ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

نرم افزار و اپلیکیشن

بررسی اپلیکیشن میموجی؛ سازنده استیکرهای اختصاصی از چهره شما

نمی دانیم در مکالمات تلگرامی تان چقدر از استیکرها استفاده می کنید، اما می دانیم که هر استیکر تاریخ انقضایی دارد. بر خلاف اموجی ها که شاید هر روز از آن ها استفاده می کنیم ...

امین بیگ‌زاده
نوشته شده توسط امین بیگ‌زاده | ۶ دی ۱۳۹۵ | ۱۹:۰۰

نمی دانیم در مکالمات تلگرامی تان چقدر از استیکرها استفاده می کنید، اما می دانیم که هر استیکر تاریخ انقضایی دارد. بر خلاف اموجی ها که شاید هر روز از آن ها استفاده می کنیم استیکرها هر چقدر هم که جذاب باشند بالاخره یک روز از مُد می افتند و فراموش می شوند.

البته این «از مُد افتادن» از نظر ما ابدا نکته منفی و بدی نیست، اتفاقا بالعکس نقطه قوت استیکرسازی است چرا که سبب شده تا طراحان برای ساخت استیکرهای جدید و متناسب با اتفاقات روز همیشه دست به قلم باشند.

در راستای همین هدف، یعنی ساخت استیکر در پاسخ به مناسبت ها و سوژه های داغ روز، به تازگی تیم فیبز اپلیکیشنی تحت عنوان «میموجی» را روانه اپ استورها کرده؛ محصولی که با آن می توانید شخصا پا به دنیای استیکرها گذاشته و سرتان را روی بدن کاراکترهایی بنشانید که کارتونیست محبوب کشورمان بزرگمهر حسین پور طراحی کرده است.

این اولین تجربه حسین پور برای همکاری با اپلیکیشن ها نیست. اگر به خاطر داشته باشید طراحی بعضی از استیکرهای اپلیکیشن بیسفون را هم آقای حسین پور انجام داده بود که متأسفانه به دلیل عملکرد ضعیف این پیام رسان خیلی دیده نشد.

اما پس از تجربه نه چندان خوب بیسفون، حسین پور حالا و با پشتیبانی تیم فیبز تصمیم گرفته تا یک بار دیگر بخت خود را برای مطرح شدن استیکرهایش در دنیای مجازی بیازماید. اما آیا این تلاش مجدد موفقیت آمیز خواهد بود؟ در ادامه بررسی می کنیم.

123-w600

میموجی اپلیکیشن بسیار ساده ای است و برای انجام یک وظیفه مشخص طراحی شده: عکس تان را به آن بدهید تا از شما یک پکیج استیکر کارتونی و قابل اشتراک گذاری در تلگرام بسازد. خوشبختانه انجام این کار وقت زیادی از شما نمی گیرد.

کافیست در همان لحظه عکسی از خودتان بگیرید یا از گالری یکی را در میموجی بارگذاری کنید. پس از آن می بایست خط برشی متناسب فیزیک صورت تان انتخاب کنید تا چهره شما به طور کامل در آن قرار بگیرد. بعد از این کار میموجی چهره تان را به طور خودکار روی بدن کاراکترهای از پیش طراحی شده اش می اندازد.

مثل تمام کارهای حسین پور استیکرها فوق العاده جذاب و بامزه اند و فضا و دیالوگ هایی که برایشان انتخاب شده باعث شده تا بتوانند در خیلی از موقعیت ها کاربرد داشته باشند. هر کدام از این پکیج ها قیمتی دارند که در حال حاضر همگی را با هزینه ای کمتر از هزار تومان می توانید تهیه کنید.

اما نکته ای که ممکن است از همان ابتدا دلسردتان کند، تعداد محدود آنهاست. در حال حاضر فقط هفت پکیج استیکر را در اپلیکیشن می بینید که به جز یک مورد برای بابانوئل شدن و تبریک کریسمس (که دیگر کاربردش را از دست داده یا اصلا از همان اول کاربردی نداشته!) هیچ کدام رایگان نیستند.

نمی گوییم که حسین پور و تیم فیبز نباید از قبل استیکرها کسب درآمد کنند، اما بهتر بود که در ابتدای کار و برای جذب مخاطب تعداد بیشتری پکیج رایگان در اختیار کاربر قرار می گرفت.

444-w600

نکته دیگر این که استیکرهای فعلی علیرغم این که جذاب و بامزه هستند، به خاطر تعداد کم شان تنوع موضوعی بالایی ندارند. مثلا از خنده روده بر شدن، تعجب کردن یا پوکر فیس استیکرهایی هستند که کاربرد زیادی در چت های تلگرامی دارند و خبری از آن ها در استیکرهای میموجی نیست.

مطمئنا اگر حسین پور و تیم فیبز اموجی های پر استفاده تلگرام را مبنای ساخت استیکر قرار بدهند شاهد پکیج های کاربردی تر و پر استفاده تری در آینده خواهیم بود. ضمنا امکان ساخت استیکر از چهره دو نفر هم می تواند قابلیت جذابی برای نسخه های آتی میموجی باشد. در هر صورت اگر با میموجی استیکری ساختید، به راحتی قادر به اشتراک گذاری آن در تلگرام خواهید بود.

میموجی برای ساخت پکیج استیکر نیاز دارد که به حساب کاربری تلگرام شما وارد شود. اینجا سوالی پیش می آید: آیا می توان با خیال راحت برای میموجی دسترسی های لازم را صادر کرد؟ بله. تیم فیبز جهت ساخت پکیج استیکر از نرم افزار متن باز تلگرام به نام وبوگرام و ربات رسمی Stickers@ این پیام رسان کمک می گیرد.

به لطف تعامل با ربات استیکرز امکان ویرایش پکیج را هم دارید. مثلا می توانید فقط یکی از استیکرها را به عنوان یک پکیج جدا در نظر بگیرید یا همان را وارد یک پکیج قدیمی بکنید.

تیم فیبز تأکید کرده که بخش استیکرساز بر روی گجت شما به صورت محلی (local) اجرا شده و هیچگونه دسترسی‌ خارجی‌ ای به آن وجود ندارد. ضمنا اپلیکیشن به طور رسمی در اپ استور اپل که مطمئنا با قوانین سخت گیرانه اش آشنا هستید منتشر شده که می تواند اعتماد به عملکرد آن را آسان تر کند.

میموجی، این اپلیکیشن استیکرساز را می توانید به رایگان از اپ استور و کافه بازار دانلود کنید. نظر شما چیست؟ آیا ایده استیکر شدن خودتان را می پسندید؟ با ما در میان بگذارید.

میموجی ـ استیکر با کله‌ی خودت

میموجی ـ استیکر با کله‌ی خودت

سازنده: فیبز قیمت: رایگان (با پرداخت درون برنامه ای) دسته بندی:
سیستم عامل: iOS و اندروید حجم: 6.5 / 6.3 مگابایت زبان:
دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (4 مورد)
  • Ali Mbi
    Ali Mbi | ۷ دی ۱۳۹۵

    استیکر هاش زیاد جالب نیست...
    برای ساخت پک استیکر توی تلگرام هم لازم نبود حتما به اکانت تلگرام همه وصل شه، یدونه اکانت میزاشتن که پک ها داخل اون ساخته شه بعد لینکشو میدادن به کاربر

    • aminabedi
      aminabedi | ۸ اسفند ۱۳۹۵

      سلام دوست عزیز، ضمن دعوت شما به ملاحظه‌ی مجدد به برنامه و مشاهده بسته‌های جدید، همین راه‌حلی که دادید پیش از این هم پیاده سازی شده بود، اما مساله اینجاست که برای این تعداد بالای درخواست یک حساب کاربری تلگرام کافی نیست که هیچ، در نسخه بتا تست ما با ۱۰ اکانت نیز پاسخگو نبود، بنابراین میموجی‌ای که الآن پکیج‌های شما رو میسازه(و دیگه نیازی به لاگین روی حساب خودتون نداره) روی بیش از ۱۰۰ حساب کاربری تلگرام در حال خدمت‌رسانیست. با تشکر از نظر شما. گروه فیبز

  • HITAK1
    HITAK1 | ۷ دی ۱۳۹۵

    از لحاظ امنیتی مشکوک میزنه!

  • بیژن
    بیژن | ۶ دی ۱۳۹۵

    برای ارسال استیکر چه نیازی به ورود به تلگرام ما هست آخه. مشکوک میزنه

مطالب پیشنهادی