ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

همکاری نیکون و Verily برای مبارزه با بیماری های چشم مرتبط با دیابت

حدوداً یک سال پیش بود که در دیجیاتو خبری در رابطه با معرفی بخش سلامت آلفابت با عنوان «Verily» منتشر کردیم. حال نیکون از همکاری خود با «Verily» گزارش می دهد و اذعان کرده که تیمی ...

حسام الدین جعفری
نوشته شده توسط حسام الدین جعفری | ۱۲ دی ۱۳۹۵ | ۱۷:۰۰

حدوداً یک سال پیش بود که در دیجیاتو خبری در رابطه با معرفی بخش سلامت آلفابت با عنوان «Verily» منتشر کردیم. حال نیکون از همکاری خود با «Verily» گزارش می دهد و اذعان کرده که تیمی را برای توسعه روش های تشخیص بیماری های چشمی مرتبط با دیابت تشکیل داده اند.

«ورم شبکیه» و «رتینوپاتی دیابتی» از مهم ترین بیماری ها در زمینه چشم بوده که باعث نابینایی در افراد بالغ می شود. غول دوربین های عکاسی با استفاده از فناوری عکس برداری خود به کمک هوش مصنوعی «Verily» خواهد رفت تا بتوانند روش های تشخیص زودهنگام بیماری های مذکور را توسعه دهند.

تشخیص زودهنگام به بیماران کمک می کند تا پیش از حذف کامل قدرت بینایی، زمان کافی برای درمان تحت نظر پزشک را داشته باشند.

هنوز اطلاعات دقیقی پیرامون این همکاری وجود ندارد، اما نیکون بیان کرده که از متخصصان مهندسی اپتیک، فناوری توسعه یافته در این زمینه و ارتباط خود با صنعت چشم پزشکی بالاترین بهره را خواهد برد.

نیکون و «Verily» امیدوارند تا راه حلی برای بهبود روند تصویربرداری از بیماری های مذکور پیدا کرده و به پزشکان و متخصصان ابزاری ارائه کنند تا منجر به تشخیص ساده تر این بیماری ها شود.

«ادم ماکولا» یا همان ورم شبکیه و «رتینوپاتی دیابتی» از جمله بیماری هایی هستند که اگر در مراحل اولیه تشخیص داده و درمان شوند، ریسک از دست دادن دائمی قدرت بینای را تا حد زیادی کاهش می دهند. اما معمولاً در مراحل اولیه عوارض شاخصی نداشته و به سرعت پیشرفت نموده و صدمات جبران ناپذیری را به فرد مبتلا وارد می کنند.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی