ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

والدینی آمریکایی از اپل به خاطر کشته شدن دختر 5 ساله خود شکایت کردند

روز 24 دسامبر سال 2014 میلادی بود که زندگی جیمز و بتانی ماودیسِت برای همیشه تغییر کرد؛ روزی که دختر 5 ساله آنها در یک تصادف وحشتناک رانندگی کشته شد. خانواده در اتومبیل خود نشسته ...

شایان ضیایی
نوشته شده توسط شایان ضیایی | ۱۰ دی ۱۳۹۵ | ۱۹:۰۰

روز 24 دسامبر سال 2014 میلادی بود که زندگی جیمز و بتانی ماودیسِت برای همیشه تغییر کرد؛ روزی که دختر 5 ساله آنها در یک تصادف وحشتناک رانندگی کشته شد. خانواده در اتومبیل خود نشسته بود و سرعت خودرو به خاطر نزدیک شدن به ترافیک کاهش یافت.

اما یک راننده 20 ساله، با سرعت 105 کیلومتر بر ساعت به اتومبیل خانواده ماودیست برخورد کرد؛ چرا که در حال چت ویدیویی از طریق فیس تایم روی آیفون 6 خود بود. هنگامی که پلیس به صحنه حادثه رسید، اپلیکیشن همچنان باز مانده و ویدیو چت به پایان نرسیده بود.

خانواده ماودیست اخیراً در پرونده ای، اپل را به عنوان یکی از متهمان این حادثه رانندگی شناخته و این کمپانی غول تکنولوژی به عدم قرار دادن قابلیتی برای قفل اپلیکیشن به هنگام رانندگی متهم شده است. ناگفته نماند که اپل پیش از این پتنتی برای چنین قابلیتی به ثبت رسانده اما عدم توسعه آن سبب شده تا خانواده ماودیست، کمپانی را به سهل انگاری متهم کند.

3bb52be700000578-4074818-image-a-3_1483057065416-w600

در این پرونده، از اپل خواسته نشده تا قابلیت قفل اپلیکیشن را به مدل های فعلی و آتی آیفون اضافه کند. در عوض، خانواده ماودیست تقاضای غرامت برای صدمات جانی و روانی و نیز هزینه های پزشکی کرده است که احتمال دارد با موافقت دادگاه مواجه شود.

در نهایت، چنین حادثه ای اگرچه واقعاً ناراحت کننده است اما به نظر می رسد وکلای خانواده ماودیست پی برده اند که قادر به دریافت غرامت چندان قابل توجهی از سوی جوانی 20 ساله نیستند و در عوض تصمیم گرفته اند به سراغ جیب های پر از پول اپل بروند. در واقع بر کسی پوشیده نیست که اپل یکی از ثروتمندترین کمپانی های حال حاضر جهان به شمار می رود و هر کسی با تشکیل پرونده های قضایی سعی دارد بخشی از آن ثروت را از آن خود کند.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (25 مورد)
  • سعید
    سعید | ۱۱ دی ۱۳۹۵

    یعنی چی طرف ممکن بوده هنگام رانندگی سیب گاز میده بخاطر پرت شده حواسش به خوردن تصادف میکردم
    خب حالا باید بریم از باغ داری که سیب پرورش داده شکایت کنیم
    یا آون احمقی که نمی فهمه موقعه رانندگی این کارو رو نباید کرد یغشو گرفت

    • toys
      toys | ۱۱ دی ۱۳۹۵

      به زیر عکس دختره دقت کنید
      Gofundme
      سایتیه که برا افراد مصیبت دیده حمایت مالی جمع میکنه.یعنی ننه باباهه از هر راهی که تونستن از مرگ عزیزشون سو استفاده کردن
      واقعا متاسفم براشون

  • pioneer
    pioneer | ۱۰ دی ۱۳۹۵

    اینجا هزاران نفر به خاطر نقص فنی خود ماشین به کام مرگ میرن و شرکت خودرو ساز زیر بار نمیره و غرامت نمیده که هیچ به تولید اهن پاره هاش هم ادامه میده بعد اونجا یکی دیگه به اونیکی زده از اول شکایت میشه و حقم بهش میدن. شما بگید کی مسلمونه این وسط و کی فقط از مسلموتیش فقط ریش و پشمشو تازه.

نمایش سایر نظرات و دیدگاه‌ها
مطالب پیشنهادی