ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

خودرو

معجزه مهندسی؛ رونمایی از ب ام و سری هفت 2017 در تهران

وضع قانون ممنوعیت واردات خودروهای لوکس همچون آب سردی بود که بر پیکره فعالان وارد کننده خودرو ریخته شد. در شرایطی که انواع و اقسام پورشه، لکسوس، مرسدس بنز و ب ام و با موتورهای ...

سپهر زنگنه
نوشته شده توسط سپهر زنگنه | ۱۲ دی ۱۳۹۵ | ۲۱:۰۰

وضع قانون ممنوعیت واردات خودروهای لوکس همچون آب سردی بود که بر پیکره فعالان وارد کننده خودرو ریخته شد. در شرایطی که انواع و اقسام پورشه، لکسوس، مرسدس بنز و ب ام و با موتورهای قدرتمند شش و هشت سیلندر به کشور وارد می شدند، ابلاغ این قانون با محوریت عدم واردات خودروهایی با پیشرانه حجیم (بیش از 2.5 لیتر) عملا به معنای محدودیت واردات به عرضه خودروهای ضعیف چهار سیلندر بود.

series7-1
اولین نسل از ب ام و سری هفت به شکل رسمی در اواسط دهه 70 میلادی معرفی شد اما پیشینه ساخت سدان های بزرگ و لوکس توسط ب ام و به سال ها قبل از آن باز می گردد.

در عمل همین اتفاق نیز افتاد، عرضه مرسدس های S و CLS، لکسوس های LX و LS، تویوتا لندکروزر، اف جی کروزر و حتی هیوندای آزرا و جنسیس کوپه به کلی متوقف شد و مدل های ب ام و نیز محدود به انواع مدل های 4 سیلندر شدند.

bm-71

علیرغم رایزنی های فراوان و برگزاری جلساتی با محوریت غیر منطقی بودن ارتباط بین حجم موتور و لوکس بودن خودروهای وارداتی، هنوز تغییری در این قانون حاصل نشده است اما به مدد تکنولوژی بار دیگر پای خودروهای لوکس و بزرگ نظیر ب ام و سری هفت به کشورمان باز شده است.

series7-3

ب ام و در آخرین نسل از بزرگترین محصول خود (سری هفت) موفق شده تا یک پیشرانه کوچک و 2.0 لیتری چهارسیلندر را آنچنان توسعه دهد که حتی یارای حرکت بخشیدن به بزرگترین خودرو این کمپانی را نیز داشته باشد.

bm-100

از این رو سری هفت جدید با کُد فنی G11 اولین سری هفت تاریخ محسوب می شود که با پیشرانه 4 سیلندر نیز قابل سفارش است. استخراج قدرت 258 اسب بخار و گشتاور 400 نیوتن متر از این پیشرانه باعث شده تا شتاب گیری این کشتی 1.8 تُنی از صفر تا صد کیلومتر بر ساعت ظرف 6.2 ثانیه ممکن شود و حداکثر سرعت نیز مانند سایر مدل های سری هفت به 250 کیلومتر بر ساعت برسد.

bm-75

البته تمام راز عملکرد خوب این مدل به موتور توربو 2.0 لیتری از خانواده B48 و گیربکس هشت سرعته استپترونیک آن محدود نمی شود، بلکه مهندسان ب ام و با همکاری کارخانه تولید فیبرکربن کمپانی، موفق شده اند تا وزن کلی خودرو را نیز در حدود یکصد کیلوگرم نسبت به مدل قبلی کاهش دهند، این درحالیست که تجهیزات رفاهی و آپشن های سری هفت جدید نسبت به مدل قبلی افزایش چشمگیری داشته است.

bm-98
قطعات از شاسی و بدنه از فیبرکربن ساخته شده اند و به همین منظور نیز نمادی در روی ستون B (حد فاصل درب های عقب و جلو) نصب شده است.

از مهمترین و جالب ترین این تجهیزات می توان به سیستم تعلیق تطبیق پذیر مبتنی بر عملکرد مخازن نیتروژنی و تکنولوژی تشخیص حرکات دست سرنشینان برای کنترل غیر لمسی عملگرهای کنترلی اشاره کرد.

bm-73
سیستم فنربندی متغییر ب ام و در نسخه فول آپشن می تواند به شکل هوشمند بسته به شرایط ارتفاع خودرو از سطح زمین را تغییر دهد.

7-4

7-1

7-2

fu5a2425

bm-74

در واقع ب ام و اولین خودروسازی است که این تکنولوژی را مورد استفاده قرار می دهد و کنترل سیستم صوتی و سایر عملکرد های صفحه نمایش به وسیله حرکت دست واقعا جالب به نظر می رسد.

bm-76

fu5a2348

fu5a2347

با این حال ریموت کنترل مخصوص پارک کردن خودرو از راه دور نیز توسط ب ام و برای نسل تازه سری هفت توسعه داده شده است که در نوع خود عملکرد جالبی دارد.

bm-77

7-3
این کنترل علاوه بر جا به جایی خودرو در فضای پارکینگ اطلاعاتی نظیر میزان سوخت موجود در باک، میانگین مصرف سوخت و .. را نیز نمایش می دهد.

fu5a2431

طبیعتا سایر تجهیزات و امکانات سری هفت جدید شامل انواع و اقسام دوربین ها و رادار ها، سیستم های کمکی رانندگی (پارک خودکار، کنترل خطوط حرکت، کروز کنترل تطبیق پذیر)، نورپردازی متغییر فضای داخلی توسط LED های متعدد و حتی امکان انتخاب رایحه فضای کابین از جمله ویژگی های مهم سری هفت جدید هستند.

bm-99

از دیگر مشخصات جالب سری هفت جدید می توان به آیرودینامیک فوق العاده این محصول اشاره کرد، تلاش مهندسان بی ام و برای کاستن از ضریب آیرودینامیک این مدل تا آنجا بوده است که حتی جلوپنجره بزرگ خودرو نیز به شکل فعال و با دریچه های متغییر طراحی شده است.

fu5a2378

همانطور که در تصویر فوق مشخص است در هوای سرد، این دریچه ها بسته هستند و ضمن بهبود ضریب آیرودینامیکی خودرو، امکان گرم شدن سریعتر پیشرانه نیز در جهت کاهش هرچه بیشتر مصرف سوخت و آلایندگی فراهم می شود.

fu5a2379

اما با گرم شدن پیشرانه یا افزایش دمای محیط و در شرایطی که نیاز به خنک کاری هرچه بیشتر موتور وجود دارد، دریچه های تعبیه شده بر روی جلوپنجره و سپر باز می شوند تا دمای پیشرانه بیش از حد افزایش نیابد.

7-5

7-6
در نسل تازه خودروهای ب ام و ، کیفیت، عملکرد و اندازه مجموعه هد آپ دیسپلی (نمایشگر اطلاعات روی شیشه) نسبت به نسل قبل متحول شده و بسیار کامل تر به نظر می رسد.

از نظر قیمت گذاری و شرایط فروش می توان گفت که در وضعیت فعلی بازار هیچ یک از رقبای مستقیم ب ام و سری هفت در کشورمان عرضه نمی شوند، چرا که مرسدس بنز S CLASS جدید و لکسوس LS مشمول قانون منع واردات خودروهای لوکس شده اند و آئودی A8 نیز هنوز از نظر شرایط فروش و نمایندگی فعالیت مشخصی در ایران ندارد.

bm-96

اما علیرغم این شرایط غیر رقابتی که زمینه را برای یکه تازی سری هفت در بازار فراهم می کند، مسئولین پرشیا خودرو قیمت گذاری منطقی ای را برای سری هفت جدید اعلام کرده اند.

fu5a2373

به گفته جناب آقای موسوی مدیر مارکیتنگ شرکت پرشیا خودرو، بی ام و سری هفت جدید بسته به آپشن ها در 5 سطح قیمتی متفاوت از 689 تا 750 میلیون تومان قیمت گذاری شده است که البته از نظر ظاهری نیز گران ترین مدل نمونه های سری M PACKAGE خواهند بود که با ظاهری اسپرت تر از سایر مدل ها عرضه می شوند.

همچنین امکان خرید اقساطی این سدان لوکس با 50 درصد پرداخت نقدی و اقساط 24 ماهه نیز وجود دارد.

bm-97

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (26 مورد)
  • hamidreza-a
    hamidreza-a | ۱۶ دی ۱۳۹۵

    دیجیاتوی عزیز، پیشرانه چیه بابا هی پیشرانه پیشرانه راه انداختی؟! موتور... نیروی «پیشران» توسط ملخ یا موتورهای درون سوز (مثل موتورهای ماشین) تامین می شه. مگر اینکه منظورتون این باشه که پیشرانه یعنی مجموعه ای که یک وسیله نقلیه رو به پیش می رانه که در این صورت واقعا ترجمه خنده داریه! این بحث مفصله، ولی به دو دلیل نمی گم. یکی این که برای کامنت زیاده و یکی این که ممکنه من اشتباه کنم و ممنون می شم دوستای خوبم من و از اشتباه در بیارن

  • hamidreza-a
    hamidreza-a | ۱۵ دی ۱۳۹۵

    اگر فرض کنیم بازار خودروی ما از هر نظر با استاندارهای روز مطابقت می کنه (که نمی کنه) می تونیم بگیم جای آئودی A8 و S8 خالیه

  • morshedi
    morshedi | ۱۳ دی ۱۳۹۵

    کاش داخلش هم مثل بیرونش زیبا بود

    • hamidreza-a
      hamidreza-a | ۱۵ دی ۱۳۹۵

      می شه لطفا در اینباره بیشتر توضیح بدی؟ جدی می گم، چون به بحث طراحی ماشین علاقه دارم، می خوام بدونم. بی شوخی، بدون بی احترامی

نمایش سایر نظرات و دیدگاه‌ها
مطالب پیشنهادی