ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

با اپلیکیشن فیسبوک برای دوستان نزدیک خود دست تکان دهید

پیشتر در سال 2014، فیسبوک قابلیتی به نام «دوستان نزدیک» (Nearby Friends) را به اپلیکیشن اصلی خود افزود. همانطور که از نامش بر می آید، این ویژگی به کاربران اجازه می دهد تا موقعیت مکانی ...

حمید مقدسی
نوشته شده توسط حمید مقدسی | ۵ دی ۱۳۹۵ | ۱۰:۳۰

پیشتر در سال 2014، فیسبوک قابلیتی به نام «دوستان نزدیک» (Nearby Friends) را به اپلیکیشن اصلی خود افزود. همانطور که از نامش بر می آید، این ویژگی به کاربران اجازه می دهد تا موقعیت مکانی دقیق خود را با دوستان به اشتراک گذاشته و آنها را روی نقشه دیجیتال بیابند.

حالا پس از دو سال، در شرایطی که نگرانی نسبت به حریم شخصی آنلاین به اوج خود رسیده، شبکه اجتماعی مذکور تصمیم گرفته سیاست فوق را تغییر دهد و دقت تعیین موقعیت مکانی را تا جای ممکن پایین آورد. در واقع آپدیت اخیر این اپلیکیشن، امکان مشخص کردن موقعیت دقیق را به کاربر نمی دهد.

بنابراین با فعال کردن Nearby Friends صرفاً فهرستی از دوستان شما به نمایش در می آید که بر اساس فاصله تقریبی (و نه دقیق) از شما مرتب شده اند. بنابراین اگر به اشتباه فراموش کردید این قابلیت را غیرفعال سازید، باز هم حریم شخصی تان چندان در خطر نیست.

facebook-nearby-friends-wave

علاوه بر این در آپدیت اخیر اپلیکیشن فیسبوک، تَب Wave به بخش «دوستان نزدیک» اضافه شده که عملکردی شبیه Poke دارد. زمانی که آیکن Wave کنار نام دوستانتان را لمس کنید، به نوعی برای او دست تکان می دهید و طرف مقابل نیز از این عمل شما آگاه می گردد.

البته اگر به اشتباه برای کسی دست تکان دهید، می توانید سریعاً آن را غیرفعال سازید. همچنین کاربر با مشاهده انیمیشن Wave و لمس کردن آن، به راحتی می تواند با فرد مقابل ارتباط برقرار سازد.

برای استفاده از قابلیت «دوستان نزدیک» کافیست سه خط افقی گوشه سمت راست اَپ را لمس کرده، و وارد منوی Nearby Friends شوید. در اینجا از شما خواسته می شود که ویژگی مذکور را فعال کرده و موقعیت مکانی خود را با دوستانی که در این برنامه شرکت دارند، به اشتراک بگذارید.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی