ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

شرکت Canon Tokki تولید OLED
تکنولوژی

کمبود ماشین آلات ساخت پنل های OLED؛ تهدیدی برای تولید آیفون های ۲۰۱۷

شایعات در خصوص تولید آیفونی با نمایشگر OLED مدت هاست که به گوش می رسد و دیگر شکی در عزم اپل برای ایجاد این تغییر بزرگ باقی نمانده، اما محدودیت ها در تولید ماشین آلات ...

محمد مافی‌ها
نوشته شده توسط محمد مافی‌ها | ۲ دی ۱۳۹۵ | ۱۵:۴۵

شایعات در خصوص تولید آیفونی با نمایشگر OLED مدت هاست که به گوش می رسد و دیگر شکی در عزم اپل برای ایجاد این تغییر بزرگ باقی نمانده، اما محدودیت ها در تولید ماشین آلات ساخت پنل های مذکور می تواند دردسرهایی را برای تامین نیاز بازار آیفون ها به وجود بیاورد.

به بهانه تمایل دیگر غول دنیای تکنولوژی به استفاده از نمایشگرهای OLED در تلفن های هوشمندش، خبرگزاری بلومبرگ به سراغ تنها شرکت تولید کننده ماشین آلات خطوط تولید نمایشگرهای OLED رفته تا چالش های پیش روی اپل را در سال آینده بررسی کند.

می توان گفت که کمپانی ژاپنی «Canon Tokki» تنها نامی است که می تواند ماشین آلات خط تولید نمایشگرهای OLED را بسازد. متد پیشرفته و تکنولوژی های انحصاری این شرکت باعث شده تا تمام تولید کننده های اصلی پنل های مذکور سفارش های خود را به آن ارائه دهند.

به گزارش بلموبرگ، ظرفیت های تولید محدود «Canon Tokki» در کنار متقاضیان زیاد باعث شده تا سفارش دهندگان جدید محبور باشند حدود ۲ سال را برای تحویل ماشین آلات خود منتظر بمانند. این در حالی است که ژاپنی ها در هر سال تنها قادر به ساخت و ارائه ۱۰ سری از ماشین آلات خطوط تولید خود هستند. لازم به ذکر است که قیمت هر سری از این ماشین ها بیش از ۸۵ میلیون دلار است.

همین محدودیت در تولید سبب می شود تا کارشناسان در خصوص امکان تامین پنل های مورد نیاز اپل برای پاسخگویی به نیاز بازار آیفون های ۲۰۱۷ ابزار نگرانی کنند.

یکی از مدیران «Canon Tokki» در مصاحبه با بلومبرگ تاکید کرده است که سفارش های سه کمپانی سامسونگ، ال جی و شارپ طی یک سال اخیر به شکل قابل توجهی افزایش یافته و شرکت ژاپنی در تلاش است با به کار گیری تمام امکانات خود این سفارش ها را به موقع تحویل دهد. او پیش بینی کرده تا حجم سفارش ها برای تولید ماشین آلات خط تولید نمایشگرهای OLED تا سه سال آینده همچنان بالا باقی بماند.

طبق پیش بینی های قبلی و به دلیل همین محدودیت ها، احتمالاً در سال آینده تنها شاهد معرفی یک مدل از آیفون ها با نمایشگر با کیفیت OLED باشیم. این که اپل می تواند از پس تامین مقادیر کافی از قطعات اولیه مورد نیازش بر آید یا نه، مسئله ای است که هنوز نمی شود به طور قطعی در مورد آن اظهار نظر کرد.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (1 مورد)
  • ناصر
    ناصر | ۲ دی ۱۳۹۵

    عشق است ژاپن افتخار قاره کهن

مطالب پیشنهادی