ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

مرد خوشحال
کسب و کار

15 عادت روزانه ساده برای شادتر بودن

پیشتر در دیجیاتو مطالبی را در رابطه با وابستگی انسان به عادت هایش منتشر کردیم و اینکه چگونه می توانید عادت های خوب را در خود نهادینه کرده و عادت های بد را از بین ...

لیلا حیدری
نوشته شده توسط لیلا حیدری | ۱۳ دی ۱۳۹۵ | ۱۳:۰۰

پیشتر در دیجیاتو مطالبی را در رابطه با وابستگی انسان به عادت هایش منتشر کردیم و اینکه چگونه می توانید عادت های خوب را در خود نهادینه کرده و عادت های بد را از بین ببرید. اگر با خواندن آن مطالب تمایل پیدا کرده اید که عادت های خوبی را در خود نهادینه کنید، بهتر است به توصیه متخصصان امر از قدم های کوچک شروع کنید.

در زیر عادت های کوچکی آورده شده که تنها 5 دقیقه وقت تان را می گیرند اما شما را به انسانی سالم تر، شاد تر و موفق تر تبدیل می کنند:

  1. دندان هایتان را مسواک زده و نخ دندان بکشید

مسواک

این کار نه تنها دندان های شما را از پوسیدگی و التهاب لثه دور نگه می دارد بلکه زندگی شما را نیز نجات می دهد.

انجمن دندان پزشکی آمریکا دو بار مسواک زدن در روز به مدت 2 دقیقه و یک بار نخ کشیدن را پیشنهاد می کند. اگر این کار را نکنید، خود را در معرض ابتلا به بیماری هایی از قبیل جنون، دیابت، بیماری های کلیوی، سرطان و ... قرار می دهید.

  1. در آینه به خود لبخند بزنید

دقیقا پس از مسواک زدن، به مدت 10 ثانیه به خود در آینه لبخند بزنید. دکتر Robrtt Zajonc روانشناس شناخته شده ایست که باور دارد حالت های صورت بر حال فرد تاثیر می گذارد. او در تحقیقی در سال 1989 انجام داد و متوجه شد شرکت کنندگانی که در آیینه به خود می خندند حال بهتری نسبت به دیگران داشتند.

  1. مهم ترین کار روز را بنویسید

اصطلاحا به آن «قورباغه ات را قورت بده» می گویند. ببینید در روز باید چه کاری بکنید که زودتر به موفقیت دست یابید؛ سپس آن کار را در ابتدای روز انجام دهید.

  1. تخت تان را مرتب کنید

مرتب کردن تخت

آغاز روز با اتمام کاری که به زودی تمام کرده اید، اعتماد به نفس شما را بیش تر می کند. زمانی که خسته از محل کار تان به منزل بر می گردید چیزی بین شما و خواب خوب شبانه وجود ندارد.

  1. مدیتیشن کنید

مدیتیشن تنها چند دقیقه از وقت شما را می گیرد اما باعث کاهش احتمال ابتلا به بیماری های مغزی، افزایش تولید سروتونین، کاهش فشار خون، کاهش اضطراب و رفع دیگر بیماری های روانی می شود.

اگر تا به حال مدیتیشن نکردید، در محیطی آرام بنشینید و نفس ها و فکرهای تان را بشمارید. زمانی که ذهن تان به جای دیگری منحرف می شود، شمارش را از نو شروع کنید.

  1. قدردان باشید

به این فکر کنید که اگر در یک کمپ و با حداقل امکانات بزرگ می شدید چه می شد؟ مطمئنا بعد از این، روزگار تان بهتر پیش خواهد رفت.

  1. به پادکست ها گوش دهید

پادکست های 5 دقیقه ای فراوانی وجود دارد که می توانید با گوش دادن به آنها حین انجام کار هایی که فکری نیستند، چیز های زیادی را یاد بگیرید.

  1. متفاوت از دیگران لباس نپوشید

اگر همه در محل کار لباس های غیر رسمی و یک ژاکت ورزشی می پوشند، شما نیز همان طور بپوشید؛ چرا که با این کار انگشت نمای آن جا نمی شوید و از حواشی به دور می مانید. مطمئن باشید افراد مهم این را به خوبی می فهمند.

  1. حداقل یک بار در روز راحت نباشید

هر روز کاری که شما را می ترساند انجام دهید. می توان از این کارها به سلام کردن به یک فرد جدید و یا صحبت کردن در کنفرانسی اشاره کرد. George Addair که در زمینه  املاک و مستغلات فعالیت می کند و مربی خود ساخته ای است در این باره می گوید: هر چیزی که شما می خواهید در آن طرف ترس تان وجود دارد.

  1. منظم باشید

بی نظمی

زمانی که کارتان با چیزی تمام می شود آن را سر جایش برگردانید. با این کار هم منظم می شوید و هم زمان تان را صرف گشتن به دنبالش نمی کنید.

قبل از این که بخوابید، مکان خود را مرتب کنید چرا که به شما اجازه می دهد ذهن باز و شفاف تری داشته باشید و به آن چه که می خواهید برسید.

  1. کار جدیدی انجام دهید

از راه جدیدی به محل کارتان بروید، با فرد جدیدی صحبت کنید و یا چیزی که قبلا تجربه نکرده اید را امتحان کنید. با این کار به روزمرگی دچار نشده و  حس کنجکاوی تان از بین نمی رود.

  1. بنویسید

نوشتن روزانه باعث می شود پیشرفت تان را تحت کنترل درآورده و احساس خوبی داشته باشید و همواره برای برداشتن قدم بعدی با انگیزه خواهید بود.

  1. بیش تر پیاده روی کنید

پیاده روی

اگر امکانش هست با پای پیاده به محل کارتان بروید، از پله ها استفاده کنید، زمانی که مشکلی برای تان پیش می آید در اتاق تان قدم بزنید، حین ساعت نهار بیرون رفته و قدم بزنید و نهایتا پیاده به منزل برگردید. ورزش نه فقط برای بدن شما مفید است بلکه در خلاقیت، انرژی و حال شما نیز اثر مثبتی می گذارد.

  1. رمز عبوری بسازید که الهام بخش باشد

رمز ورود به کامپیوتر تان را ماهانه تغییر دهید. برای این کار رمزتان باید یکی از اهداف شما باشد. اگر می خواهید رابطه ی بهتری با مادر تان داشته باشید رمز تان را این گونه بگذارید: تماس با مادر.

  1. «نه» بگویید

گفتن «نه» لحظه ای بیش تر وقت نمی برد اما می تواند زمان زیادی برای شما ذخیره کند.

اگر نمی خواهید کاری را انجام دهید، زمان کافی برای آن ندارید و یا هیچ سودی در آن کار نمی بینید، خیلی راحت به آن «نه» بگویید. شاید «نه» گفتن به دیگران در ظاهر تنبلی شما را برساند اما در باطن هوشمندانه ترین کار ممکن است. زیرا زمان شما را برای رسیدن به اهداف تان خالی نگه می دارد.

 

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (4 مورد)
  • sorush33
    sorush33 | ۲۴ دی ۱۳۹۵

    ممنونم

  • عموجانی
    عموجانی | ۱۴ دی ۱۳۹۵

    تو ایران شادی حرومه

  • رامین چوبینه
    رامین چوبینه | ۱۳ دی ۱۳۹۵

    چندتا سایت برا پادکست معرفی می کنید ؟

  • شایان حقی
    شایان حقی | ۱۳ دی ۱۳۹۵

    ???????????????

مطالب پیشنهادی