ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

خودرو

نقش غافلگیر کننده ترمز اضطراری اسکانیا در حمله تروریستی برلین

چندی پیش در حمله ای تروریستی در برلین، راننده مهاجم با استفاده از یک کشنده اسکانیا وارد بازار کریسمس شده و  عابرین را زیر گرفت که باعث جان باختن و زخمی شدن عده زیادی از ...

سعید علیپور
نوشته شده توسط سعید علیپور | ۱۰ دی ۱۳۹۵ | ۱۱:۰۰

چندی پیش در حمله ای تروریستی در برلین، راننده مهاجم با استفاده از یک کشنده اسکانیا وارد بازار کریسمس شده و  عابرین را زیر گرفت که باعث جان باختن و زخمی شدن عده زیادی از شهروندان آلمانی شد.

scania-truck-in-berlin-1

خودرویی که در این حمله مورد استفاده قرار گرفت، یک دستگاه کشنده مدل R450 بود. این مدل از چند سال پیش به سامانه ترمز اضطراری پیشرفته (Advanced Emergency Braking System) مجهز شده؛ سامانه ای که استفاده از آن در خودروهای تجاری اتحادیه اروپا از سال 2012 اجباری شده است.

scania-truck-in-berlin-7

به گزارش خبرگزاری دویچه وله، محققان دریافته اند که کشنده مورد نظر پس از طی مسافتی در حدود 250 فوت (76 متر) به واسطه وارد عمل شدن سیستم ترمز اضطراری پیشرفته، بصورت خودکار متوقف شده است.

البته این سیستم می توانست بسیار زودتر کشنده اسکانیا را متوقف کند، اما واکنش های راننده عملکرد آن را به تعویق انداخته و برداشت سیستم های الکترونیکی این بوده که کشنده تحت کنترل راننده بوده است.

scania-truck-in-berlin-2

سامانه ترمز اضطراری پیشرفته برای این منظور طراحی شده که اگر راننده هوشیاری خود را از دست داد و یا تمرکز کافی به مسیر پیش رو نداشت، از برخورد خودرو با وسیله نقلیه جلویی پیشگیری کند.

چنانچه اجزای سیستم وجود مانعی را در جلو تشخیص دهند، از طریق پخش اخطارهای صوتی و تصویری به راننده هشدارهایی خواهند داد.

aebs

در این شرایط اگر راننده واکنشی از خود نشان ندهد و سرعت خودرو بیش از 14 کیلومتر در ساعت باشد، سیستم با درگیر کردن ترمزها بصورت خودکار باعث توقف کامل آن خواهد شد.

daf-aebs-advanced-emergency-braking-system-620

با این حال در شرایط بحرانی اگر راننده از فرمان، پدال های ترمز یا گاز استفاده کند، سیستم ترمز اضطراری با محول کردن وظیفه کنترل خودرو به راننده هیچ واکنشی از خود نشان نمی دهد.

در حادثه برلین، راننده تروریست به احتمال بسیار در حین حمله از پدال گاز و فرمان بصورت مداوم استفاده نموده و همین مساله باعث عدم دخالت سیستم ترمز اضطراری شده است. اما این سیستم طوری طراحی شده که پس از برخورد با مانع نیز فعال می شود.

scania-truck-in-berlin-6

به عبارت دیگر سامانه ترمز اضطراری پیشرفته پس از وقوع تصادف نیز برخورد را تشخیص داده و چنانچه وسیله نقلیه سرعت زیادی داشته باشد، با درگیر کردن ترمزها آن را سرانجام متوقف خواهد کرد؛ اتفاقی که در حادثه برلین رخ داده و کشنده 450 اسب بخاری به واسطه این سیستم متوقف شده است.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (5 مورد)
  • محمد امین
    محمد امین | ۱۰ دی ۱۳۹۵

    چه توریسته احمقی

  • masiha Karen
    masiha Karen | ۱۰ دی ۱۳۹۵

    very good condition and in the UK. I have a look at our place for you to make money online with the latest version of the most important thing is that the information contained

  • majidarjomand
    majidarjomand | ۱۰ دی ۱۳۹۵

    ???

    عجب

  • سعید
    سعید | ۱۰ دی ۱۳۹۵

    آگه این سیستم نبود یعنی میزان خسارات خیلی بیشتر میشد

  • Devil may cry
    Devil may cry | ۱۰ دی ۱۳۹۵

    جالب بود

مطالب پیشنهادی