ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

آمریکا آماده به روز رسانی سیستم کنترل سلاح های هسته ای خود می شود

ایالات متحده آمریکا دهه هاست که به موجب توافق بین المللی خلع سلاح های هسته ای، برنامه جنگ افزارهای اتمی خود را به روز رسانی نکرده است. حال به نظر می رسد که این کشور ...

حسام الدین جعفری
نوشته شده توسط حسام الدین جعفری | ۱۱ دی ۱۳۹۵ | ۱۸:۰۰

ایالات متحده آمریکا دهه هاست که به موجب توافق بین المللی خلع سلاح های هسته ای، برنامه جنگ افزارهای اتمی خود را به روز رسانی نکرده است. حال به نظر می رسد که این کشور درصدد آن است که برنامه مذکور را نوسازی و به روز رسانی کند تا برای فعالیت بر بستر شبکه آماده باشد. برنامه به روز رسانی سیستم سلاح های اتمی برای نخستین بار در ماه فوریه گذشته و همزمان با اختصاص 1 تریلیون دلار توسط باراک اوباما مطرح شد.

«ورنر دام» رئیس هیئت مشاوره علمی نیرو هوایی آمریکا اذعان داشت که برخی المان های موجود در سیستم اتمی این کشور نظیر بمب افکن B-21 و موشک های کروز هسته ای احتیاج به آپدیت دارند.

سیستم های جدید بسیار متفاوت از برنامه های پیشین بوده و در اصل به بستر شبکه ای متصل خواهد بود.

گفتنی است که برنامه اتمی متصل به شبکه نگرانی های مربوط به امنیت را افزایش خواهد داد و احتمال شلیک بمب ها به صورت اتفاقی را در بر خواهد داشت که بسیار خطرناک است. «دام» اعلام کرد که پیش از به کارگیری سیستم جدید، تمام مباحث مربوط به امنیت بررسی شده و اطمینان خاطر حاصل خواهد شد که دسترسی به سیستم مذکور تنها در دست اشخاص حائز صلاحیت باشد.

لازم به ذکر است که برنامه اتمی آمریکا در ماه جاری و با انتخاب دونالد ترامپ به عنوان رئیس جمهور توجهات بسیاری را به خود معطوف کرده است. ترامپ خواهان گسترش توانایی های هسته ای کشورش است.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی