ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

لینکدین
کسب و کار

چگونه نظر مدیران را به پروفایل خود در لینکدین جلب کنیم؟

لینکدین یک سرویس اجتماعی تجاری است که ماهانه 178.4 بازدید کننده از سرتاسر جهان دارد. این وبسایت در معرفی متقاضیان کار به مدیران و انتشار آگهی های جذب نیرو عملکرد موثری دارد. از این رو، شیوه ...

لیلا حیدری
نوشته شده توسط لیلا حیدری | ۹ دی ۱۳۹۵ | ۱۴:۰۰

لینکدین یک سرویس اجتماعی تجاری است که ماهانه 178.4 بازدید کننده از سرتاسر جهان دارد. این وبسایت در معرفی متقاضیان کار به مدیران و انتشار آگهی های جذب نیرو عملکرد موثری دارد.

از این رو، شیوه ی تکمیل پروفایل و نوشتن رزومه ی کاری در لینکدین از اهمیت بالایی برخوردار است چرا که رزومه ی شما می تواند در معرض دید جهان گذاشته شود. با در نظر داشتن همین اهمیت در ادامه شیوه ی نوشتن پروفایل لینکدین را از زبان Jeremy Schiteling، کارمند سابق این وبسایت می خوانیم که هزاران رزومه را مطالعه کرده تا بتواند متقاضیانی را برای کار خودش استخدام کند:

قدم 1: دیده شوید

به خاطر بسپارید مدیرانی که از لینکدین برای استخدام افراد استفاده می کنند، همه چیز را راجع به شما نمی دانند. صرف این که یک رزومه در لینکدین داشته باشید، برای دیده شدن کافی نیست.

برای دیده شدن، باید مانند یک مدیر فکر کنید. مدیران آن قدر وقت ندارند که از ترفندهای جست و جو برای یافتن متقاضیان مورد نظرشان استفاده کنند. اگر به دنبال کسی برای سمت X باشند، همان کلمه ی X را در نوار جست و جو وارد می کنند. برای مثال اگر مدیری به یک بازار یاب نیاز داشته باشد، تنها کلمه ی «بازاریاب» را جست و جو می کند.

چگونه مطمئن شوید که در این جست و جو ها دیده می شوید؟ ساده است. آن عبارت باید در هرجایی که الگوریتم جست و جوی لینکدین می گردد، باشد. علاوه بر بخش سوابق (Experience) و مهارت ها (Skills)، در نظر داشته باشید که در بخش موضوع (Headline) و خلاصه (Summary) هم این عبارت را وارد نمایید.

تا می توانید تعداد دوستانتان را در سایت افزایش دهید زیرا الگوریتم جست و جوی لینکدین، بیشتر افرادی را پیشنهاد می دهند که به فهرست دوستان مدیران نزدیک تر هستند. برای بیش تر کردن این تعداد، لیست مخاطبین تان و هرکسی که در زمینه ی شغلی مورد علاقه ی شما کار می کند را به پروفایل لینکدین تان اضافه کنید.

البته در نظر داشته باشید پذیرفتن درخواست هر غریبه ای، هر قدر هم که شما بخواهید لیست مخاطبین زیادی داشته باشید، درست نیست. چرا که هر کسی را که در لینکدین بپذیرید می تواند به همه ی اطلاعات تان دست یابد.

قدم 2: تاثیر خوبی در برداشت اول بگذارید

correcting-bad-first-impression

بر فرض که در لیست جست و جوی مدیران قرار گرفتید. مسئله ی بعدی این است که چکار کنید تا آن ها بر رزومه ی شما کلیک کنند؟ زیرا فقط یک کلمه ی «مدیر تولید» می تواند 2 میلیون رزومه را نشان دهد.

با توجه به این تعداد و وقت کمی که مدیران دارند، ممکن است فقط یک نگاه گذری به رزومه ی شما بشود. پس باید رزومه تان را به شکلی تنظیم کنید که در همان نگاه اول، جست و جو گر را به تعجب وا دارد.

می توانید این کار را از دو راه زیر انجام دهید:

عکس پروفایل جذاب

مردم ترجیح می دهند که افراد خوشحالی در پیرامون شان داشته باشند. پس ژست عکس تان باید مانند زمانی باشد که بهترین دوست تان از در وارد می شود. این لحظه را تصور کنید و عکس بگیرید. درست است که عواملی مانند نحوه ی لباس و زمینه ی عکس تان، تاثیر گذار است اما بیشتر از آن، تاثیری است که حالت صورت شما بر شخصی که عکس تان را می بیند می گذارد.

عنوان (headline) چشم گیری داشته باشید

درست است که عنوان «اولین مدیر تولید گوگل» اثر خیلی زیادی در انتخاب شما می گذارد اما اکثر متقاضیان چنین سابقه ی کاری ندارند. پس بهترین کار این است که فکر کنید یک مدیر برای جذب نیرو به چه چیزی اهمیت می دهد. برای مثال اگر می خواهید در قسمت تولید یک استارتاپ مشغول شوید؛ این گونه بنویسید: «مدیر تولید برای استارتاپ تازه کار: من به شرکت های کوچک کمک می کنم که بزرگ شوند!» با این جمله هم توانایی خود و هم هدف تان را به جست و جو گر می فهمانید.

قدم 3: دعوت شوید

job_interview

تا به حال، توانسته اید توجه مدیر را جلب کنید. حالا او به پروفایل شما می رود تا نگاهی به سوابق تان بیاندازد. چه چیزهایی در این مرحله اهمیت دارد و چه چیزهایی اهمیت ندارد؟

باز به یاد بیاورید که یک مدیر آن قدر وقت ندارد که در ابتدا تمام پروفایل شما را بخواند. شاید بعدا این کار را بکند. برای این کار تمام قسمت های زیر را باید به دقت پر کنید:

خلاصه (summary):

امکان نوشتن همه ی کلمات کلیدی در این قسمت وجود دارد. اما باید پاراگراف تان را با این جمله شروع کنید که جست و جو گر با خودش بگوید: این همان کسی است که دنبالش بودم. جمله از این قرار است: من مدیر تولید استارتاپی هستم که سابقه ی کمک به کارخانه هایی با بازدهی بالا را دارد.

سابقه (experience):

شاید هر کس همه ی سوابق شما را نخواند اما عناوین کار و اسامی کارخانه هایی که سابق در آن ها مشغول بوده اید را می خواند. اگر در کارخانه ای کار کرده اید که نام عجیب غریبی داشته یا محصولات معروفی نداشته، بهتر است آن را به شکل ساده تر و قابل فهم تری بنویسید: اولین مدیر تولید استارتاپی که 8 نوع محصول داشت.

توصیه نامه ها (recommendation):

به احتمال زیاد یک مدیر 2000 لغتی که مدیران سابق در وصف شما گفته اند را نخواهد خواند اما به تعداد توصیه نامه های تان دقت می کند. چرا که نشان می دهد در محل کار سابق تان اعتبار داشته اید و لازم نیست این موضوع را به او ثابت کنید.

اولین و دومین جمله ای که در توصیه نامه نوشته می شود خیلی مهم است و بهتر است از توصیه کننده درخواست کنید که چنین بنویسد: فلانی بهترین مدیر تولیدی است که در سال های گذشته استخدام کرده ام و بهتر از او برای شرکت من پیدا نمی شد.

این سه مرحله ی حیاتی برای جذب شما کافی است. با این سه قدم می توانید توجه مدیران را جلب کنید. یادتان باشد که لازم نیست صفحه ی ریچارد برانسون (موسس شرکت های زنجیره ای ویرجین) را فالو کرده باشید و یا 27 تاییدیه از تیم های کاری یا خانواده تان داشته باشید و اصلا لازم نیست که یک ریال به لینکدین پرداخت کنید. چرا که تنها 20% پروفایل شما می تواند 80% نظر مدیران را جلب کند. پس خودتان را جای مدیر بگذارید و نگران نباشید.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (1 مورد)
  • MojtabaHere
    MojtabaHere | ۹ دی ۱۳۹۵

    عالی بود

مطالب پیشنهادی