلی با اینکه سنسور کوچک داشت ولی واقعا کارآمد بود و تنظیمات زیادی رو به کاربر ارائه می‌داد، این نوع دوربین‌ها برای اون دسته از عکاسانی مفید هستند که تازه کار عکاسی رو شروع کردند و یا اینکه هزینه خرید یک بدنه گران قیمت به همراه لنزهای مختلف رو ندارن، من خودم به شخصه از مدل قبلی این دوربین بسیار راضی هستم و حتی تونستم عکسی باهاش به ثبت برسونم که مقام اول هم بیاره! ولی به صورت کلی در عکاسی به دلیل استفاده از سنسور کوچک با عکس‌های آنچنان شارپ و با کیفیت روبه‌رو نیستید و در صورتی که در حین عکاسی نتونید تنظیمات مختلف رو اعمال کنید میتونه شما رو تا حد بسیار زیادی افسرده و ناراحت کنه!!! نکته‌ای که در اینجا باید بهش توجه داشته باشید زوم اپتیکال 50 برابر و استفاده از لنز بسیار باکیفیت هست! هیچوقت یه همچین غولی رو با دوربین‌های موبایل مقایسه نکنید! در ضمن سیستم لرزشگیر این دوربین واقعا معجزه هست! به طوری که من بدون استفاده از سه پایه و در شب تونستم یک عکس کاملا شارپ و با کیفیت از ماه بندازم! البته از تنظیمات دستی استفاده کردم :)

  • ناصر
    ناصر | ۱ دی ۱۳۹۵

    عشق است سونی

مطالب پیشنهادی