ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

اپل به زودی تولید آیفون در خاک هند را آغاز خواهد کرد

پس از ماه ها بحث و گفتگو، اپل بالاخره با مقامات کشور هند به توافق رسیده و به زودی تولید آیفون را در این کشور آغاز خواهد کرد. گزارشات دریافتی نشان می دهند این فرایند ...

حمید مقدسی
نوشته شده توسط حمید مقدسی | ۱۲ دی ۱۳۹۵ | ۱۷:۱۵

پس از ماه ها بحث و گفتگو، اپل بالاخره با مقامات کشور هند به توافق رسیده و به زودی تولید آیفون را در این کشور آغاز خواهد کرد. گزارشات دریافتی نشان می دهند این فرایند از آوریل 2017 آغاز می گردد.

اهالی کوپرتینو بدین منظور با شرکت تایوانی تولیدکننده موبایل به نام «ویسترون» همکاری می کنند، و محل ساخت آیفون نیز شهر بنگلور خواهد بود. ویسترون قصد دارد کارخانه ای را در شهرک صنعتی پینیا نزدیک بنگلور تأسیس نماید.

به گزارش این منبع خبری، اپل در تصمیم خود برای تولید اسمارت فون در هند بسیار جدیست، و بهترین محل را برای این کار انتخاب کرده، زیرا بنگلور قطب فناوری هند بوده و با نام «سیلیکون ولی هند» شناخته می شود. کمپانی آمریکایی تا پایان سال 2017 ظرفیت تولید آیفون در این کشور را به حداکثر می رساند.

البته پیش از این تصور می شد با توجه به همکاری درازمدت اپل با شرکت چینی فاکسکان، و کارخانجات متعدد این کمپانی در هند، مسئولیت تولید آیفون نیز به آنها سپرده شود، اما ظاهراً قراردادهای سنگین فاکسکان با شیائومی و وان پلاس، آمریکایی ها را به سمت تایوانی ها سوق داده.

گفتنیست ساخت یا مونتاژ آیفون در هند برای اپل بسیار حیاتیست، زیرا این شرکت برای حفظ مزیت رقابتی، ناچار است قیمت تمام شده محصولاتش را پایین بیاورد، ضمن اینکه دولت هند نیز در حال حاضر مالیات سنگینی روی تجهیزات الکترونیکی وارداتی اعمال می کند تا کمپانی های سازنده را به تولید در خاک این کشور وادار سازد.

لازم به ذکر است موارد فوق هنوز به طور رسمی از طرف اپل تأیید نشده، اما احتمالاً به زودی خبرهای بیشتری در این رابطه خواهیم شنید.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (2 مورد)
  • اسماعیل سیاحی
    اسماعیل سیاحی | ۱۳ دی ۱۳۹۵

    تو آمریکا نمیصرفه براشون تولید کنن.این که یک آیفون تولید بشه مثل یک زنجیره میمونه.اپل از هر تیکه این زنجیر یه سودی در میاره...

  • آریا
    آریا | ۱۳ دی ۱۳۹۵

    همه جا تولید میکنن جز خود امریکا ? ? ?

مطالب پیشنهادی