ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

اکسپریا XZ و کسب امتیاز پایین تر از پرچمدار پیشین سونی در بنچمارکهای DxOMark

بسیاری از تولید کنندگان از جمله اپل، ال جی و هوآوی برای بهبود تجربه کاربری دوربین موبایل های خود به استفاده از دوربین های دوگانه روی آورده اند، اما سونی اعتقاد دارد یک دوربین هم ...

سینا گلستانه
نوشته شده توسط سینا گلستانه | ۶ دی ۱۳۹۵ | ۱۶:۱۵

بسیاری از تولید کنندگان از جمله اپل، ال جی و هوآوی برای بهبود تجربه کاربری دوربین موبایل های خود به استفاده از دوربین های دوگانه روی آورده اند، اما سونی اعتقاد دارد یک دوربین هم برای رسیدن به کیفیت مناسب کفایت می کند و این موضوع را در Xperia XZ (بررسی دیجیاتو) به نمایش گذاشته است.

این تلفن هوشمند در بنچمارک های سایت DxOMark امتیاز 87 را کسب کرده که از رقبایی مثل میت 9 هوآوی و ال جی V20 (بررسی دیجیاتو) با دوربین دوگانه، بالاتر است.

این البته به معنای بهترین بودن دوربین اکسپریا XZ نیست و محصولات دیگری از جمله پیکسل گوگل (بررسی دیجیاتو) و گلکسی اس 7 اج (بررسی دیجیاتو) در لیست به چشم می خورند که امتیاز بالاتری دارند.

این تلفن هوشمند حتی از نسل قدیمی تر خود یعنی Xperia X Performance هم امتیاز پایین تری دریافت کرده که جای تعجب دارد، اما با این حال یکی از گزینه های مناسب بازار از نظر کیفیت عکس برداری به حساب می آید.

دوربین پرچمدار جدید سونی برای رسیدن به کیفیت بالا، به فناوری های پیشرفته و چشمگیر مجهز است، از جمله فوکوس خودکار مبتنی بر تشخیص فاز، کنتراست و البته فوکوس خودکار لیزری.

علاوه بر این نباید فراموش کرد که شرکت ژاپنی یکی از موفق ترین تولید کنندگان سنسور برای دوربین تلفن های هوشمند به حساب می آید و بر همین اساس دور از انتظار نیست که سنسور 23 مگاپیکسلی Exmor RS مورد استفاده در اکسپریا XZ هم کیفیت بسیار مناسبی داشته باشد.

اما نکته ی جالب اینکه دوربین سونی حتی هنگام فیملبرداری هم عملکرد بسیاری از خود نشان می دهد، یعنی همان بخشی که تلفن های هوشمند معمولاً در انجامش ضعف دارند.

از نقاط ضعف دوربین که در بررسی های DxOMark آمده هم می توانیم به وجود هاله های نوری اضافه در برخی از عکس ها و تار شدن سوژه هنگام ثبت ویدیو اشاره کنیم.

در نهایت گفتنی است که هرچند پرچمدار جدید سونی یکی از بهترین های بازار برای ثبت عکس به حساب می آید، اما بسیاری اعتقاد دارند تلفن هوشمندی با 3 گیگابایت حافظه رم و رزولوشن 1080p نباید با این قیمت به فروش برسد و از این نظر نسبت به رقبا صرفه ی خرید ندارد.

 

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (9 مورد)
  • Mojtabanazari
    Mojtabanazari | ۷ دی ۱۳۹۵

    آقای گلستانه لطفا مطلبی هم در مورد اینکه پرفروشترین پرچمدار آندرویدی ۶ ماه دوم سال شد بنویسید

  • Koosha.R
    Koosha.R | ۶ دی ۱۳۹۵

    بخش کنترل کیفیت شرکت سونی در دنیا بینظیره... امیدوارم این غول دوستداشتنی به دوران اوجش برگرده.

  • | ۶ دی ۱۳۹۵

    سینا گلستانه به خدا قسم اون دنیا ازت نمیگذرم..... چرا داری به سونی ظلم میکنی مگه تو مسلمون نیستی؟؟؟

  • YAS...
    YAS... | ۶ دی ۱۳۹۵

    ۸۷ امتیاز کمی نیست ولی برای سونی کمه

نمایش سایر نظرات و دیدگاه‌ها
مطالب پیشنهادی