ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

نقد و بررسی‌

بررسی دیجیاتو: تلویزیون OLED55E6 ال جی؛ جور دیگر باید دید

بدون شک کمپانی ال جی را می توان یکی از بزرگ ترین تولیدکنندگان نمایشگر در جهان دانست، چون علاوه بر اینکه برترین تولیدکننده پنل های IPS LCD به شمار می رود، تنها شرکتیست که تلویزیون های ...

حمید مقدسی
نوشته شده توسط حمید مقدسی | ۵ دی ۱۳۹۵ | ۲۲:۰۰

بدون شک کمپانی ال جی را می توان یکی از بزرگ ترین تولیدکنندگان نمایشگر در جهان دانست، چون علاوه بر اینکه برترین تولیدکننده پنل های IPS LCD به شمار می رود، تنها شرکتیست که تلویزیون های OLED را با قیمتی مناسب در سطح جهان عرضه می کند.

این کمپانی در سال 2016 چهار سری را به خانواده تلویزیون های OLED خود اضافه کرد، که می توان آنها را در دو دسته جای داد. گروه اول سری E6 و G6 هستند که محصولاتی فوق العاده زیبا، با کیفیت و البته گران قیمت به شمار می روند. در مقابل، گروه دوم یعنی سری های B6 و C6 را می بینیم که با قیمتی معقول تر به بازار عرضه می شوند.

lg-oled55e6-14

البته بیشتر طرفداران این تکنولوژی امیدوار بودند ال جی باز هم قیمت تلویزیون های OLED خودش را پایین تر بیاورد، اما ظاهراً این کمپانی چندان تمایلی به این کار ندارد و اگرچه محصولاتش در بالاترین رده کیفیت تصویر قرار دارند، اما باز هم قیمت گزاف آنها مانع بزرگی بر سر راه بسیاری از خریداران است.

در اینجا قصد داریم تلویزیون OLED55E6 ال جی را بررسی کنیم، محصولی که به زعم تمامی وب سایت های فناوری، یکی از برترین دستگاه های حال حاضر بازار است. این تلویزیون 55 اینچی، پنلی مسطح با رزولوشن 4K یا همان UHD دارد، ضمن اینکه از تکنولوژی HDR پشتیبانی می کند، و توانایی نمایش محتوای سه بعدی را نیز دارد.

طراحی

استانداردهای طراحی و سطح توقع خریداران در مورد ظاهر لوازم خانگی روز به روز بالاتر می رود، اما بدون اغراق می توان E6 ال جی را یکی از زیباترین تلویزیون های صفحه تخت موجود در حال حاضر دانست، محصولی که به راحتی دیگر رقبای بازار را از چشم می اندازد.

lg-oled55e6-02

تلویزیون های OLED ال جی به طور شگفت انگیزی باریک هستند. مدل B6 بسیار خیره کننده است و ضخامت آن به کمتر از 5 میلیمتر می رسد، اما کره ای ها برای اینکه جلوه ای زیباتر به مدل E6 ببخشند، از روشی موسوم به «تصویر روی شیشه» (Picture-on-glass) استفاده کرده و پنل باریک OLED را روی صفحه ای شیشه ای به ضخامت حدود 2 میلیمتر چسبانده اند.

lg-oledb6p
ضخامت تلویزیون OLED B6 ال جی

با این کار، اگرچه ضخامت باریک ترین قسمت تلویزیون اندکی افزایش یافته، اما حدود 5 میلیمتر حاشیه شیشه ای در اطراف نمایشگر، جلوه بسیار زیبایی به کل دستگاه بخشیده. البته ضخامت یک سوم پایینی بخش پشت که درگاه های مختلف و دیگر قطعات سخت افزاری تلویزیون را در خود جای داده در حدود 6.6 سانتیمتر است.

lg-oled55e6-04

یکی دیگر از تفاوت های E6 با مدل B6، تعبیه سیستم صوتی حرفه ای ساخت شرکت «هارمان کاردن» در قالب ساند بار در زیر تلویزیون است که اگرچه یکپارچگی آن را به هم زده، اما نشان می دهد با محصولی رده بالا روبرو هستیم.

lg-oled55e6-03

پایه فلزی و با کیفیت دستگاه به صورت مرکزی و با چهار عدد پیچ دو سانتیمتری در پایین تلویزیون نصب می شود و استحکام و پایداری مناسبی را برای این دستگاه 18 کیلوگرمی ایجاد می کند.

lg-oled55e6-22

ارتباطات

ال جی برخلاف کمپانی هموطنش، هنوز هم علاقه دارد که تمامی درگاه های ارتباطی را روی بدنه تلویزیون تعبیه کند. این رویکرد باعث می شود که دیگر با پاره آجر سامسونگ یا همان OCB روبرو نباشیم، اما معایب خاص خودش را هم دارد.

در واقع اگر این تلویزیون را روی دیوار نصب کنید، دسترسی به بعضی از ورودی/خروجی ها عملاً ناممکن خواهد شد، ضمن اینکه درگاه های اصلی از جمله HDMI و USB نیز به سختی در اختیار شما قرار خواهند گرفت. بنابراین پیشنهاد می شود اگر دائماً در حال تغییر دیوایس های متصل به تلویزیون هستید، آن را روی میز قرار دهید.

lg-oled55e6-06

در پشت دستگاه شاهد چهار درگاه HDMI هستیم که همگی از رزولوشن 2160×3840 پیکسل با فرکانس 60 هرتز تحت استاندارد HDCP 2.2 پشتیبانی می کنند. در کنار آنها یک درگاه USB 3.0 و دو درگاه USB 2.0 نیز جای گرفته است.

در قسمت دیگر نیز درگاه های کامپوزیت، کامپوننت، خروجی هدفون، خروجی صدای اپتیکال و درگاه شبکه در کنار ورودی آنتن قرار دارند.

lg-oled55e6-07

علاوه بر درگاه های فیزیکی، تلویزیون E6 ال جی از وای فای داخلی نیز برخوردار است و بنابراین از تکنولوژی های مختلف انتقال تصویر بیسیم مستقیم یا تحت شبکه پشتیبانی می کند.

یکی از نکات مثبت این تلویزیون، سرعت پاسخگویی در زمان استفاده از فناوری های فوق و برد بالای آن است. ما روش های مختلف از جمله WiDi از روی لپ تاپ، کَست از روی موبایل و انتقال تصویر از طریق شبکه را تست کردیم و در تمام موارد، تلویزیون با کمترین تأخیر ممکن به ورودی ها پاسخ داد.

lg-oled55e6-08

برای کنترل عملکردهای تلویزیون، دو دستگاه ریموت درون جعبه E6 قرار داده شده که یکی از آنها یعنی Slim، باریک با حداقل دکمه است، و دیگری همان کنترلر جادویی ال جی که تعامل با دستگاه را به ساده ترین حالت خود در می آورد.

lg-oled55e6-09

البته گزینه سومی هم وجود دارد: نصب اپلیکیشن LG TV Plus روی تلفن همراه. با این کار، در صورتی که هر دو دستگاه به یک روتر متصل باشند، موبایل شما به کنترلر کامل تلویزیون تبدیل می شود.

lg-oled55e6-10

این اپلیکیشن با بهره گیری از حسگر ژیروسکوپ اسمارت فون می تواند حرکت ماوس را نیز روی تلویزیون شبیه سازی کند، ضمن اینکه اشتراک گذاری محتوای موجود بین دو دیوایس را ساده تر از قبل خواهد کرد.

پلتفرم هوشمند WebOS

تلویزیون E6 ال جی به پلتفرم هوشمند WebOS 3.0 مجهز شده، که امکانات مناسبی را در اختیار کاربر قرار می دهد، اما بعضی مواقع جابجایی بین منوها با تأخیر چندثانیه ای روبروست که برای این محصول سال 2016 کمی عجیب به نظر می رسد.

lg-oled55e6-11

در بخش LG Content Store شاهد محتوا و اپلیکیشن های اختصاصی ال جی هستیم که البته اکثراً در کشور ما قابل استفاده نیستند. تلویزیون E6 ال جی به لطف سیستم عامل و فناوری های به کار رفته، قادر است محتوای 4K HDR را از شبکه های نتفلیکس، آمازون و وودو پخش نماید، ضمن اینکه توانایی پخش ویدیوهای 4K از یوتوب را نیز دارد. همچنین مرورگر وب موجود در این سیستم عامل نیز به راحتی گشت و گذار در اینترنت را ممکن می سازد.

lg-oled55e6-12

اما در مجموع برای افرادی که دائماً با سیستم های پیشرفته ای همچون کامپیوترهای شخصی و تلفن های همراه سر و کار دارند، تعامل با پلتفرم های نه چندان هوشمند تلویزیون های امروزی به هیچ وجه رضایتبخش نیست و دائماً با محدودیت های دست و پاگیر مواجه می شوند.

به همین دلیل اکثر کاربران در نهایت ترجیح می دهند محتوای مورد نظر خود را روی ابزارهای ذخیره سازی اکسترنال ریخته و به تلویزیون انتقال دهند، یا اینکه از طریق شبکه یا اتصال کابلی، مستقیماً کامپیوترشان را به تلویزیون متصل کرده و از آن به عنوان نمایشگر ثانویه بهره گیرند.

کیفیت تصویر

فناوری OLED برخلاف اسمش، شباهت بیشتری با پلاسما دارد، تا با LED LCD هایی که اکنون در اکثر تلویزیون های بازار به کار می روند. همان طور که می دانید در LCD برای نمایش تصویر به منبع نور در پشت پنل کریستال مایع نیاز داریم، اما در نمایشگرهای OLED هر پیکسل به تنهایی می تواند روشن یا خاموش گردد. به همین دلیل در این نوع تلویزیون ها شاهد کنتراست بی نهایت، مشکی عمیق و بی نقص و رنگ هایی زنده و غنی هستیم.

lg-oled55e6-13

تلویزیون E6 ال جی کیفیت تصویری مثال زدنی دارد، البته به شرط آنکه محتوای ویژه و با کیفیتی را برای اجرا روی آن در اختیار داشته باشید. این محصول می تواند ویدیوهایی با رزولوشن پایین را نیز Upscale کرده و به نمایش درآورد، اما اگر تنها یک بار ویدیوهای 4K HDR را روی آن اجرا کنید، دیگر تمایلی به تماشای برنامه های تلویزیونی یا فیلم های HD و FHD نشان نخواهید داد.

lg-oled55e6-01

در این تلویزیون برای نمایش تصویر به چند حالت مختلف دسترسی داریم: Vivid - Standard - Eco - Cinema - Football - Game - Photo - HDR (Low - Medium - High) - Dark Room - Bright Room. اینکه کدام یک را بیشتر بپسندید، به سلیقه خودتان بستگی دارد. در بین موارد فوق، دو حالت HDR و Game اهمیت زیادی دارند.

lg-oled55e6-15

تلویزیون E6 ال جی علاوه بر پشتیبانی از HDR10 تحت استاندارد مؤسسه UHD Alliance، استاندارد سختگیرانه تر Dolby Labs را نیز دریافت کرده، اما محتوای HDR کنونی در کشور ما در بهترین حالت، محدود به دموهای تبلیغاتی و کلیپ های کوتاه می شود و بنابراین شاید تا مدت ها پس از خرید این تلویزیون، استفاده چندانی از این تکنولوژی نداشته باشید.

اگر کنسول بازی نسل جدیدی همچون PS4 Pro یا Xbox One S در اختیار دارید و علاقمند به تجربه گیمینگ HDR هستید، بهتر است بدانید فعال کردن Game Mode و HDR به طور همزمان باعث افزایش محسوس تأخیر ورودی HDMI خواهد شد، وضعیتی که برای گیمرهای حرفه ای پذیرفتنی نیست.

lg-oled55e6-16

البته ظاهراً پس از اعتراض گسترده کاربران، ال جی در فرمور جدید (نسخه 04.30.19) حالتی اختصاصی به نام HDR Gaming را اضافه کرده که تأخیر ورودی را کاهش می دهد، اما متأسفانه دستگاهی که در اختیار ما قرار داشت، این فرمور را دریافت نکرد.

علاوه بر حالات از پیش تعریف شده فوق، قابلیت تنظیم دستی تمام ویژگی های تصویر از طریق منوی اصلی در دسترس کاربر قرار دارد.

lg-oled55e6-18

در بین تنظیمات پیشرفته، گزینه TruMotion حائز اهمیت است. فعال کردن این گزینه برای زمانی توصیه می شود که فیلم های اکشن یا ورزشی با حرکات سریع مشاهده می کنید. در این حالت جابجایی بین صحنه ها روان تر صورت می گیرد. البته اینکه از این افکت خوشتان بیاید یا خیر، به سلیقه شما باز می گردد، اما حتماً در زمان استفاده از حالت Game Mode آن را غیر فعال سازید، چون تأخیر ورودی را تا سه برابر افزایش می دهد.

در ادامه به جزئیات فنی کیفیت تصویر تلویزیون OLED E6 ال جی می پردازیم.

کنتراست و یکنواختی رنگ مشکی

از آنجا که پیکسل های OLED برای نمایش رنگ مشکی به طور کامل خاموش می شوند، در واقع هیچ نوری از خود ساطع نکرده و بنابراین رقم کنتراست آنها به بی نهایت می رسد. واضح است که تلویزیون های OLED از این نظر، بالاترین رتبه را در هر جدولی به خود اختصاص خواهند داد.

حداکثر روشنایی

در پنل های اولد برای جلوگیری از سوختن پیکسل ها، سیستم خودکار کاهش تدریجی روشنایی برای قسمت های بدون تغییر تصویر (مانند لوگوی شبکه های تلویزیونی یا تصاویر ثابت) تعبیه می شود. در E6 نیز سیستم ABL فعال است و بنابراین بسته به محتوای در حال پخش، حداکثر روشنایی تصویر نیز تغییر می کند.

lg-oled55e6-01-brightness

حداکثر روشنایی E6 در 2 درصد صفحه به 652 نیت می رسد، اما در 100 درصد صفحه رقم غیر قابل قبول 129 نیت را می بینیم. در مجموع اگرچه برای مشاهده محتوا در شرایط نوری معمول با مشکل مواجه نمی شوید، اما باید اذعان کرد که سری SUHD یا کوانتوم دات سامسونگ از این نظر بسیار بهتر عمل می کنند.

یکنواختی رنگ خاکستری

در این زمینه، پنل های OLED همواره بهتر از LED ها عمل می کنند، و در جدول زیر جایگاه E6 را در بین رقبا مشاهده می کنید.

lg-oled55e6-02-gray-uniformity

زاویه دید

نمایشگرهای OLED زاویه دید کاملی دارند و حتی از گوشه ها نیز تصویری با کنتراست عالی را به نمایش در می آورند. البته با تغییر زاویه دید به لبه های تلویزیون، رنگ ها غنای خود را تا حدودی از دست می دهند، که چندان محسوس نیست.

lg-oled55e6-03-viewing-angel

گاموت رنگی

گستره گاموت رنگی یک نمایشگر، به معنای بازه رنگ های قابل نمایش توسط آن است، و تلویزیون E6 ال جی از گاموت رنگی عریض پشتیبانی می کند. همان طور که انتظار می رود این محصول با پوشش 95 درصدی استاندارد DCI P3 یکی از بهترین دستگاه های بازار به شمار می رود.

lg-oled55e6-04-color-gamut

کیفیت سه بعدی

فناوری 3D در سال های نه چندان دور یکی از گزینه های تعیین کننده در انتخاب خریداران به شمار می رفت، اما با توجه به کاربردهای محدود و تجربه نه چندان مطلوب، اکنون مثل گذشته در اولویت قرار نمی گیرد.

تلویزیون E6 ال جی برخلاف مدل B6 به این تکنولوژی مجهز است، و پنل با کیفیت آن باعث می شود شفافیت و عمق تصاویر سه بعدی کاملاً قابل قبول باشد. دو عدد عینک پَسیو نیز مخصوص تماشای این نوع محتوا همراه دستگاه ارائه می گردد.

lg-oled55e6-17

قابلیت تبدیل تصاویر دوبعدی به سه بعدی در این تلویزیون نسبت به قبل بهبود یافته، اما تقریباً در تمام صحنه ها، به خصوص سکانس های سریع و اکشن، شاهد عمق دادن اشتباه به برخی از عناصر موجود در صفحه هستیم که پس از مدتی، لذت را از بیننده گرفته و سرگیجه را به او هدیه می دهد.

کیفیت صدا

مشاهده نام کمپانی معتبر «هارمان کاردن» به عنوان طراح سیستم صوتی تلویزیون E6 ال جی، به راحتی می تواند خیال خریداران را از کیفیت شنیداری محصول راحت سازد. سیستم صوتی این دستگاه به صورت 2.2 کاناله با توان کلی 40 وات است، که 20 وات آن به ساب ووفر مربوط می شود.

lg-harmankadon

کیفیت و قدرت صدای E6 واقعاً راضی کننده است و از نظر بازه فرکانسی، یکی از بهترین نمونه ها به شمار می رود. نتایج تست فنی پاسخگویی فرکانس این تلویزیون در زیر نیز مؤید همین مطلب است. البته زمانی که حجم صدا را تا حد زیادی بالا ببرید، شفافیت و وضوح تا حد زیادی کاهش می یابد.

lg-oled55e6-05-audio-freq

ال جی انتخاب های متعدد صوتی را به صورت از پیش تعریف شده در اختیار کاربر قرار داده (Standard - Clear Voice - Music - Cinema - Sport - Game)، ضمن اینکه قابلیت تنظیم دستی تمام ویژگی های صوتی نیز وجود دارد.

lg-oled55e6-19

وجود خروجی هدفون، توانایی سینک صوتی با سیستم های خانگی از طریق بلوتوث، و تعبیه خروجی صدای اپتیکال، از دیگر قابلیت های تلویزیون E6 به شمار می رود.

جمع بندی

طی سال های گذشته تولیدکنندگان تلویزیون های LED LCD همواره با ارتقاء مداوم، سعی در رقابت با محصولات گران قیمت OLED داشتند، اما ال جی در سال 2016 با کاهش قیمت و برطرف ساختن برخی نقاط ضعف، نشان داد این رقابت دیگر عادلانه نیست.

lg-oled55e6-20

بهبود یکنواختی گرادیان های رنگی و خاکستری، دقت فوق العاده رنگ ها پس از کالیبره کردن، پوشش گسترده گاموت رنگی، پشتیبانی از استانداردهای برتر HDR، نمایش رنگ مشکی خالص، و زاویه دید تقریباً کامل، همگی کفه ترازو را بیش از حد به سمت ال جی و محصولات OLED سنگین کرده است.

اگرچه زیبایی، امری نسبیست و به سلیقه شخصی بر می گردد، اما به سختی می توان از طراحی و ظاهر E6 ال جی خرده گرفت. حتی اگر تلویزیون مورد بحث را به صورت خاموش در گوشه منزلتان قرار دهید، باز هم می توانید از حضور این قطعه دکوری چند میلیون تومانی راضی باشید.

lg-oled55e6-21

البته برخی افراد ذاتاً مینیمال گرا هستند و ظاهری یکدست با حداقل عناصر بصری را می پسندند. اگر شما هم عضو این گروه هستید، شاید در ابتدا کمی سخت با خرید این تلویزیون کنار بیایید.

با این حال، تمام موارد فوق بدین معنا نیست که با محصولی بی نقص روبرو هستیم و بهتر است به معدود نقاط ضعف آن نیز اشاره کنیم. اول از همه باید به روشنایی نمایشگر بپردازیم. سامسونگ در سال جاری محصولاتی از سری SUHD عرضه کرده که بیشینه روشنایی آنها تقریباً سه برابر بیشتر از OLEDهای ال جی است.

lg-oled55e6-24

بنابراین اگرچه فناوری OLED روز به روز متکامل تر می شود، اما فعلاً از نظر روشنایی، به خصوص با فعال کردن حالت HDR، در مقابل LED LCD ها حرف چندانی برای گفتن ندارد، و انتخاب خوبی برای محیط های فوق العاده پر نور محسوب نمی گردد.

از دیگر مسائل تلویزیون های OLED باید به تأخیر ورودی HDMI اشاره کرد، مسئله ای که حین اتصال کامپیوتر شخصی یا کنسول بازی، اهمیت بسزایی می یابد. این تأخیر در E6 اگرچه در بازه مطلوب قرار دارد، اما دو برابر بیشتر از نمونه های SUHD سامسونگ است، و نشان می دهد ال جی هنوز جای زیادی برای پیشرفت دارد.

lg-oled55e6-25

و اما مهم ترین مسئله که می تواند انتخاب E6 را تحت تأثیر قرار دهد، قیمت آن است. مدل 55 اینچی این تلویزیون با قیمت 2500 دلار (10 میلیون تومان) به فروش می رسد، که از سطح خرید بسیاری از کاربران فراتر است، و مدل 65 اینچی E6 نیز قیمت 4000 دلاری (16 میلیون تومانی) دارد.

بنابراین اگر عزم خود را برای خرید تلویزیون OLED جزم کرده اید، اما پولتان به E6 نمی رسد، شاید بهتر باشد نگاهی به سری B6 هم بیندازید. تمام آنچه در این بررسی گفته شد، برای مدل B6 نیز صدق می کند، جز اینکه تکنولوژی سه بعدی و ساند بار هارمان کاردن در آن به کار نرفته.

lg-oled55e6-26

به همین دلیل شاید برای بسیاری از افراد، اختلاف قیمت 500 دلاری (2 میلیون تومانی) بین مدل های E6 و B6 در سایز 55 اینچ (و اختلاف 1000 دلاری در مدل های 65 اینچ) به عامل تعیین کننده ای در انتخاب مدل ساده تر بدل گردد.

اما اگر صرفاً می خواهید تلویزیونی 4K و HDR با کیفیت عالی بخرید، به محصولات هموطن ال جی، یعنی سامسونگ نیز توجه داشته باشید. سری SUHD سامسونگ که پیش از این مدل KS8500 آن را نیز مورد بررسی قرار دادیم (بررسی دیجیاتو) کیفیت تصویر کم نظیری را با استفاده از پنل LED LCD و تکنولوژی نقاط کوانتومی ارائه می کنند.

samsung-ks8500-00
تلویزیون KS8500 سامسونگ با تکنولوژی نقاط کوانتومی

نکته مهم تر این است که سامسونگ قیمت این سری محصولاتش را کاهش داده و مدل 55 اینچی KS8000 را به قیمت 1200 دلار به فروش می رساند، ضمن اینکه مدل پیشرفته تر KS9000 که از بک لایت کامل برخوردار بوده و کیفیتی به مراتب بهتر از سری 8 دارد نیز به قیمت 1700 دلار عرضه می شود.

lg-oled55e6-27

بنابراین در نهایت می توان گفت اگر پول تهیه E6 را دارید، در خرید آن شک نکنید (البته اگر کلاً بحث قیمت برایتان بی معنیست، می توانید سری سیگنچر G6 با قیمت چند ده میلیون تومانی را نیز از نظر بگذرانید). اما با توجه به اختلاف قیمت مناسب و تفاوت های جزئی، سری B6 نیز به انتخاب ارزشمندی تبدیل می گردد.

نکات مثبت
  • طراحی باریک و زیبا
  • کیفیت تصویر فوق العاده
  • زاویه دید کامل
  • پشتیبانی از انواع استانداردهای HDR
  • درگاه های ارتباطی متنوع
  • پشتیبانی از فناوری سه بعدی
  • سیستم صوتی هارمان کاردن
نکات منفی
  • قیمت بالاتر در مقایسه با سری B6
  • روشنایی کمتر در مقایسه با دیگر تلویزیون های HDR
  • حذف جزئیات تصویر در بخش های پرنور در حالت HDR
دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (16 مورد)
  • M. Saebi
    M. Saebi | ۸ اسفند ۱۳۹۵

    سلام
    ببخشید شما تلوزیون رو از گلدیران خریدید؟آیا گلدیران دو کنترل را میدهد یا slim را ندارد؟؟؟؟

  • st
    st | ۵ بهمن ۱۳۹۵

    ما یه سام چهل داریم باش ایکس باکس وان بازی میکنیم راضیم .وااااالا

  • Koosha.R
    Koosha.R | ۶ دی ۱۳۹۵

    من دنبال UltraFine 5K هستم... ولی با این وضع دلار :(

  • Koosha.R
    Koosha.R | ۶ دی ۱۳۹۵

    ال جی کیفیت رو داره بالا میبره واقعا... امیدوارم موانیتور UltraFine 5K هم به زودی بیاد ایران.

  • hector_k2
    hector_k2 | ۶ دی ۱۳۹۵

    من چند وقت پیش Samsung 55KS8500 رو خریدم با قیمت 5.600 بدون گارانتی و البته قبل از اینکه دلار اینجوری بره بالا !! واقعا ارزش خرید بالایی داره همه چیش عالیه به جز صداش که حتما یه ساند بار میخواد ! در مورد اون پاره اجر باید بگم ، به نظر من چیز خوبیه درسته یه کم زمخته ولی کار راه اندازه !! تلویزیون قبلی انقدر که بهش فلش و هارد زده بودم پورت USB مشکل پیدا کرد من مجبور شدم به خاطر یه پورت تلویزیون به اون گندگی رو وردارم ببرم بدم درستش کنن اصلا اقلانی نبود !! یه نکته مثبتی هم که داره هارد ها معمولا کابشون کوچیکه وقتی وصل میکنی به تلویزیون رو هوا میمونه !! این مشکل رو هم برطرف شده اوکیه !!

    • Koosha.R
      Koosha.R | ۶ دی ۱۳۹۵

      من دنبال UltraFine 5K هستم... ولی با این وضع دلار :(

نمایش سایر نظرات و دیدگاه‌ها
مطالب پیشنهادی