ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تقسیم شرکت سامسونگ الکترونیکس
تکنولوژی

سود عملیاتی سامسونگ در سه ماهه چهارم، فراتر از انتظار پیش بینی می شود

تحلیلگران برجسته بازار تکنولوژی پیش بینی می کنند سامسونگ الکترونیکس در سه ماهه چهارم سال مالی جاری بیش از 9 تریلیون وون (7.2 میلیارد دلار) سود خواهد کرد، که نشان می دهد شرکت کره ای ...

حمید مقدسی
نوشته شده توسط حمید مقدسی | ۷ دی ۱۳۹۵ | ۰۹:۳۰

تحلیلگران برجسته بازار تکنولوژی پیش بینی می کنند سامسونگ الکترونیکس در سه ماهه چهارم سال مالی جاری بیش از 9 تریلیون وون (7.2 میلیارد دلار) سود خواهد کرد، که نشان می دهد شرکت کره ای توانسته بر تبعات ناشی از بحران گلکسی نوت 7 فائق آید.

به گزارش Korea Times ناظران بازار فناوری می گویند عملکرد فوق العاده بخش نیمه هادی سامسونگ به عنوان بزرگ ترین تولید کننده چیپ های حافظه در سطح جهان، نقش بسزایی در این سودآوری داشته است.

مؤسسه IBK Securities برآورد خود از سود عملیاتی سه ماهه چهارم کمپانی مذکور را برابر با 8.7 تریلیون وون (6.96 میلیارد دلار) اعلام کرده که تقریباً نیمی از آن به بخش نیمه هادی و قیمت مناسب چیپ های حافظه در سطح جهان بر می گردد.

همچنین مؤسسه HMC Investment Securities نیز برآورد قبلی خود را تا 10 درصد افزایش داده و رقم مشابه 8.7 تریلیون وون را اعلام کرده، که در واقع بیشترین سود عملیاتی شرکت کره ای در بازه ای سه ماهه طی سه سال گذشته به شمار می رود.

دیگر شرکت های معتبر تحلیل بازار از جمله Kium Securities و Hyundai Securities نیز پیش بینی کرده اند سود عملیاتی سامسونگ به 6.8 میلیارد دلار می رسد، که پیشرفت قابل توجهی نسبت به سود 4 میلیارد دلاری سه ماهه قبل محسوب می گردد.

گفتنیست پیش تر، با آغاز فراخوان گلکسی نوت 7 و سپس بروز مشکلات سیاسی، بسیاری از تحلیلگران پیش بینی می کردند شرکت کره ای به این زودی ها نتواند به شرایط عادی باز گردد، اما می بینیم سامسونگ ثبات عملکرد خود را حفظ نموده و به راحتی از سد مشکلات عبور کرده.

لازم به ذکر است ارزش سهام این شرکت از 1219 دلار در ابتدای فراخوان نوت 7، اکنون به 1496 دلار رسیده که افزایش 23 درصدی را نشان می دهد. با توجه به روند کنونی و انتظارات بالا از فروش گلکسی S8، تحلیلگران پیش بینی می کنند سامسونگ در سال 2017 به رکورد سود عملیاتی سالیانه بالغ بر 40 تریلیون وون (32 میلیارد دلار) دست خواهد یافت.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (1 مورد)
  • CATer
    CATer | ۷ دی ۱۳۹۵

    والا انقدر که رسانه ها از مشکلات نت7 گفتن منِ طرفدارِ سامسونگ حالم بهم میخوره
    توی هر خبری که از سامسونگ باشه یه یادآوری از نت7 موجوده
    انقدر که سایتا براش نالیدن، نذر و نیاز کردم سامسونگ ضرر نکنه! که بحمدالله ضرر فقط به ماها خورد و سامسونگ ازش رد شد...!!!

مطالب پیشنهادی