ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

خودرو

مجوز واردات ولوو لغو شد

افرا موتور شرکتی که عرضه و خدمات پس از فروش خودروهای ولوو در ایران را بر عهده داشت، چند ماهیست که با مشکلات قانونی دست و پنجه نرم می کند و پس از تعلیق مجوز ...

تیم خودرو
نوشته شده توسط تیم خودرو | ۱۲ دی ۱۳۹۵ | ۱۴:۰۰

افرا موتور شرکتی که عرضه و خدمات پس از فروش خودروهای ولوو در ایران را بر عهده داشت، چند ماهیست که با مشکلات قانونی دست و پنجه نرم می کند و پس از تعلیق مجوز فعالیت، حالا با لغو مجوز روبرو شده است.

بر این اساس در صورتی که تغییری در شرایط مجوز این شرکت رخ ندهد، از این به بعد ثبت سفارش و ترخیص خودروهای ولوو از گمرک امکان پذیر نخواهد بود و عملا واردات این برند -حداقل تا زمانی که شرکت دیگری مسئولیت واردات ولوو را بر عهده نگیرد- متوقف خواهد شد.

volvo-2-afra-motor

این درحالیست که پیشتر مجوز فعالیت افرا موتور تا اواخر بهمن ماه سال 1398 صادر شده بود و دلایل لغو مجوز این شرکت هنوز به شکل رسمی از سوی مسئولان اعلام نشده است اما ظاهرا بروز این شرایط به بد قولی های این شرکت در تحویل و ارائه خدمات پس از فروش به خودروهای ولوو مربوط می شود.

DSC_9188

بروز این شرایط تا حدی زیادی به ضرر مصرف کنندگان و خریداران محصولات ولوو منجر خواهد شد، به خصوص که ظرف یکسال گذشته شاهد واردات مدل گران قیمت XC90 در تعداد بسیار زیاد بوده ایم و لغو مجوز افرا موتور به معنای عدم ارائه خدمات پس از فروش به این SUV لوکس خواهد بود.

البته سایر مدل های ولوو نظیر C30، C70 ، XC60 و V40 نیز از گزند این تغییرات مصون نخواهند ماند، در واقع حتی با وجود فعالیت افرا موتور نیز خودروهای ولوو افت قیمت بسیاری را در بازار تجربه می کردند و از این نظر در میان خودروهای گران قیمت (بیش از 200 میلیون تومان) رکورد دار بوده اند.

2012-volvo-xc70-blog-placement

از طرف دیگر برخلاف خودروهایی مانند بنز، ب ام و ، لکسوس، تویوتا و هیوندای، تامین قطعات یدکی خودروهای ولوو به آسانی از طریق سایر کشورهای خاورمیانه ممکن نیست و از این رو حتی تعمیرکاران متفرقه نیز احتمالا در خدمات دهی به این خودروها با مشکل مواجه خواهند شد.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (5 مورد)
  • Mohammad Amin
    Mohammad Amin | ۱۲ دی ۱۳۹۵

    این یعنی اینکه ماشین 450 میلیون تومانی رو باید 1 میلیارد بخریم چون دیگه وارد نمیشه . این یعنی اینکه هرچی تا الان مونده به دو سه برابر قیمت فروش میره ، بعد از فروش رفتن اونوقت مدل جدید وارد میشه و با حفظ قیمت نجومی مدل قبلی به قیمتی فرانجومی فروخته میشه .
    از فردا ولویی که استقبال خوبی از اون توی کشور صورت نگرفته بود میشه ماشین کمیاب بازار .

    مگه وقتی لندکروزر و پرادو و لکسوس های 570 و 350 و X6 و X5 و s500 و ..... ممنوع شدند با افت قیمت مواجه شدند . لکسوس 570 مدل 2017 فول اش 320 هزار درهم قیمتشه اگه 2.5 برابر اش هم بکنیم میشه 800 میلیون اما 2013 اون روی 1 میلیارد تومان معامله میشه .
    دیگه عادی شده . این چیزها تو مملکت ما.

  • فرزین
    فرزین | ۱۲ دی ۱۳۹۵

    عمرا وضع خودرو تو این مملکت درست بشه

    • عموجانی
      عموجانی | ۱۲ دی ۱۳۹۵

      وضع چی درس شده که این یکی بشه.

  • mostafa
    mostafa | ۱۲ دی ۱۳۹۵

    جالبه شرکت بد خدمات میداده
    بعد راهکار دوستان این بوده که مجوز باطل کنند
    خب الان که دیگه اصلا خدماتی وجود نداره
    انتظار نداشته باشین این دلیلو باپر کنیم
    احتمالا سهم اقا زاده ها و اون لگن ساز ها رو نداده

مطالب پیشنهادی