ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

لری پیج و سرمایه گذاری گسترده در صنعت خودروهای پرنده

بسیاری از کارشناسان آینده صنعت حمل و نقل شخصی را در گرو ماشین های خودران می دانند، اما خودروهای پرنده نیز در این حوزه نقش بسزایی خواهند داشت، به خصوص اینکه «لری پیج» مؤسس گوگل ...

حمید مقدسی
نوشته شده توسط حمید مقدسی | ۱۲ دی ۱۳۹۵ | ۱۵:۳۰

بسیاری از کارشناسان آینده صنعت حمل و نقل شخصی را در گرو ماشین های خودران می دانند، اما خودروهای پرنده نیز در این حوزه نقش بسزایی خواهند داشت، به خصوص اینکه «لری پیج» مؤسس گوگل و مدیر اجرایی کنونی آلفابت، سرمایه قابل توجهی را به این حوزه تزریق کرده است.

در حال حاضر چندین استارتاپ در زمینه ساخت هواپیماهای کوچک و ارزان قیمت شخصی فعال هستند، که دو مورد از آنها تحت حمایت گسترده مالی «پیج» قرار دارند: اولی Kitty Hawk است که توسط «سباستین ترون» بنیانگذاری آزمایشگاه های گوگل اس مدیریت می شود، و دیگری Zee Aero نام دارد.

به تازگی مشخص شده «پیج» از سال 2010 به صورت پنهانی در Zee Aero سرمایه گذاری کرده، اما حمایت مالی از Kitty Hawk از سال 2015 آغاز شده است. با توجه به فعالیت های این دو شرکت، ساخت هواپیماهای مسافربری ارزان قیمت برای شهروندان عادی چندان دور از دسترس نخواهد بود.

برای دستیابی به این امر، پیشرفت های فنی خوبی صورت گرفته، از جمله موتورهای الکتریکی کوچک و ارزان، باتری های کوچک با ظرفیت بالا، و نرم افزارهای هوانوردی که می توانند همه چیز را تحت کنترل درآورده و وابستگی به کاربر را تا حد زیادی کاهش دهند.

به همین دلیل، طی سال های اخیر به طرح های مفهومی جدیدی دست یافته ایم که پیش از این ممکن نبودند. به عنوان مثال پتنت زیر برای یک نمونه هواپیمای کوچک مفهومی از سوی Zee Aero به ثبت رسیده:

zee_aero_personal_planeگفتنیست نیاز به وسایل حمل و نقل پرنده به راحتی قابل درک است و هر فردی که در ترافیک گیر کند، در اولین گام به فکر پرواز خواهد افتاد. با این حال، قوانین و راهکارهای پیاده سازی این فرایند کاملاً پیچیده خواهد بود، چون تعداد وسایل نقلیه در حال تردد به صورت همزمان در آسمان شهرهای بزرگ، کاملاً محدود است.

اما اگر نهایتاً چنین فناوری هایی به خوبی پیاده سازی شود، نقش تعیین کننده ای در کاهش ترافیک شهری خواهد داشت و حتی به واسطه این شیوه حمل و نقل جدید، می توانیم شاهد جابجایی زیرساخت ها و تغییر توزیع جمعیتی در مناطق مختلف باشیم.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی