ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

سیستم عامل جدید رزبری پای؛ جان تازه ای در کامپیوترهای قدیمی

بنیاد رزبری پای اخیراً نسخه آزمایشی سیستم عامل تحت لینوکسش یعنی Pixel OS را برای تمام کامپیوترها (که مبتنی بر ویندوز یا OS X بوده اند) منتشر کرده که می تواند عملاً روح تازه ای به ...

حسین آدینه
نوشته شده توسط حسین آدینه | ۴ دی ۱۳۹۵ | ۱۸:۰۰

بنیاد رزبری پای اخیراً نسخه آزمایشی سیستم عامل تحت لینوکسش یعنی Pixel OS را برای تمام کامپیوترها (که مبتنی بر ویندوز یا OS X بوده اند) منتشر کرده که می تواند عملاً روح تازه ای به سیستم های قدیمی ببخشد.

این سیستم عامل که در ابتدا فقط روی سخت افزارهای اختصاصی رزبری پای اجرا می شد، از یک مرورگر وب کرومیوم برخوردار بوده و مجموعه ای از ابزارهای کدنویسی و اپلیکیشن های کاربردی را ارائه می کند.

سیستم عامل مورد بحث که بر مبنای Debian ساخته شده به قدری سبک است که با دریافت تنها 512 مگابایت رم می تواند روی قدیمی ترین سیستم ها نیز بارگذاری شود.

raspberry-pi-debian-2016-12-22-01-w600

با وجود روش اجرای آسان، «ابن آپتون» مدیر رزبری پای تاکید می کند پیش از آزمایش این سیستم عامل از تمام داده های خود پشتیبان تهیه نمایید.

بعد از دانلود این پلتفرم می توان با ذخیره سازی آن روی DVD یا فلش USB، سیستم عامل مورد نظر را به طور مستقیم (بدون نیاز به نصب) بوت کرد. رزبری پای به کاربر این اطمینان را می دهد که تمام تغییرات و فایل های ویرایش شده از طریق این سیستم عامل به درستی و برای همیشه ذخیره سازی خواهد شد.

ناگفته نماند که Pixel OS هنوز در مراحل آزمایشی به سر می برد و احتمال دارد روی همه سیستم ها بارگذاری نگردد. اما با این حال در آینده نزدیک به روز رسانی های متعددی شامل حال این سیستم عامل سبک خواهد شد که گستره پشتیبانی را بالا می برند.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (2 مورد)
  • firebird
    firebird | ۴ دی ۱۳۹۵

    خوب اینکه ظاهرش همون رزبین هست که روش کرومیوم نصب کرده. رو همون رزبین هم با کمی دردسر میشد کرومیوم نصب کرد. اگه وقت کنم امتحانش می کنم اما احساسم اینه که چیز خاصی نیست.

  • Super.Geek
    Super.Geek | ۴ دی ۱۳۹۵

    IBM Thinkpad جون سخت! چه خاطرات خوبی :) ?

مطالب پیشنهادی