ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

گوگل مشکل سریال نامبر دوربین پیکسل ها را پیش از فاش شدن مرتفع کرد

تلفن هوشمند بی نقص وجود ندارد، از جمله پیکسل (بررسی دیجیاتو) که اولین تلفن هوشمند طراحی شده به دست گوگل به حساب می آید. ویژگی های این موبایل پس از عرضه توجه های زیادی را ...

سینا گلستانه
نوشته شده توسط سینا گلستانه | ۱۳ دی ۱۳۹۵ | ۲۰:۰۰

تلفن هوشمند بی نقص وجود ندارد، از جمله پیکسل (بررسی دیجیاتو) که اولین تلفن هوشمند طراحی شده به دست گوگل به حساب می آید. ویژگی های این موبایل پس از عرضه توجه های زیادی را به سوی خود جلب کرد و تمجید زیادی برای سازنده به ارمغان آورد.

اکنون اما مدتی است هر چند وقت یکبار شکایت کاربران از وجود یک مشکل جدید در پیکسل به آسمان بلند می شود و سازنده را مجبور به انتشار بروزرسانی می کند.

حالا در تازه ترین نمونه گوگل پیشدستی کرده و قبل از بلند شدن اعتراض ها، یکی دیگر از ایرادهای دستگاه را مرتفع کرده که به بخش دوربین مربوط است. این مشکل البته چیزی نیست که برای کاربران عادی ملموس باشد، اما در نهایت می تواند موبایل و داده های آنها را در معرض خطر قرار دهد.

سنسور دوربین موبایل جدید به دست HTC ساخته شده و عملکرد بسیار مناسبی دارد که آن را در صدر لیست بنچمارک های سایت DxOMark قرار داده است، اما مشکل اینجاست که اپلیکیشن های سوم شخص به سادگی می توانند شماره سریال دوربین را از طریق سنسور مشاهده و ثبت نمایند.

شماره سریال دوربین این پتانسیل را دارد که دستگاه را در معرض خطر قرار داده و به شکل بلقوه یک درب پشتی مخفی را برای دسترسی به داده های موبایل (از جمله تصاویر شخصی کاربر) در اختیار سارقین قرار دهد.

گوگل پیش از این هم مشکلات دوربین تلفن های هوشمند را با بروزرسانی های قبلی رفع کرده و حالا هم می گوید مشکل جدید پیش از ایجاد دردسر رفع شده و جای نگرانی از این بابت وجود ندارد.

امیدواریم حقیقت ماجرا هم همین باشد و اولین تلفن هوشمندی که کاملاً به دست گوگل طراحی شده و خصوصیات جذابی هم دارد، با بروز مشکلات بیشتر به یک خاطره ی تلخ در سابقه ی شرکت تبدیل نشود.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (2 مورد)
  • فرامرزارام
    فرامرزارام | ۱۴ دی ۱۳۹۵

    یعنی سنسور دوربینشو اچ تی سی ساخته؟پس چه میشه htc11

  • ناصر
    ناصر | ۱۳ دی ۱۳۹۵

    خدای سنسور دوربین فقط سونی

مطالب پیشنهادی