ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

دعوای حقوقی دو تولیدکننده مطرح پایشگرهای تناسب اندام پایان یافت

کمپانی Fitbit اعلام کرده یکی از شکایات خود مبنی بر نقض پتنت هایش توسط Jawbone را پس گرفته است. Fitbit دلیل انصراف خود از این شکایت را مشکلات مالی اعلام کرده که گریبان گیر شرکت Jawbone ...

حسام الدین جعفری
نوشته شده توسط حسام الدین جعفری | ۵ دی ۱۳۹۵ | ۱۴:۰۰

کمپانی Fitbit اعلام کرده یکی از شکایات خود مبنی بر نقض پتنت هایش توسط Jawbone را پس گرفته است. Fitbit دلیل انصراف خود از این شکایت را مشکلات مالی اعلام کرده که گریبان گیر شرکت Jawbone شده است.

گفتنی است فروش محصولات کمپانی Jawbone در سه ماهه سوم سال 2016 آنقدر کم بوده که در گزارش های مؤسسه تحقیقاتی IDC نامی از آن به چشم نمی خورد، در حالی Fitbit توانسته است تقریباً یک چهارم فروش کلی بازار پوشیدنی های هوشمند  را به خود اختصاص دهد.

کمپانی Jawbone در اظهار نظری راجع به اقدام صورت گرفته توسط شرکت رقیب اعلام کرد:

Fitbit از شکایت خود در رابطه با نقض پتنت هایش که در ماه مارس به کمیسیون تجارت بین الملل امریکا ارجاع داده شده بود، صرف نظر کرده است. با لغو این شکایت، شرکت Fitbit دیگر به دنبال جلوگیری از واردات محصولات Jawbone و همچنین دستگاه های در حال توسعه ما، نخواهد بود.

از طرف دیگر، Jawbone در سال 2015 سه طرح دعوی را در طول دو ماه علیه Fitbit تسلیم مراجع حقوقی آمریکا کرد. در این شکایات ادعا شده است که کمپانی Fitbit به صورت استراتژیکی تعدادی از کارکنان Jawbone را وسوسه کرده تا اطلاعاتی پیرامون مدارک محرمانه و بسیار مهم تجارتی آن را در اختیارش قرار دهند. اطلاعات مذکور شامل خط تولید محصولات آینده، زنجیره تأمین منابع شرکت و گزارشات مالی آن است.

بر اساس گزارشات، شرکت Fitbit هنوز دو شکایت دیگر در رابطه با نقض پتنت هایش از سوی Jawbone در شهرهای سان فرانسیسکو و ویلمینگتون دارد.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی