ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

برخی از امکاناتی که اوایل سال 2017 به ویندوز 10 موبایل اضافه می شوند

اگرچه ویندوز 10 موبایل از نظر سهم بازار به مراتب پایین تر از اندروید و iOS قرار دارد، اما کاربران این سیستم عامل هم علاقه دارند ویژگی های جدیدی را از طریق آپدیت های مایکروسافت ...

حمید مقدسی
نوشته شده توسط حمید مقدسی | ۱۲ دی ۱۳۹۵ | ۰۹:۳۰

اگرچه ویندوز 10 موبایل از نظر سهم بازار به مراتب پایین تر از اندروید و iOS قرار دارد، اما کاربران این سیستم عامل هم علاقه دارند ویژگی های جدیدی را از طریق آپدیت های مایکروسافت به دست آورند. خبر خوب اینکه در سال 2017 قابلیت های خوبی به این OS اضافه خواهد شد.

اول از همه، مایکروسافت به ارتقاء مرورگر Edge می پردازد و ویژگی جدیدی به نام Web Payment را ارائه می نماید. با استفاده از این قابلیت، فرایند پرداخت مالی در وب سایت هایی که از Payment Request API پشتیبانی می کنند، بسیار ساده تر خواهد شد.

windows10-wallet

همچنین سیستم متمرکز Edge نیز به گونه ای تغییر خواهد کرد که شباهت بیشتری با رابط کاربری PC پیدا کند. در این بخش، گزینه ها و تنظیمات بیشتری در اختیار کاربر قرار گرفته و ظاهر گرافیکی آن نیز شبیه به ویندوز 10 روی کامپیوترهای شخصی خواهد بود.

windows10-edge

از دیگر قابلیت هایی که به Edge اضافه می شود، می توان به سامانه کتابفروشی یکپارچه اشاره کرد که ذخیره سازی و بوکمارک کردن کتاب های الکترونیکی را برای کاربر مهیا می سازد، و رابط کاربری جدید نیز مدیریت مجموعه را ساده تر خواهد کرد.

windows10-settings2

در بخش تنظیمات، در چیدمان و ترتیب برخی از بخش ها تجدید نظر شده تا دسترسی به آنها ساده تر گردد. به عنوان مثال قسمت جدیدی برای اپلیکیشن ها وجود دارد که با استفاده از آن می توان به جزئیات برنامه های کاربردی نصب شده، بازنشانی آنها و دیگر عملیات مربوطه دسترسی داشت.

در قسمت دیوایس ها نیز شاهد تغییراتی هستیم، و مایکروسافت رابط کاربری ابزارهای متصل را از نو طراحی کرده تا دیوایس های مرتبط با یکدیگر، در گروه های مشترک قرار گیرند.

windows10-settings1

قابلیت توقف دریافت آپدیت های ویندوز به مدت 35 روز نیز در تنظیمات فراهم شده است، که البته فعال سازی چنین گزینه ای در ویندوز موبایل چندان پیشنهاد نمی شود، اما اگر می خواهید یک بیلد خاص را نصب نکنید، به دردتان خواهد خورد.

نهایتاً پشتیبانی از محتوای سه بعدی نیز به ویندوز 10 موبایل خواهد آمد. مایکروسافت بدین منظور از اپلیکیشن View 3D که به تازگی روی نسخه های PC اضافه شده، استفاده خواهد کرد. البته فعلاً کاربر فقط می تواند فایل های سه بعدی (3MF - PLY - OBJ - FBX و STL) را ببیند، اما در ادامه توانایی خلق چنین محتوایی را نیز خواهد داشت.

windows10-view3d

گفتنیست برخی از این قابلیت ها در ماه ژانویه برای کاربران اینسایدر ویندوز موبایل عرضه خواهد شد، اما احتمالاً مجموعه کامل آنها بعلاوه ویژگی های دیگر، از طریق آپدیت Creators به دست کاربران می رسد.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (7 مورد)
  • Benyamin Alami
    Benyamin Alami | ۵ اسفند ۱۳۹۶

    هدف از رونمایی ویندوز 10 و همینطور آپشنای رایگانش چیزی نبود به جز مقابله با گوگل! به نظرم مایکروسافت داره با سیاست اقتصادی جذب کاربر میکنه همینطوری که گفته ویندوز 10 اس میتونه به ویندوز 10 پرو تا یکسال رایگان ارتقا پیدا کنه و بعد یک سال با کاهش یک پنجم قیمت یعنی فقط 40 دلار به فروش بره که به نظرم در این میان تا وقتی که ویندوز 10 اس هنوز تو ایران رایج نشده همون استفاده از ویندوز 10 پرو به صورت لایسنس اورجینال بهترین کار هستش که میشه اون ویندوز پرو رو به اس نیز رسوند

  • MojtabaHere
    MojtabaHere | ۱۲ دی ۱۳۹۵

    و البته ویژگی های بیشتری تو راه اند ❤

  • Y
    Y | ۱۲ دی ۱۳۹۵

    الان این امکانات چقدر کاربردیه. من همش منتظر این قابلیتا روی گوشی بودم . ?
    اینقدر که ویندوز فنا امید به بازگشت ویندوز موبایل دارن خود نادلا و گیتس ندارن ?

    ویندوزموبایل به غیر از لومیا ۹۵۰ روی بقیه افتضاحه . همش لگ و تاخیر ...

    اینو گفتم چون خودم از ویندوزفون ۸ تا الان ویندوزموبایل هم داشتم . ?

    مزخرف ترین سیاست توی فروش و ارایه محصولات مایکروسافت داره ? این اواخر خودشون هم اقرار کردن که نباید اینطوری ویندوز ۱۰ رو تحمیل میکردیم

  • nostalgia darvari
    nostalgia darvari | ۱۲ دی ۱۳۹۵

    واقعا موندم چرا دست بر نمی داره از این سیستم عامل مهجور

    • a_041
      a_041 | ۱۲ دی ۱۳۹۵

      من خودم کاربر آیفونم اما چیزی که واضحه اینه مایکروسافت نمیخواد مثل اندروید و آیفون یه مسیرو بره بلکه میخواد با تولید گوشی هایی که برات حکم یک کامپیوتر کامل رو هم دارن بازار کسب و کارو هدف قرار بده . شما هم بهتره به جای دادن چنین نظرات سطحی کمی به آینده فکر کنی الان اندروید و آی او اس سالهاس که هیچ پیشرفتی ندارن و با آپدیت ایموجی اضافه میکنن . یه زمانی نوکیا سردمدار بود اما چون به آینده فکر نکرد نابود شد مطمئن باش آینده هم اگه ای او اس و اندروید فکری به حال خودشون نکنن میرن تو بحران و یه غول جدید جاشونو میگیره

      • Mohammad
        Mohammad | ۱۲ دی ۱۳۹۵

        کاملا با شما موافقم

    • Mohammad
      Mohammad | ۱۲ دی ۱۳۹۵

      داداش شما اول برو یکم تحقیق کن بعد بیا اینجا نظر بنویس

مطالب پیشنهادی